Gå til innhold

Koble tv til forsterker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peil på dette her eller?

Har en Philips 32"tv, et anlegg og en dvd.spiller...

Nå vil jeg gjerne koble slik at tv lyden går gjennom forsterker til fire høytalere jeg har hengende.

Har koblet radioen til forsterkeren, samt dvd.men får ikke tv.lyden til å funke...hvordan gjør jeg det?

Ledige hull er :

Dvd. "tv.video out" (2)

"digital audio out" (1)

På anlegg " Phono "

" Aux/Video "

" Tape 1 "

" Tape 2 "

( Har ikke kassettspiller tilkoblet, men har det stående )

På tv. er det disse tre fargede inngangene som brukes til videokamera osv. og bak er det fire scarter...og bare det eller ?

Så...hvordan får jeg tv.lyden ut på disse høytalerne da dere?

Veldig takknemmelig for svar...liker ikke å gi meg :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det spørs om du må skaffe deg en scart med phonoplugger i andre enden slik at du får tak i et ut-signal. På forsterkeren kan du bruke analog (aux) inn, men ikke phono.

Skrevet

Det spørs om du må skaffe deg en scart med phonoplugger i andre enden slik at du får tak i et ut-signal. På forsterkeren kan du bruke analog (aux) inn, men ikke phono.

Takk for svar du :)

Har scarter, og farge duppeditter så det holder...men skjønner ikke helt hvor alt skal plugges hen...

Skal jeg bruke en scart fra tv. og plugge inn hvit og gul på aux på forsterker...er det sånn å forstå ?

Huff...er blond men...

;)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Takk for svar du :)

Har scarter, og farge duppeditter så det holder...men skjønner ikke helt hvor alt skal plugges hen...

Skal jeg bruke en scart fra tv. og plugge inn hvit og gul på aux på forsterker...er det sånn å forstå ?

Huff...er blond men...

;)

Plugg scarten i tvèn. Hvis phonopluggene ikke er merket med out, må du prve deg frem. Prøv rød og hvit plugg på f.eks aux-inn på forsterkeren. Hvis det er en surrelyd-forsterker bør du slå den av under "opperasjonen".

Skrevet

Plugg scarten i tvèn. Hvis phonopluggene ikke er merket med out, må du prve deg frem. Prøv rød og hvit plugg på f.eks aux-inn på forsterkeren. Hvis det er en surrelyd-forsterker bør du slå den av under "opperasjonen".

Greit...takk...

Skal prøve på dette etterpå.

Litt ok. å få til den lyden også, alle fire høytalerne henger nå oppe :)

Skrevet

Bruker du en dekoder eller har du antenne/direkte fra kontakten i veggen?

Dersom du bruker en dekoder kan du koble rett fra denne og til forsterkeren.

Har dekoderer/TV'en to utganger som er rød/hvit? I såfall bruker du disse og kobler dem inn på f.eks. Tape 1. Navnet har ikke noe å si, du må bare huske hvor TV'en er koblet til.

En bruker ikke SCART for lyd.

På DVD spilleren er det gjerne en digital utgang som kan brukes. Evt kan du bruke analoge signaler (de røde/hvite utgangene).

Hvilken forsterker har du?

Skrevet

Bruker du en dekoder eller har du antenne/direkte fra kontakten i veggen?

Dersom du bruker en dekoder kan du koble rett fra denne og til forsterkeren.

Har dekoderer/TV'en to utganger som er rød/hvit? I såfall bruker du disse og kobler dem inn på f.eks. Tape 1. Navnet har ikke noe å si, du må bare huske hvor TV'en er koblet til.

En bruker ikke SCART for lyd.

På DVD spilleren er det gjerne en digital utgang som kan brukes. Evt kan du bruke analoge signaler (de røde/hvite utgangene).

Hvilken forsterker har du?

Hei petter.

Tusen takk for svar og hjelp...jeg fikk det til :)

Har en NEC forsterker, en dekoder samt antenne.

Tok audio kabelen fra dekoderen til forsterkeren og da virket det.

Eneste er at jeg ikke får A og B høytalerne til å virke på en gang...

Om en av knappene er trykket inn på forsterkeren så går det, både når A er trykket inn og når B er det...men lyden forsvinner når begge er trykket inn. Skal det være sånn?

Uansett...det funker for jeg satte 2 x 2 høytalere inn i inngang B - høytaler slik at jeg bare trenger å bruke den.

Så nå funker det...med din hjelp ;)

Takk igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...