Gå til innhold

Pc fra hjelpemiddelsentralen

Anbefalte innlegg

Nå skal vi snart søke om pc til gutten vår.

I den forbindelse lurer vi på om hva som er best av stasjonær eller bærbar?

Vi har stasjonær pc hjemme og har litt lyst på bærbar pc,men hvis det er bedre at det står en stasjonær pc på klasserommet hans,så må vi nok søke om det.

Dere som har pc fra hjelpemiddelsentralen hvilken har dere ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158929-pc-fra-hjelpemiddelsentralen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får penger å kan kjøpe hva du vil, ikke slik som før at du fikk fra hjelpemiddelsentralen. Jeg tenkte jeg skulle søke og tenkte på en bærbar slik at ungen kunne ta den fram og tilbake på skolen. Du får 9000 til en bærbar tror jeg eller 7000 til en stasjonær.

Men vet du om de kommer og fikser den hvis den krasjer?

Du får penger å kan kjøpe hva du vil, ikke slik som før at du fikk fra hjelpemiddelsentralen. Jeg tenkte jeg skulle søke og tenkte på en bærbar slik at ungen kunne ta den fram og tilbake på skolen. Du får 9000 til en bærbar tror jeg eller 7000 til en stasjonær.

Jeg vet ikke om de kommer å hjelper hvis den lager spetakkel,vi kan jo kjøpe den der vi vil så egentlig tror jeg det går på butikken da.

Heldigvis har jeg en datakyndig bror og kan kjøpe pc av ham som er spesialtilpasset guttens bruk.

Jeg vet ikke om de kommer å hjelper hvis den lager spetakkel,vi kan jo kjøpe den der vi vil så egentlig tror jeg det går på butikken da.

Heldigvis har jeg en datakyndig bror og kan kjøpe pc av ham som er spesialtilpasset guttens bruk.

Ergoen min visste heller ikke for reglene forandrer seg hele tida

Ergoen min visste heller ikke for reglene forandrer seg hele tida

PPT her sa at vi fikk enten to stasjonære (en på skolen,en hjemme)eller en bærbar.

Enn om vi kunne fått en stasjonær på skolen og bærbar hjemme da vi har stasjonær hjemme.

Men så snill er dem vel ikke.

Annonse

PPT her sa at vi fikk enten to stasjonære (en på skolen,en hjemme)eller en bærbar.

Enn om vi kunne fått en stasjonær på skolen og bærbar hjemme da vi har stasjonær hjemme.

Men så snill er dem vel ikke.

Jeg tenkte at minstemann skulle søke på en bærbar og jeg på en stasjonær jeg ;o)

Men det tar sikkert flere år å vente så fort dere å søk. Minstemann må utredes engang til på PPT for å få pc enda han går i tredje og ikke kan en bokstav. Men skolen, bup og ppt blir ikke enige om hvorfor.

Siden dataen til guttungen er så dårlig spurte vi om de nye ordningene.

De sa: får du pc reparerer vi.

får du penger må du

ordne det selv.

Siden dataen til guttungen er så dårlig spurte vi om de nye ordningene.

De sa: får du pc reparerer vi.

får du penger må du

ordne det selv.

Ja, da er man jo like langt. Tror hjelpemiddelsentralen at vi er millionærer og kan betale og betale og betale. Det er fint at vi får ting men ventelistene er håpløse.

Jeg tenkte at minstemann skulle søke på en bærbar og jeg på en stasjonær jeg ;o)

Men det tar sikkert flere år å vente så fort dere å søk. Minstemann må utredes engang til på PPT for å få pc enda han går i tredje og ikke kan en bokstav. Men skolen, bup og ppt blir ikke enige om hvorfor.

Det var lurt!

Mangler diagnose vi ennå så vi måtte vente med å søke sa ppt.

Forhåpentligvis så har vi diagnose før jul men sikker er jeg ikke.

Annonse

Hjelpemidelsentralen, men det tar fryktelig lang tid.

Nå sist leverte vi den inn med svart skjerm i mai,fikk den igjen for en uke siden.

Dette her er håpløst. Jeg kveler snart helsevesenet. Heldigvis var dette bare en pc, hva om det var noe livsnødvendig. Selv om pcen sikkert er viktig nok den.

Vente tiden er ikke så lang her vi bor(Vestfold), det gikk bare 6 uker fra vi søkte til vi fikk.

Han har en bærbar pc, en mus og to skrivere + at klassen fikk en stasjoner i kl.rommet.

Dette her er håpløst. Jeg kveler snart helsevesenet. Heldigvis var dette bare en pc, hva om det var noe livsnødvendig. Selv om pcen sikkert er viktig nok den.

Det var mye mas om å få den tilbake ja. Men sett fra mors ståsted var det deilig å være uten pc hele sommerferien;)

Vente tiden er ikke så lang her vi bor(Vestfold), det gikk bare 6 uker fra vi søkte til vi fikk.

Han har en bærbar pc, en mus og to skrivere + at klassen fikk en stasjoner i kl.rommet.

Oslo er jo håpløs. Det sto om det i aftenposten i dag. Her tar det nok i hvert fall et år. Jeg venter enda på noe jeg søkte på i oktober i fjor.

Det er så håpløst at jeg ikke aner hva jeg har søkt på lenger.

Jeg trodde ikke at vi kunne få en bærbar hjemme og en stasjonær på skolen.

Da skal jeg prøve å søke om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...