Gå til innhold

FU: Hvis din sønn eller datter var homofil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke noe h*n velger selv. Jeg hadde sagt jeg er glad hun er åpen og ærlig om det.

Jeg foretrekker at mine barn skal bli lykkelig, det er alt!

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedame

4

• Dorthe

3

• skorpionfisken

2

• fresja

1

Skrevet

Det er ikke noe h*n velger selv. Jeg hadde sagt jeg er glad hun er åpen og ærlig om det.

Jeg foretrekker at mine barn skal bli lykkelig, det er alt!

Tanken har jeg tenkt før og kommet fram til at det hadde vært greit. Eneste som er minus er at jeg ikke da får biologiske barnebarn da jeg kun har en datter, men det er da ikke verdens undergang.

Skrevet

Jeg hadde nok reagert på en måte. Ikke sint, ikke skuffet, men.. (ja finner egentlig ikke ordene). Men jeg ønsker meg iallefall barnebarn, homo eller ei..

Skrevet

Hadde nok fått et lite sjokk, men hadde ikke dømt barnet mitt fordet. Er man homofil er det noe man bare må akseptere og leve med.

Hadde synes det hadde vært litt synd da, siden jeg ønsker meg barnebarn (hvis jeg noen agng blir mor da... : )

Og så synes jeg homoseksuelle kan være utrolig irritrende, fordi de fjoller så mye og overdriver med å være feminine. Ser bare teit ut. Arve Juritsen er en kjernekar, men fjolle-hömser kan jeg klare meg uten.. Hadde nok blitt litt lei meg hvis sønnen min hadde blitt en "dåse", men ikke hvis han hadde vært homofil og oppført seg naturlig.

Skrevet

Jeg ville støttet ham fullt og helt, men jeg ville nok vært ganske bekymra for hva slags framtid han gikk i møte.

Nå er sønnen min bare ett år, så _om_ det en gang skulle skje håper og tror jeg at folk ikke er så fordomsfulle mot homofile som de er nå.

Gjest true_love
Skrevet

Jeg tror at min datter ville ha fortalt meg det ganske tidlig da jeg er veldig åpen om mitt synspunkt når det gjelder homofile og at det er helt ok. Uansett hvem hun måtte elske så betyr det ikke noe så lenge hun er lykkelig.

Skrevet

Jeg ville sagt: "Åja, er det sånn det er fatt. Har det vært tøft for deg å finne ut dette, hvordan har du det nå når du vet hvordan det er ? Det spiller absolutt ikke noen rolle for meg hvilken legning du har og hvem du elsker, men jeg håper du finner et snilt menneske å leve livet sammen med ! Jeg elsker deg over livet selv, det har jeg gjort siden du ble født, det har jeg fortalt deg så ofte at du er drittlei av å høre det. Dette endrer absolutt ingenting av mine følelser for deg!"

Jeg tror ikke det er enkelt å være homofil i dagens samfunn, men forhåpentligvis endrer det seg etterhvert. Og det er klart at jeg ikke i utgangspunktet ønsker at barna mine skal ha en homofil legning, siden mange homofile nok har det "tøffere" enn de ville hatt som heterofile. Men i forhold til meg som mamma, endrer det ingenting !

Skrevet

Jeg ville blitt glad for at min sønn eller datter var åpen med meg. Seksuell legning spiller ingen rolle for meg.

Enig.

Og så ville jeg sagt til sønnen/datteren min at jeg ønsket og håpet at h*n ville bli lykkelig, uansett legning, yrkesvalg eller denslags.

Skrevet

Tanken har jeg tenkt før og kommet fram til at det hadde vært greit. Eneste som er minus er at jeg ikke da får biologiske barnebarn da jeg kun har en datter, men det er da ikke verdens undergang.

Du er vel klar over at mange homofile faktisk har barn?

Gjest det var da voldsomt
Skrevet

Først ville jeg blitt bunnløst fortvilet og lei meg.

Etter tre døgn ville jeg mobilisert all min farsenergi i retning livslang støtte som er foreldres selvsagte plikt.

"Først ville jeg blitt bunnløst fortvilet og lei meg."

Hvorfor en slik reaksjon?

Skrevet

Hadde nok fått et lite sjokk, men hadde ikke dømt barnet mitt fordet. Er man homofil er det noe man bare må akseptere og leve med.

Hadde synes det hadde vært litt synd da, siden jeg ønsker meg barnebarn (hvis jeg noen agng blir mor da... : )

Og så synes jeg homoseksuelle kan være utrolig irritrende, fordi de fjoller så mye og overdriver med å være feminine. Ser bare teit ut. Arve Juritsen er en kjernekar, men fjolle-hömser kan jeg klare meg uten.. Hadde nok blitt litt lei meg hvis sønnen min hadde blitt en "dåse", men ikke hvis han hadde vært homofil og oppført seg naturlig.

Du kan da få barnebarn selv om barnet ditt er homofilt. Ikke noe uvanlig at homofile har barn.

Skrevet

Hadde håpet barnet mitt ikke møtte for mange fordommer i samfunnet. Og at h*n ble lykkelig i livet sitt, fikk seg en fin kjæreste, bra jobb o.s.v. Det man ønsker for barn.

Skrevet

Hviss min sønn/datter hadde kommet hjem, sagt noe om at han/hun måtte fortelle meg noe, at det var vanskelig å si, men viktig at jeg visste så hadde jeg vært besvimelsen nær av redsel for at det var noe kriminelt, alvorlig sykdom, narkotika eller lignende.

Når så bomben falt om at barnet bare var homofil, så ville jeg sukket lettet og sagt, ikke værre? Huffameg hvor du skremte meg nå.

Så ville jeg spurt om han/hun hadde funnet seg kjæreste og om når jeg fikk treffe vedkommende.

Jeg synes faktisk ikke at det er noen big deal.

Jeg ville kanskje bekymret meg litt over at jeg kanskje ikke ble bestemor, men satser på at ett av mine barn vil ha egne barn da. Og så er det jo ikke sånn lenger da at homofili = barnløs så det er jo håp der også.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du er vel klar over at mange homofile faktisk har barn?

Og en annen ting: Ikke alle _får_ barn. :-D

Skrevet

"Du også?"

;)

Spiller ingen rolle for meg (og sannsynligvis ei heller for barnet selv) hvilket eller hvilke kjønn barnet/barna faller for.

Skrevet

Jeg hadde tenkt "hipp hurra! Nå får jeg ikke et troll til vsigerdatter, men en yndig svigersønn!!"

Neida, spøk til side! ;-)

Jeg ville vært like glad i barnet mitt uansett, og støttet ham som best jeg hadde kunnet. Og jeg håper at dersom han skulle vise seg å være homofil at han betror seg til meg så tidlig som mulig - det ville jeg tatt som en tillitserklæring.

Men samtidig så håper jeg jo at han er hetero. Samfunnet kan forandre seg mye på de neste ti årene, men jeg tror at det fortsatt vil være en del fordommer og at homofile har det enda vanskeligere under puberteten, dessverre.

Skrevet

Helt ærlig: Jeg ville nok foretrukket om han var heterofil - mest fordi jeg vet at mange unge, homofile sliter - og at unge homofile er overrepresentert i selvmordsstatistikken.

Men dernest: Jeg vil fortsatt elske min sønn like mye, og jeg vil uten problemer godta at han eventuelt finner seg en partner av samme kjønn - på lik linje som jeg ville godta at han fant seg en partner av det andre kjønn.

Skrevet

"Du også?"

;)

Spiller ingen rolle for meg (og sannsynligvis ei heller for barnet selv) hvilket eller hvilke kjønn barnet/barna faller for.

hehe, jeg kjenner en familie hvor to av tre barn er homofile og den ene som er hetrofil har fått en sønn og han er også homofil.

Hm, tror du det kan være arvelig, altså at det ligger i genene.

Skrevet

Og en annen ting: Ikke alle _får_ barn. :-D

Nemlig. Noen garanti for å bli besteforeldre, har man nok ikke - uansett kjønn eller legning på de barna man får.

Skrevet

hehe, jeg kjenner en familie hvor to av tre barn er homofile og den ene som er hetrofil har fått en sønn og han er også homofil.

Hm, tror du det kan være arvelig, altså at det ligger i genene.

Hei

Jeg tror at vi alle innehar alle egenskaper, men at potensialet er varienrende fra individ til individ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...