Gå til innhold

Amming om natten


KinderEie

Anbefalte innlegg

Min 5 md gamle gutt varierer med 1-3 måltider om natten. Vanligvis skal han bare ha bittelitt før han sovner igjen. Lurer på om jeg skal prøve at han tar mer når jeg først er oppe med ham- slik at han holder seg mett litt lenger? Er babyer i den alderen veldig sultne om natten slik at de er avhengige av nattmaten-sånn ernæringsmessig sett, tenker jeg på? (Han skal selvfølgelig få mat når han vil, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poden sov midnatt - kl. 6 fra han var 8 uker. Løveungen (5 mnd) legger seg nå ca. 20:15 - 20:30, får nattepupp en gang rundt midnatt og sover til morgenen. Som regel er hun omtrent bevisstløs av trøtthet, men det høres da ut som om hun får i seg en del selv i halvsøvne! :o) Orker ikke ta runden på avvenning enda og håper bare på at hun sover over uten nattmat uten noe stress fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk råd om å masere hender og føtter for å holde ham våken lengre, og dermed gikk det mer en to timer før han skulle ha mat igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor har sovet gjennom natten siden hun var 2 1/2 måned fra kl 23 til 07-09. Når hun begynte å våkne kl 5 begynte jeg å pumpe meg og gitt henne dette, 80-100 ml, på kvelden. Så nå sover hun fra 21.30 til 08-09.

--> mer mat --> mer søvn på oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære KinderEie. Det er veldig individuelt når et spebarn sover natten gjennom og behovet for mat. Du ammer 1-3 ganger om natten hvilket er helt normalt når et barn er 5 mnd. Mange ammer barna sine om natten til de er over året og synes det er helt greit. Andre blir veldig slitne og gjennomfører en strengere linje på et tidligere tidspunkt for at barnet skal sove natten gjennom. Det kan være en ide å prøve og gi ham litt mere når du først er oppe som du nevner. En annen mulighet er å la far gå inn til ham for å se om han roer seg ned. Kanskje det ikke er alvorlig sult siden han bare såvidt tar litt av gangen. I mange tilfeller vil barn sove gjennom natten når de er klare for det. Hvis det ikke skjer og man begynner å bli vel sliten kan det være lurt å diskutere en litt strengere linje på nattestid og på hvilken måte dette skal gjennomføres. Ta det gjerne opp med helsesøster på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...