Gå til innhold

Nevrologisk undersøkelse.

Anbefalte innlegg

Gjest tear drop
Skrevet

Sønnen min skal igjennom en slik undersøkelse, men han nekter å gå hvis jeg ikke forteller han hva som skal skje.

Jeg aner ikke hvordan slike undersøkelser bli utført og trenger svar snart. Kan noen hjelpe meg?? Det haster!!

Har jente med ADD
Skrevet

Hei dette gjorde min datter da hun var til nevrologisk undersøkelse:

Innleggelse på barneavdeling. Snakket litt og ble undersøkt av en lege før hun skulle til fysioterapaut.

Undersøkelse hos fysioterapaut. Tegnet en strek etter et bilde, skrudde på en mutter, kastet ball, testet balanse på et brett osv.

Hos nevrolog fikk hun ca 23? (tror jeg) propper i hodet. Måtte ligge stille på en benk i ca 20. min. Innimellom brukte de en lampe som "blinket".

Hos psykolog der det ble foretatt en wisk test + noen andre som jeg ikke husker navnet på. Denne delen tok ca en dag. Det var iallefall satt av en dag til psykologen.

Hun fikk diagnosen ADD, med det samme hun var ferdig med testen.

Dette var da i korte trekk hva vår datter gikk gjennom da hun gjennomgikk en full nevrogisk undersøkelse.

Er du usikker på noe ang. undersøkelsen så ring sykehuset og spør. De er ikke så flinke til å opplyse om undersøkelsen i innkallingen. Skjønner godt at sønnen din vil vite hva han skal gjennom. Lykke til!

Skrevet

Ser det kan være forskjellig hvordan disse testene gjøres.

Gutten min har aldri vært innlagt,men har vært til utallige timer på sykehuset.

Det hun som "har jente med ADD" var gjennom med disse trådene og blinkende lys er en EEG undersøkelse,der kan man se utifra kurver hvordan hjernen reagerer på ulike ting.

Whisc tester er sånn iq tester,den taes ut i fra alder.søk på internett så finner du mye om disse testene.

Gutten her har også vært hos fysioterapaut der de sjekket motorikk.

Han har blitt veid og målt høyde.

Vi foreldre har svart på mange spørsmål skjema.

Vi har hatt hjemmebesøk.

Det at hun andre som svarer deg her har fått diagnose så raskt stiller jeg spørsmål til.

Min gutt har vært under utredning i lange tider men har ennå ingen diagnose.

Har jente med ADD
Skrevet

Det at min datter fikk diagnosen så raskt var ikke bare på grunnlag av den somatiske undersøkelsen. Vi har selvsagt svart på utallige skjemaer. Hatt mange samtaler på bup. Prøvd med wisk test uten at det "lyktes" osv.

Bup har også vært på skolen, hatt samtaler med lærer osv.

Jeg tror min datter har fått rett diagnose. Psykologen som teste henne har mange års erfaring med jenter og ADD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...