Gå til innhold

Å like en hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare enig, og ikke ironisk. Og selv om både du og jeg ser selvfølgeligheten i det du skrev, så er det tydelig at ikke alle gjør det. Og det er igrunn mere skremmende enn en sinna hund;-)

Ellers så er alt på det jevne, verken dype daler eller de høyeste topper. Og da bør en jo være fornøyd:-)

Der var det min tur til å være enig - og det helt uten ironi.

Jevne småbølger er i grunnen greit, selv om det gjør seg med en og annen topp innimellom.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

13

• frosken

8

• favn

8

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tusen takk, informasjon er absolutt nyttig. (Der er ikke kjæresten så flink, det har vært slitsomt å prøve og feile, og bli forvirret, men det er nå hans måte å takle ting på)

Egentlig hadde jeg ønsket meg en hund (en vanlig, STOR hund) hvis jeg hadde bodd på landet og ikke i by.

Takk for hjelpen, jeg skal neste gang prøve å være den som ordner opp når bikkja leggger seg i senga, som h*n nå vet at h*n ikke får lov til pga. meg.

Man kan godt ha større hunder også om man bor i by. Det avhenger fra rase til rase (og selvsagt også individforskjeller) hvor rolige hunder er. Vår hund som er stor og aktiv er allikevel veldig rolig når vi er inne, så da trenger han ikke masse plass å boltre seg på. (Selvsagt er det jo greit med litt mer enn en ettroms-leilighet da...)

Alle hunder trenger mosjon, også mange små hunder, så man må uansett UT med en hund hver dag. Ut og gå tur eller trene/leke med hunden. Bor du i Oslo kan du dra opp i marka og gå tur der, eller oppsøke en hundeklubb og trene sammen med de, på et egnet område. :-)

Jeg kjenner faktisk flere som har hovawart i Oslo, altså samme rase som vi har. Det er en stor og krevende rase, så jeg anbefaler ikke den til "alle og enhver", men vil bare nevne det som et eksempel på at det kan fungere helt greit med stor hund i by, så lenge man sjøl er villig til å komme seg ut til de stedene hunden (og eier) får brukt kropp - og faktisk hode! Mental aktivisering i en eller annen form er ofte like viktig som fysisk mosjon. Minst en av hovawart-eierne i Oslo trener sin hund til å bli godkjent redningshund, en fin aktivitet som kombinerer mental og fysisk trening, samt at man kommer seg ut i naturen. Men man må ha tid og lyst (og helse) til å trene mye og ofte...

Men kanskje du kan finne på noe sammen med denne lille hunden også? Hva med agility for eksempel? Det kan man jo drive med både med små og store hunder, og vil sikkert gi deg og hunden et bedre forhold. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...