Gjest hilde77 Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 hva betyr helse for deg? bare å være frisk fysisk og psykisk, eller ligger det mer i begrepet synes du? 0 Siter
Gjest ukjentidag Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - 0 Siter
Gjest var det litt til hjelp Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - http://carecure.atinfopop.com/4/OpenTopic?a=tpc&s=4754088921&f=3854088921&m=512104661 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Ha et hjem hvor det IKKE er rått og fuktig, hvor en kan få behagelig temperatur ved enten fyring eller lufting, hvor det ikke er muggsopp men god og behagelig inneluft og hvor det er forholdsvis rent. Ha et miljø utenfor hjemmet hvor det ikke er for mye eksos og støy. Venner, familie og jobb er også en del av en god helse. Helse er altsåf or meg et helhetsbegrep for hvordan du har det her i livet. Er det for store mangler i det ovennevnte, rakner snart både den fysiske og psykiske helse allikevel. 0 Siter
nhd Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Å ha en kropp og et sinn som gjør meg i stand til å ta del i de gleder livet byr på. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Å ha en kropp og et sinn som gjør meg i stand til å ta del i de gleder livet byr på. Jeg henger meg på svaret ditt nhd. Du har gitt en nøyaktig beskrivelse av det jeg mener det er. 0 Siter
Soria Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 God helse er fravær av sykdom og god nok form til å fungere optimalt både fysisk og psykisk. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - Så grusomt for både han og deg.... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - Føler med deg og han, det må være forferdelig for dere begge. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - Uff, så trist å lese.. kan jeg spørre hva slags sykdom(mer) det er som medfører de fryktelige plagene? 0 Siter
Gjest ukjentidag Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Uff, så trist å lese.. kan jeg spørre hva slags sykdom(mer) det er som medfører de fryktelige plagene? En sjelden sykdom i sentralnervesystemet. 0 Siter
cathlin Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - Det var veldig trist å lese. Hvordan har du det da? Håper du kan trekke pusten i mellom. Men du elsker h*n. Jeg tenker at det er en sterk følelse og opplevelse som de som opplever i mellom seg er heldige som får oppleve. Sett over denne lidelsen og smertene. Take care. Tenker på dere. 0 Siter
Goliath Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - Slik hadde min bror det... Jeg føler med dere. 0 Siter
MannMann Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - Dere har min sympati. Det finnes ingen ord. Gode ønsker... 0 Siter
Gjest gabriella1981 Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 - Uutholdelige smerter i hele kroppen - Søvnløshet som følge av smertene. Kollapser når det har gått 35-45 timer siden siste søvnperiode. - Kvalme og oppkast - Ute av stand til å ligge i en seng, må sitte og sove foroverbøyd - Økende lammelser i hele kroppen - 50 % reduksjon av IQ siden sykdomsdebut - Ingen mulighet til å bevege seg utendørs; for smertefullt å benytte utendørsrullestolen - Syn og hørsel svikter mer og mer - Kan ikke rette opp øvre delen av kroppen nok til at det er mulig å se tv - Klarer ikke å lese aviser eller bøker lenger - Redusert hukommelse - Enhver form for berøring smertefullt - Snart helt ute av stand til å gjøre noe selv Være knapt 40 år og vite at sykdommen vil bli mer og mer aggressiv, og samtidig oppleve at helsevesenet har ingenting å tilby. Oppleve at det man trodde var gode venner for lengst har trukket seg vekk. Slik har min elskede det... - Hva heter sykdomen? Min tante hadde Huntington. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.