Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er mange som venter i mnd'vis på å få ferdigstillt sosialrapporten ?

Vi venter og venter, nå er det gått 9 mnd siden hjemme besøket.Adopterte fra Kina i mars 2003 også, da gikk alt mye bedre !

Har noen et godt svar ???

Takker for tilbakemld.

Skrevet

9 mnd. fra siste hjemmebesøk kan ikke være vanlig. Man kan jo ikke ha diskusjonene friskt i minne, så det må jo være vanskelig å skrive en slik rapport 9 mnd senere. Selv tok sosialrapporten vår 14 mnd. Men det var fordi det tok så lang tid før vi kom i gang. Når vi var ferdig med hjemmebesøkene tok det ikke mer enn en uke eller to.

Hvis dere ikke har gjort det ennå, bør dere ta saken ett skritt videre. Dvs. Klage.

Håper dere kommer dere et skritt videre snart.

Skrevet

9 mnd. fra siste hjemmebesøk kan ikke være vanlig. Man kan jo ikke ha diskusjonene friskt i minne, så det må jo være vanskelig å skrive en slik rapport 9 mnd senere. Selv tok sosialrapporten vår 14 mnd. Men det var fordi det tok så lang tid før vi kom i gang. Når vi var ferdig med hjemmebesøkene tok det ikke mer enn en uke eller to.

Hvis dere ikke har gjort det ennå, bør dere ta saken ett skritt videre. Dvs. Klage.

Håper dere kommer dere et skritt videre snart.

Takker for tilbakemld.

Jo, vi kommer til å sende en klage i morgen. Vi har vært på møter til det kjedsommelige, gjentatt alt mange ganger. Kommunen har "ikke tid", bruker feile skjema osv. Så toppen er nok nådd.

Skrevet

Takker for tilbakemld.

Jo, vi kommer til å sende en klage i morgen. Vi har vært på møter til det kjedsommelige, gjentatt alt mange ganger. Kommunen har "ikke tid", bruker feile skjema osv. Så toppen er nok nådd.

Stå på - dette høres helt uakseptabelt ut. Skriv høflig og bestemt og vis til uomtvistelige fakta. Lykke til - håper det løsner snart!

Skrevet

Takker for tilbakemld.

Huff, det hørtes slitsomt ut..og JA, jeg hadde ikke vært redd for å klage. Det må da være utrolig vanskelig for sosialarbeideren å huske nøyaktig hva som ble sagt og gjort på disse møtene også, så det ville vært mye mer effektivt å gjort det straks etter møtene var over.

Her i STavanger tror jeg faktisk det har lovet søkerne å bruke max 3 mnd fra første besøk.

Stå på og lykke til!!!

Skrevet

Dette hørtes helt vilt ut. Det er jo håpløst å skrive en rapport ut fra intervjuer og samtaler som ble gjort for så lenge siden.

Vi adopterte også i mars 2003, begynte vår nye prosess med søknad i januar, første møte i slutten på mars, levert til gokjenning i slutten av mai, og så kom godkjenningen nå i forrige uke.

Jeg hadde klaget hvis jeg var deg, selv om jeg vet at det ikke er så lett.

Lykke til!

MVH

Skrevet

9 mnd'er er helt uholdbart!!

Jeg ville sendt klage!

Vi ventet 2 mnd'er fra siste møtet til ferdig rapport, og jeg synes _det_ var lenge.

Lykke til, håper dere kommer et skritt videre snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...