Gå til innhold

Å like en hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd: Jeg bør like en spesiell hund. Den er ikke akkurat min favoritt, men jeg går inn for å like den og bli venner. Litt slitsomt, men kanskje den tror jeg liker den nå.

Største problemet nå, er at jeg synes den lukter vondt! Og er fet og ekkel i pelsen. men hunder skal vel ha fett i pelsen? Hvor ofte vasker man bikkjer med sjampo? Denne blir vasket noen få ganger i året, ellers bare skylt med vann.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

13

• frosken

8

• favn

8

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ny kjæreste i bildet? Trøst deg, hunder lever ikke evig. Lukta er det vel ikke noe å gjøre med, men sett foten ned dersom han tar med hunden i senga, lar den slikke ham, spise av hånden og forventer at du skal stille opp likedan *urk*

Skrevet

Kødder du eller?

Nei jeg tuller ikke. Jeg er vel litt redd hunder, og uvant med dyr. Har hatt allergi i familien.

Men jeg gjør så godt jeg kan. Småsnakker med den, klapper den osv.

Så da kan jeg kanskje få noen tips beregnet på nybegynnere? Lurer på det med lukta, som sagt......

Skrevet

Ny kjæreste i bildet? Trøst deg, hunder lever ikke evig. Lukta er det vel ikke noe å gjøre med, men sett foten ned dersom han tar med hunden i senga, lar den slikke ham, spise av hånden og forventer at du skal stille opp likedan *urk*

Han har fått den ut av senga, det respekterer han. (Hver gang jeg er på besøk, ligger den likevel på senga hans, og ser på meg med DE øynene!! Den er der BARE når jeg er på besøk..)

Og så er den i sofa'en, oppå hodeputene osv.

Og han koser med den og kysser (!) den... ugghh..

Skrevet

Nei jeg tuller ikke. Jeg er vel litt redd hunder, og uvant med dyr. Har hatt allergi i familien.

Men jeg gjør så godt jeg kan. Småsnakker med den, klapper den osv.

Så da kan jeg kanskje få noen tips beregnet på nybegynnere? Lurer på det med lukta, som sagt......

En hund enser mere enn du tror, så å late som om du liker en hund er faktisk fånyttes!

En hun "tror" ikke at du liker den, den vet om du gjør det eller ikke!

Skrevet

Han har fått den ut av senga, det respekterer han. (Hver gang jeg er på besøk, ligger den likevel på senga hans, og ser på meg med DE øynene!! Den er der BARE når jeg er på besøk..)

Herregud da menneske! Stakkars bikkje, bikkje senser at det er DU som vil at den IKKE skal ligge der, derfor gjør den det KUN når du er der, for å vise deg at H*n var der først og kommer fortsatt til å bli der etter at du er gått:)

Skrevet

En hund enser mere enn du tror, så å late som om du liker en hund er faktisk fånyttes!

En hun "tror" ikke at du liker den, den vet om du gjør det eller ikke!

Vel, jeg er vel ambivalent.

Men er løpet tapt, da, liksom?

Skrevet

Lære deg å like den? De merker når folk ikke liker dem, og oppfører seg deretter. Hunder skal ikke vaskes for ofte..Stakkars liten, vær snill mot den da.

Skrevet

Hunden er vel sjalu fordi pappan hans har fått seg ny kjæreste. De er som barn og skjønner mye mer enn du tror. Hva så om kjæresten din kysser og koser med hunden? De fleste som er glad i dyrene sine koser med dem, herregud..

Skrevet

Kysser den... åffyff... Og så skal han kysse deg etterpå? Her og der? Jeg trenger vel ikke fortelle deg hvor en hundesnute har vært i løpet av dagen?

Takke meg til hybelkaniner :)

Skrevet

Løpet er langtifra tapt. Jeg ser litt annerledes på det enn de andre som har svart, jeg har nemlig vært i din situasjon.

Jeg ble kjæreste med en som hadde hund. Jeg likte ikke hunden, og prøvde heller ikke å late som jeg likte den. Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg behandlet den dårlig på noen måte, men jeg overså den stort sett.

Da kunne kjæresten min fortelle meg noe interessant: Eksen hans hadde hatt en helt annen holdning til hunden. Lagt seg på gulvet og kost med den, prøvd å bli venner. Hvordan endte det ? Hunden plasserte henne under seg selv på rangstigen i flokken. Så snart hun ikke var der, la den seg på hennes plass i sengen, og da de fikk barn, kunne den stå og knurre foran henne hvis hun prøvde å gå bort til barnet - kjæresten min mente den så på ungen som sin valp, siden den var tispe nummer én i flokken. Jeg bare måpte da jeg hørte det - hadde en hund behandlet meg sånn, hadde den røket rett ut. Nettopp, sa han, og fordi du har den holdningen, ville hunden aldri ha behandlet deg sånn.

Så snart jeg kom inn i bildet, sluttet hunden å sove i sengen, også når jeg ikke var der. Når eksen var innom (i forbindelse med barnet), knurret den mot henne, for så å løpe til meg, sette seg ned og løfte labben mot meg, logrende. Da klappet jeg den selvfølgelig litt.

Gjest liker ikke hunder
Skrevet

Æsj, stakkar deg! Jeg syns hunder er ekle!!

Skrevet

Løpet er langtifra tapt. Jeg ser litt annerledes på det enn de andre som har svart, jeg har nemlig vært i din situasjon.

Jeg ble kjæreste med en som hadde hund. Jeg likte ikke hunden, og prøvde heller ikke å late som jeg likte den. Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg behandlet den dårlig på noen måte, men jeg overså den stort sett.

Da kunne kjæresten min fortelle meg noe interessant: Eksen hans hadde hatt en helt annen holdning til hunden. Lagt seg på gulvet og kost med den, prøvd å bli venner. Hvordan endte det ? Hunden plasserte henne under seg selv på rangstigen i flokken. Så snart hun ikke var der, la den seg på hennes plass i sengen, og da de fikk barn, kunne den stå og knurre foran henne hvis hun prøvde å gå bort til barnet - kjæresten min mente den så på ungen som sin valp, siden den var tispe nummer én i flokken. Jeg bare måpte da jeg hørte det - hadde en hund behandlet meg sånn, hadde den røket rett ut. Nettopp, sa han, og fordi du har den holdningen, ville hunden aldri ha behandlet deg sånn.

Så snart jeg kom inn i bildet, sluttet hunden å sove i sengen, også når jeg ikke var der. Når eksen var innom (i forbindelse med barnet), knurret den mot henne, for så å løpe til meg, sette seg ned og løfte labben mot meg, logrende. Da klappet jeg den selvfølgelig litt.

Den har akseptert at jeg er over den på rangstigen. (Alt dette er helt nytt for meg, har lært det nå.)

Men den maser noe jævli når jeg kommer. Da må jeg klappe og dulle en stund. Hvis ikke blir det aldri fred å få, den bjeffer hele tiden kjempehøyt og masete. Må liskom slenge fra meg bagger lynkjapt, for å gi den masse klapp og koseprat. Da roer den seg ned. Eneste måten!

Men akkuarat dette fikser jeg nå.

Men _MÅ_ jeg _like_ den?

Er det mulig å omvende seg til å like en hund man ikke liker? Jeg liker store, rolige hunder, jeg. Den virker som den liker meg, for den blir jo glad når jeg kommer????

Skrevet

Æsj, stakkar deg! Jeg syns hunder er ekle!!

Godt å få støtte, noen her synes jo så synd på den vesle bikkja. Jeg synes den krever litt mye av meg, jeg :(

Skrevet

Den har akseptert at jeg er over den på rangstigen. (Alt dette er helt nytt for meg, har lært det nå.)

Men den maser noe jævli når jeg kommer. Da må jeg klappe og dulle en stund. Hvis ikke blir det aldri fred å få, den bjeffer hele tiden kjempehøyt og masete. Må liskom slenge fra meg bagger lynkjapt, for å gi den masse klapp og koseprat. Da roer den seg ned. Eneste måten!

Men _MÅ_ jeg _like_ den?

Er det mulig å omvende seg til å like en hund man ikke liker? Jeg liker store, rolige hunder, jeg. Den virker som den liker meg, for den blir jo glad når jeg kommer????

Huttetu. Jeg ville hilst kort, deretter oversett den, og funnet meg i bråk i en periode. Så, når den roet seg, ville jeg klappet den uoppfordret. Du vet, belønne ønsket adferd.

Jeg likte ikke hunden til kjæresten min, og det gikk helt fint, men det spørs jo hvordan din kjæreste tar det hvis du misliker hunden hans. På den annen side - hvordan kan man _tvinge_ seg til å like noen, enten det er dyr eller mennesker ? Han kan ikke kreve annet enn at du oppfører deg ok overfor hunden.

Skrevet

Men _MÅ_ jeg _like_ den?

Hva, er det du som har tatt over min siste flamme?????? Er bikkja hvit..? ;-) Klarte å bli glad i den, jeg, men typen dumpa meg ganske raskt... Til ingen nytte med andre ord:-/

Skrevet

Huttetu. Jeg ville hilst kort, deretter oversett den, og funnet meg i bråk i en periode. Så, når den roet seg, ville jeg klappet den uoppfordret. Du vet, belønne ønsket adferd.

Jeg likte ikke hunden til kjæresten min, og det gikk helt fint, men det spørs jo hvordan din kjæreste tar det hvis du misliker hunden hans. På den annen side - hvordan kan man _tvinge_ seg til å like noen, enten det er dyr eller mennesker ? Han kan ikke kreve annet enn at du oppfører deg ok overfor hunden.

Han krever ingenting. Men skjønner ikke problemet.

Og det må jo funke.

Og så er det barn der. De elsker jo bikkja. Hvis jeg ikke blir venner med bikkja, blir vel ikke de venner med meg. (Den *ONDE* stemor...hehe..urghh)

Men han vil iallfall ikke ha flere hunder, når denne en dag vandrer heden....

Gjest liker ikke hund
Skrevet

Godt å få støtte, noen her synes jo så synd på den vesle bikkja. Jeg synes den krever litt mye av meg, jeg :(

Du har min fulle støtte og forståelse!!! Jeg syns overhodet ikke synd på bikkja,men på deg.

Lukta er uutholdelig spør du meg, og for ikke å snakke om alle de vemmelig håra.

Skrevet

Hva, er det du som har tatt over min siste flamme?????? Er bikkja hvit..? ;-) Klarte å bli glad i den, jeg, men typen dumpa meg ganske raskt... Til ingen nytte med andre ord:-/

Lukta den vondt? (Den er ikke hvit, nei.. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...