Gå til innhold

Stoppet sykepengene

Anbefalte innlegg

marsve1365380383
Skrevet

Lurte på om noen kunne gi meg noen råd. Jeg fikk i dag et brev fra trygdekontoret hvor de informerer om at de har stoppet utbetalingen av sykepenger fra 24 august.

Fra denne dato har jeg nemlig vært syk 52 uker. Jeg har ikke fått noen innkallelse til samtale om videre stønad og hjelp. Eller varsel om stopp i sykepenger.

Eneste jeg har mottatt er info om at det må utføres en arbeidsplan mellom meg og arbeidsgiver....noe vi har gjort.

Jeg skal starte å jobbe 100% i slutten av september, takket være lang og kranglete vei med ledelsen på arbeidstedet, slik at de kan tilrettelegge arbeidsplassen. De gav seg ikke før fagforeningen tok over saken. Letteste løsning for de var selvsagt å sende meg på attføring...noe jeg ikke vil! JEG VIL JOBBE 100% Men de lot meg ikke.

Skal du ikke bli varslet før de stopper utbetalingen?

Eller i det minste bli innkalt til oppfølgingsmøte hos trygdekontoret.?

Stod også i brevet at søknad om rehabiliteringspenger skulle gjøres før sykelønns perioden var over.. Har virkelig Trygdekontoret alt på sitt tørre her?

Noen som vet om jeg har noen rettigheter her?

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Jeg fikk innkalling til samtale hos saksbehandleren min da jeg hadde vært sykemeldt ca 9 mnd. Da fikk jeg med meg søknadsskjema til rehabiliteringspenger og et skjema jeg måtte levere til legen slik at han kunne sende legeerklæring til dem. De var tidlig ute med søknaden fordi det er lang saksbehandling og da ble det ikke opphold i utbetalingen når jeg ikke fikk sykepenger mer men gikk over på rehab.

Ring trygdekontoret, be om et møte med saksbehandleren og send krav om rehabiliteringspenger for perioden fra sykepengene tok slutt til du begynner i arbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...