Gå til innhold

han skriker sånn!!!


mamma19

Anbefalte innlegg

min sønn er nå tre og en halv mnd.og den siste uken har han vært hysterisk om kvelden når han skal legge seg.Han er rett og slett rasende,jeg må gi han mat gang på gang og kjenner at jeg blir rimelig tom.Kan jeg ha for lite melk til han om kvelden???når han er så rasende og får pupp suger han veldig i begynnelsen og så slipper han taket og vil ikke ha mer,så det kan jo virke som at det er tom t og at han blir irritert!!men det jeg syns er litt rart er at når han først sovner sover han ganske lenge før han vokner og vil ha mat igjen(ca.8 timer)og det ville han ikke gjort hvist han var så sulten eller?han gulper også opp igjen melk.Det er bare nå i det siste dette har skjedd.Hva kan det være?det er også bare om kvelden når han skal legge seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være at han ikke får nok. Du produserer jo mindre melk på kvelden. Jeg pumper meg på kvelden etter at snuppa (3 1/2 mnd) har lagt seg eller om morgenen når jeg har ekstra og så får hun dette på kvelden. Får 80-100 ml ekstra og sovner og sover som en engel. Ellers så kan det hende at han trenger å rape? Ta han opp i mørket og klapp på ryggen en stund for å se om det kommer noe før du sier bestemt god natt og legger han ned igjen. Jenta mi' veiver fryktelig med armene når hun har luft i magen. At han gulper kan være tegn på at han reagerer på noe du har spist, ikke bare at han har fått nok. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er lillegutt også på kvelden. Vi har etterhvert funnet ut at han er overtrett. Han trenger bare hjelp til å finne roen og sovne. Og det er ikke like enkelt alltid. Vi prøver å legge ham tidligere og da kan det gå bra. Andre ganger hjeper det å gynge i gyngestolen og få titte på tv. (fy, fy...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også gjennom en slik periode for en stund siden, og også hos oss var det dét at hun var overtrett. Vi måtte gå med henne på armene og vugge henne litt kraftigere enn vanlig til hun roet seg, og så sovnet hun som regel godt når hun først fant roen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre her svarer er det stor sannsynlighet for at han er overtrett. Viss du vet ca. når han pleier å ville ha det siste måltidet om kvelden (før han blir sinna) kan du prøve å komme ham i forkjøpet med nattstell og nattmåltid. Vekk ham gjerne om han sover for å få gitt ham mat før han blir ordentlig sulten. Har prøvd det selv med godt resultat.

Ha en god kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære mamma19. Du har fått mange gode råd. Hvis vektøkningen er tilfredsstillende så er han ikke urolig fordi han er mere sulten men på grunn av andre årsaker som flere har vært inne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Akkurat slik er Marcus også. Han er lett å legge hele døgnet, utenom et spesielt tidspunkt på kvelden. Han er kjempetrøtt og vil sove, men skriker som bare det.

Da min mann nevnte det på jobb, fortalte en kollega at gutten deres var også akkurat slik.

Veldig merkelig for begge er både mette og trøtte.

Selv tror jeg at de har lyst til å være opp lenger, og prøver så godt de kan å holde seg våken.

Siden jeg ikke tar ham opp når han skrker, men trøster ham i sengen, har denne perioden blitt kortere for hver kveld. Så jeg tror det bare er en periode han/vi må igjennom.

De forandrer seg jo så fort, den ene dagen er det slik og den neste noe helt annet:o)

Håper dere "står 'an av"!

Hilsen Maya

P.S. Marcus er forresten straks 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...