Gå til innhold

Colombia - mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Bare til informasjon:

Vi er ná i Colombia pá hentereise. Jeg tok med meg min mobiltelefon for á kunne bruke den i forbindelse med reisen og som huskebok mens vi er her. Jeg ble derfor svaert overrasket da det tikket inn en melding pá telefonen den foerste dagen etter at vi kom hit.

Det viser seg at Telenor har inngátt roaming-avtale med et Colombiansk selskap. Hvis du har telefon med GSM1900 og abonnement hos Telenor eller en annen operatoer som leier nett av Telenor, sá kan du bruke telefonen i Colombia. I alle fall i Bogota.

Prisen ligger pá ca kr 5 pr min nasjonalt, kr 14,50 for samtaler til Norge eller andre land, kr 2,50 for sms og gratis á motta meldinger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158772-colombia-mobiltelefon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tillegg

Var i Cali og Bogota i vår/sommer. Det stemmer at Telenor og Triband fungerer i begge disse byene. Det virket derimot som den billigste og beste løsningen rett og slett er å leie seg en mobiltelefon i Colombia. Ringer man litt så er det ivertfall den desitert billigste løsningen. Feks. kan Jorge Rico være behjelpelig med å ordne dette...

Uansett: MMS meldinger fungerer ikke...

Alice in Wonderland

Vi var også lykkelige over å enkelt kunne holde kontakt med de hjemme pr mob. Vi har bare ett råd å gi, det koster å motta samtaler fra Norge.

Vår regning kom på kr 3000, bare i mottatte samtaler, tror det hadde vært billigere å kjøpe en telefon i Colombia.

Ellers så er det utrolig mye fint vi heller ville brukt de pengene på i Colombia.

Ønsker alle som snart skal reise til Colombia en riktig god tur, nyt dagene i dette flotte landet og send mail til de nyskjerrige hjemme :-)

Gjest Noen må alltid få regningen

Vi var også lykkelige over å enkelt kunne holde kontakt med de hjemme pr mob. Vi har bare ett råd å gi, det koster å motta samtaler fra Norge.

Vår regning kom på kr 3000, bare i mottatte samtaler, tror det hadde vært billigere å kjøpe en telefon i Colombia.

Ellers så er det utrolig mye fint vi heller ville brukt de pengene på i Colombia.

Ønsker alle som snart skal reise til Colombia en riktig god tur, nyt dagene i dette flotte landet og send mail til de nyskjerrige hjemme :-)

Ja, det koster å motta samtaler i utlandet til mobiltelefonen. Og grunnen til det er jo at de som ringer til deg bare betaler vanlig norsk innenlands takst.

Hvis du leier telefon i Colombia, blir nok ikke den totale regningen så veldig forskjellig, men isteden for at alt kommer til dere, vil bestemor, bestefar, tanter og onkler ta sin del av regninga :-)

Lubba *Intet virkelig problem har en løsning.

Hei.

Var i Medellin i juni. Sms fungerte helt ypperlig til de korte beskjedene. Men som det er nevnt, mms fungerte ikke. Vi ringte noen telefoner fra hotellet, ikke akkurat billig, men overkommerlig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...