Gå til innhold

Å like en hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistera har rett. Slimhundene hos en hund inneholder ekstremt sterke motstandsbakterier som dreper bakterier de får fra alle de ekle stedene de stikker snuten og tungen. Hadde det ikke vært slik hadde ikke en hund kunnet overleve adferden sin.

"............................"

Jeg er redd det er totalt irrelevant hvilke bakterier det er snakk om og like lite frekvensen av dem, når det handler om min og manges avsky mot å kysse dyr.

Her er det åpenbart spørsmål om smak og behag.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

13

• frosken

8

• favn

8

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er redd det er totalt irrelevant hvilke bakterier det er snakk om og like lite frekvensen av dem, når det handler om min og manges avsky mot å kysse dyr.

Her er det åpenbart spørsmål om smak og behag.

Selfølgelig er det snakk om smak og behag. Men det blir dumt å bruke argumenter som bakterier og urenheter.

"............................."

Skrevet

Mistera har rett. Slimhundene hos en hund inneholder ekstremt sterke motstandsbakterier som dreper bakterier de får fra alle de ekle stedene de stikker snuten og tungen. Hadde det ikke vært slik hadde ikke en hund kunnet overleve adferden sin.

Ææææsj, slike slimhunder hørtes ekkelt ut..!;-D

Skrevet

De barna det gjelder, lærer ganske raskt at det er feil å putte avføring i munnen.

Har du noen gang hørt at hunder har lært noe sånt?

Ja, de lærer det faktisk om eieren tar seg bryet med å lære dem det.

Skrevet

Ææææsj, slike slimhunder hørtes ekkelt ut..!;-D

Uhm....slimHINNER :-)

"........................"

Skrevet

Få eieren til å sjekke hundens munn for tannstein og andre uhumskheter. Har vært borti flere hunder som har luktet høgg, men som er blitt mindre stinkende etter en skikkelig tannrens (hos vetrinær).

Skrevet

Veterinæren vår sier at man helst ikke skal vaske med shampo oftere enn hver 3.mnd fordi det kan gi eksem mm. Men dersom man bruker balsam, så kan man vaske noe oftere.

Forøvrig er det viktig å tørke hunden ordenlig når den har blitt våt, ellers lukter i hvertfall vår veldig "hund".

Hvis du ikke er redd hunden, så er det vel greit om du gidder å klappe den litt en gang i blant eller i det minste hilser på den når du kommer. Så lenge du ikke er slem med hunden, så da det være bra nok?

Skrevet

Selfølgelig er det snakk om smak og behag. Men det blir dumt å bruke argumenter som bakterier og urenheter.

"............................."

Det er nok en mening i at vi ikke er ment å pare oss med andre arter, ei heller å kline med dem (hvilket hundeeiere faktisk gjør, de koser seg når hunden åpner munnen og tunga lepjer i vei.

Å argumentere med at hundekjeften er renere enn menneskemunnen holder ikke mål.

Fersk urin er temmelig rent, og ganske sikkert renere enn munnen vår, men er det et argument for at vi kan drikke den med god samvittighet?

Skrevet

Kysser den... åffyff... Og så skal han kysse deg etterpå? Her og der? Jeg trenger vel ikke fortelle deg hvor en hundesnute har vært i løpet av dagen?

Takke meg til hybelkaniner :)

Du vet ikke hva du går glipp av favn :-) Tror ikke jeg om noe mer hengivent enn hunden vår. Men jeg lukker munnen godt og snur ansiktet vekk når han blir altfor nærgående...*s*

Skrevet

Det er nok en mening i at vi ikke er ment å pare oss med andre arter, ei heller å kline med dem (hvilket hundeeiere faktisk gjør, de koser seg når hunden åpner munnen og tunga lepjer i vei.

Fersk urin er temmelig rent, og ganske sikkert renere enn munnen vår, men er det et argument for at vi kan drikke den med god samvittighet?

Det er helt greit for meg at du ikke liker hunder - men jeg lurer på om det er greit for deg at noen av oss faktisk gjør det?

Skrevet

"hvilket hundeeiere faktisk gjør, de koser seg når hunden åpner munnen og tunga lepjer i vei."

Så det gjør "hundeeiere", altså? Makan til tullprat. Det er ikke mye saklighet og kunnskap i disse uttalelsene dine, det er ihvertfall helt sikkert.

"Å argumentere med at hundekjeften er renere enn menneskemunnen holder ikke mål."

For hva? Det holder helt mål som motargument til at det er så skittent og skadelig.

"Fersk urin er temmelig rent, og ganske sikkert renere enn munnen vår, men er det et argument for at vi kan drikke den med god samvittighet?"

Utrolig barnslig sammenligning.

Skrevet

Nei jeg tuller ikke. Jeg er vel litt redd hunder, og uvant med dyr. Har hatt allergi i familien.

Men jeg gjør så godt jeg kan. Småsnakker med den, klapper den osv.

Så da kan jeg kanskje få noen tips beregnet på nybegynnere? Lurer på det med lukta, som sagt......

Prøv å vaske med grønnsåpe og bruk spesialbalsam etterpå. I tillegg finnes det hos veterinæren noe man kan gi hunden for å bedre dens munnhygiene.

Vi har hund, og selv om jeg synes han er en superhund så vil jeg fortsatt ikke at han skal lukte altfor mye "hund".

Skrevet

Du vet ikke hva du går glipp av favn :-) Tror ikke jeg om noe mer hengivent enn hunden vår. Men jeg lukker munnen godt og snur ansiktet vekk når han blir altfor nærgående...*s*

Hunden min får slikke meg på haka. Det er ikke det jeg liker mest, men det er fordi det er en naturlig måte for hunden å vise hengivenhet på.

Skrevet

Vel, jeg er vel ambivalent.

Men er løpet tapt, da, liksom?

Det er en tilvenningsprosess. Selv folk som i utgangspunktet overhodet ikke er interessert i hunder (som jeg var) kan gradvis bli ganske knyttet til udyret!

Skrevet

Det er helt greit for meg at du ikke liker hunder - men jeg lurer på om det er greit for deg at noen av oss faktisk gjør det?

Det er greit.

Men klining med hund kan ikke være det verste å vemmes over.

Skrevet

Den har akseptert at jeg er over den på rangstigen. (Alt dette er helt nytt for meg, har lært det nå.)

Men den maser noe jævli når jeg kommer. Da må jeg klappe og dulle en stund. Hvis ikke blir det aldri fred å få, den bjeffer hele tiden kjempehøyt og masete. Må liskom slenge fra meg bagger lynkjapt, for å gi den masse klapp og koseprat. Da roer den seg ned. Eneste måten!

Men akkuarat dette fikser jeg nå.

Men _MÅ_ jeg _like_ den?

Er det mulig å omvende seg til å like en hund man ikke liker? Jeg liker store, rolige hunder, jeg. Den virker som den liker meg, for den blir jo glad når jeg kommer????

Du trenger ikke like den bare du behandler den ok:-)

Skrevet

Tro det eller ei, jeg har hatt nærkontakt med flere hunder, og endog likt to av dem kjempegodt.

Jeg er glad du ikke er av de mest hengivne hundeklinerne :)

Skrevet

Det er greit.

Men klining med hund kan ikke være det verste å vemmes over.

Synes ikke helt du har de rette proporsjoner på reaksjonene dine i dag :-)

Skrevet

Det er en tilvenningsprosess. Selv folk som i utgangspunktet overhodet ikke er interessert i hunder (som jeg var) kan gradvis bli ganske knyttet til udyret!

Det er helt sant. Jeg tror jeg er omvendt. Jeg har vært kattemenneske hele mitt liv, men nå tror jeg at jeg er mer hundemenneske selv om jeg har begge deler. Det er første gang jeg har egen hund da :)

Skrevet

Hunden min får slikke meg på haka. Det er ikke det jeg liker mest, men det er fordi det er en naturlig måte for hunden å vise hengivenhet på.

Hunder slikker i ansiktet for å fremkalle den smattelyden som moren lager overfor valpene når de er små. Ihvertfall ifølge en ekpert på adferdspsykologi hos hunder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...