Gå til innhold

Får vi ny helserapport før vi reise (Kina)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt om noen som har fått ny helserapport, i hvert fall var det ikke slik tidligere. Men jeg mener å huske at noen har fått ferskere data om vekt/lengde etter tildelingen - hvis jeg ikke surrer med hodet mitt da, det hender jo :-)

Vi fikk ingen tilleggsopplysninger etter våre to tildelinger. Helserapporten for vår eldste datter var fra da hun var 4 måneder, og hun var 16 måneder ved tildeling (mai 1998). Helserapporten for vår yngste datter var fra da hun var 3 måneder, og hun var 10 måneder ved tildeling (januar 2001).

Vi fikk en ny rapport (VB) etter at vi hadde sagt ja til tildelingen (2 uker tror jeg), der stod det høyde, vekt, litt om hva hun spiste, hva navnet betydde osv. Var vel på ca. 1 1/2 side.

Så flott at dere fikk det, da! Kanskje det er i ferd med å bli bedringer på denne fronten generelt? Det får vi jo håpe.

Vi brukte VB og adopterte i 2002. Vi fikk ny helserapport/oppfølgingsrapport etter av vi hadde bekreftet at vi ville adoptere henne. I tillegg fikk vi HIV-resultat etter dette igjen - og jeg mener at høyde og vekt stod oppgitt der også.

Likevel var det vanskelig å vite om opplysningene var riktige - for hun ble oppgitt å være lettere på rapporten fra juli enn den fra april.

LilleLan var 9,5 mnd. da vi fikk henne i Nanchang - og vi hadde med klær i str. 68 og 74. 68 var passelig - og 74 for stort, men det er jo bedre at klærne er for store enn for små. LilleLan brukte faktisk str. 74 i nesten 1 år etter hjemkomsten :o)

Kos dere med de siste forberedelsene. God tur til Nanchang når den tid kommer.

klem fra

Annonse

Gjest tredjegang

Når vi kontaktet foreningene ad. ny adopsjon fra Kina, diskuterte vi dette. AF sa de fikk det noen ganger, VB sa de ofte fikk oppdatert høyde/vekt, IA sa de hadde en spesiell avtale med BLAS som gjør at de alltid for en oppdatering. Uansett forening, dersom man lurer på noe på helseattesten, kan det sendes forespørsel til provinsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...