Gå til innhold

Barselgruppe for oss som har adoptert?

Anbefalte innlegg

Gjest 4 i juli 2004
Skrevet

I slutten av juli kom vi hjem (nedre Romerike) fra Kina med verdens nydeligste lillesøster på 11 måneder. Etter dette har det i grunnen bare gått slag i slag, men nå når alle snart har fått se vårt lille vidunder, begynner tankene å gå i litt andre retninger.

Finnes det barselgrupper for oss som har adoptert?

Da vår sønn på 4 år var baby var han og jeg med i en barselgruppe i området der vi bor. Vi møttes en gang i måneden hjemme hos hverandre på omgang. Dette var hyggelige og givende timer både for ham og meg.

Denne gang er det selvfølgelig litt annerledes, men jeg har også denne gang lyst til å prate litt med andre i samme situasjon som oss innimellom. Tror også det hadde vært stas for "Tulla".

Er det noen som vet om noe slikt eksisterer?

Skrevet

Vår lokalavdeling (Verdens barn) setter i gang mor/barn treff hos oss.

De setter sammen grupper med de som har kommet hjem den siste tiden og etter to møter er det opp til gruppa og fortsette.

Helsestasjonen gjorde et tappert forsøk også på å danne barselgruppe, men lyktes ikke like godt ;o)

Gjest 4 i juli2004
Skrevet

Vår lokalavdeling (Verdens barn) setter i gang mor/barn treff hos oss.

De setter sammen grupper med de som har kommet hjem den siste tiden og etter to møter er det opp til gruppa og fortsette.

Helsestasjonen gjorde et tappert forsøk også på å danne barselgruppe, men lyktes ikke like godt ;o)

Vi adopterte også gjennom Verdens Barn, men fikk ikke inntrykk av at noe slikt fantes i Akershus. Hvor er ditt lokallag?

Skrevet

Hei

Vi kan nok ikke kalle oss barselgruppe men vi er mange jenter på romerike som treffes hver andre måned hvor fellesskapet er adopsjon.Her er det jenter som er i alle faser av adopsjosprosessen. Og vi møtes på kveldstid for sosialt treff enten ved å gå ut å spise eller at noen "brenner" for et akktuelt tema. Første treff nå er til torsdag hvor vi møtes kl 1930 på en resturang i Lillestrøm.

Ønsker du å vite mere er det bare å sende meg en mail; [email protected]

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei.

Jeg ble med i en "vanlig" barselgruppe når vi kom hjem med minste. Jeg meldte min interesse for helsesøster som satt oss i en gruppe som enda ikke hatt møtt hverandre.

Tror det er viktig å være med fra starten av, og ikke komme inn i en allerede etablert gruppe.

Det at minsten var 6 mnd. eldre enn de andre opplevde jeg som uproblematisk.

Vi hadde et veldig koselig år som hjemmeværende og møtte hverandre en gang per uke. Det var helt topp synes jeg.

Da dette var barn nr.2 kunne jeg jo bidra med endel erfaring, som veide opp mot fødselsprat, såre brystvorter og bekkenløsning:-)

Går ann å prøve denne metoden, men sikkert veldig koselig å treffe andre adoptivbarn også.

Lykke til!

Med hilsen fra

Skrevet

Hei

Vi bor også på Nedre Romerike og skal snart hente hjem vår datter fra Kina.

Send meg gjerne en mail: [email protected]

Kan anbefale Romerikstreffene som Peetmor nevner.

Skrevet

Vi er 5 hjemmeværende som har tatt initiativ til en slik gruppe selv. Vi møtes hver 14. dag. Kan anbefales på det sterkeste :-)

Skrevet

Da vi var å hentet tuppa i kina, var vi flere fra Oslo og omegn som reiste. Vi har holdt kontakten og møttes en gang i mnd. i den tiden vi gikk hjemme, som en slags "barselgruppe", og det har vært kjempekoselig!! Så det er jo en måte å gjøre det på hvis man er så heldig å være flere fra samme område i hentegruppa...

hilsen

Gjest fornøyd nå
Skrevet

Opplevde selv hvor frustrerende det var å være alene hjemme med førstemann uten å ha en gruppe å gå til/kunne snakke med/dele erfaring og spørsmål med. Det er godt å være med i en slik gruppe som vi har nå:

Ivår bydel startet to foreldre gruppe på eget initiativ.

De tok kontakt med barnevernet som igjen formidlet kontakt til dem som var godkjent fra deres kontor. Nye godkjente blir automatisk informert om gruppa og kontaktperson.

Ellers har jungeltelegrafen fungert godt som rekrutteringsmiddel.

Vi har møter 2-4 ganger i semesteret, med og uten barn. Barna er 0-10 år.

Planen er at der det er fedre skal de også kunne være med innimellom. Tror dette tiltaket kan være godt for begge kjønn.

Vi var noen som formidlet vår frustrasjon om manglende grupper til vår lokale VB-forening for et par årsmøter siden. De arbeider nå for å opprette eller gi råd om oppretting av slike grupper.

Kanskje en ide til samarbeidsprosjekt mellom lokale IA,AF og VB -lag?

Skrevet

Vi adopterte også gjennom Verdens Barn, men fikk ikke inntrykk av at noe slikt fantes i Akershus. Hvor er ditt lokallag?

Østfold

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...