Xhenia Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Det var lurt! Mangler diagnose vi ennå så vi måtte vente med å søke sa ppt. Forhåpentligvis så har vi diagnose før jul men sikker er jeg ikke. Det at alle instanser sier at du må ha en diagnose får å få pc stemmer ikke.Da de søkte om pc til sønnen min hadde han ikke noe diagnose.Men bup la med et skriv om vanskene hans. Han har en stasjonær pc på skolen og en hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158929-pc-fra-hjelpemiddelsentralen/page/2/#findComment-1027040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest berni Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei! Du må ikke ha diagnose for å få innviglet data, men det må i søknaden kunne redegjøres at barnet ditt trenger datamaskin for¨å få med seg skolestoffet.Retningslinjene for å få data har den senere tiden blitt veldig innstrammet. Det er viktig at skolen eller PPT hjelper deg å utfylle søknaden. Pass også på at du eventuell kan vedlegge noen uttale fra sakkyndig (f.eks. BUP) der de støtter og begrunner søknaden. Du vil få penger til å kjøpe dataene. Vi fikk 15.000.- for to stasjonære PCer, med skjerm, tastatur, mus, printer og scanner. Vi valgte å betale en del selv og kjøpte til gjengjeld dataen med en serviceavtale. Da kommer de hjem til deg eller skolen senest innen tre dager og fikser saken. Det finnes også mange firmaer som her en trygghetsgaranti. Dette koster ekstra, men da er du i hvert fall sikret reparasjon i noen år. Dataer fra hjelpemiddelsentralen må nemlig holde i fem år. I vår kontrakt med hjelpemiddelsentralen står det også at det er vi som er ansvarlige for reparasjoner. Skulle du få avslag - ank! Nesten alle som jeg kjenner måtte anke. Lykke til med søknaden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158929-pc-fra-hjelpemiddelsentralen/page/2/#findComment-1028585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei! Du må ikke ha diagnose for å få innviglet data, men det må i søknaden kunne redegjøres at barnet ditt trenger datamaskin for¨å få med seg skolestoffet.Retningslinjene for å få data har den senere tiden blitt veldig innstrammet. Det er viktig at skolen eller PPT hjelper deg å utfylle søknaden. Pass også på at du eventuell kan vedlegge noen uttale fra sakkyndig (f.eks. BUP) der de støtter og begrunner søknaden. Du vil få penger til å kjøpe dataene. Vi fikk 15.000.- for to stasjonære PCer, med skjerm, tastatur, mus, printer og scanner. Vi valgte å betale en del selv og kjøpte til gjengjeld dataen med en serviceavtale. Da kommer de hjem til deg eller skolen senest innen tre dager og fikser saken. Det finnes også mange firmaer som her en trygghetsgaranti. Dette koster ekstra, men da er du i hvert fall sikret reparasjon i noen år. Dataer fra hjelpemiddelsentralen må nemlig holde i fem år. I vår kontrakt med hjelpemiddelsentralen står det også at det er vi som er ansvarlige for reparasjoner. Skulle du få avslag - ank! Nesten alle som jeg kjenner måtte anke. Lykke til med søknaden. Skal snakke med PPT igjen om dette,hun sa at vi må ha diagnosen før hun skrev søknad. Trenger ingen service hjelp vi for min bror driver datafirma. Kjøper data av ham og da har jeg service hjelp døgnet rundt! Han legger inn program og tilpasser den etter behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158929-pc-fra-hjelpemiddelsentralen/page/2/#findComment-1028622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubi1365380754 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Minstemann har heller ikke noen diagnose enda. Og ikke hører de på hva jeg sier heller. *sur* Har også en datter som har stasjonær pc på skolen. Hun har ikke fått noen diagnose enda, men kanskje i morgen. Angrer på at vi ikke valgte bærbar, da hun lettere kan ta den med i forskjellige klasserom. Hun må sitt foran i klasserommet med den stasjonære, og det liker hun ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158929-pc-fra-hjelpemiddelsentralen/page/2/#findComment-1032127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en mamma i nord Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har også en datter som har stasjonær pc på skolen. Hun har ikke fått noen diagnose enda, men kanskje i morgen. Angrer på at vi ikke valgte bærbar, da hun lettere kan ta den med i forskjellige klasserom. Hun må sitt foran i klasserommet med den stasjonære, og det liker hun ikke. min sønn fikk byttet ut den stasjonære på skolen med en bærbar. samtidig fikk han beholde den stasjonære hjemme. man må bare passe på hva man argumenterer med. det holder ikke og si at det er for tungt for barnet å bære den bærbare mellom skole og hjem. men dersom man sier at barnet er for uvørent og at den lett kan gå i stykker på skoleveien, da kan man få dette invilget 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/158929-pc-fra-hjelpemiddelsentralen/page/2/#findComment-1042707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.