Gå til innhold

Går det ann å bli spist ut av huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det har jeg på følelsen av at skjer her hjemme nå;)

Hvor mye og ofte er det egentlig at en 13 åring spiser?

Tanken slo meg når jeg leste innlegget om hun på 2,5 som ikke spiste. Slik var nemmelig tenåringen vår på den alderen også. Kanskje han prøver å ta igjen det tapte;)

Skrevet

Mine har spist hele tiden i den alderen og spist mye. En periode gikk det med nesten 2 brød om dagen for to tenåringer og meg. + middag, selvfølgelig.

Begge to er slanke og har vel egentlig aldri hatt et gram for mye.

Skrevet

Mine har spist hele tiden i den alderen og spist mye. En periode gikk det med nesten 2 brød om dagen for to tenåringer og meg. + middag, selvfølgelig.

Begge to er slanke og har vel egentlig aldri hatt et gram for mye.

Hei!

Skulle ønske at jeg kunne si det samme. Poden begynner å legge på seg nå.

Tror det har litt med AS diagnosen hans, er ikke den som er mest ute å flyr med kamerater akkurat.

Skrevet

Gubben har en guttungen på 13. Han sliter med vekta, og har gjort det i flere år. (Det har blitt noe bedre det siste året. Veier nå 62 kilo, og er ca. 160 høy - dvs. at han har strekt seg ca. 10 cm og holder vekta.)

Han spiser enormt myyyyye, men ikke så ofte.

Han spiser 3-4 måltider de fleste dager. Middagsmengden er vesentlig større enn den gubben spiser, og han spiser vel normalt vil jeg tro.

Han kan enkelt spise opp en Grandiosa + 1,5 liter brus for så å spise middag 2 timer senere.

Han bruker alle penger han har på mat/godterier. Han kan da kjøpe en diger potetgullpose og stappe innpå, eller en hel julekake.

For meg virker slike ting unormalt, og han har nok ikke det beste forholdet til mat.

Gjest Tenåringsmor til to
Skrevet

Jeg har hatt motsatt bekymring! Begge mine gutter har spist lite, selv i vekstperiodene, og til tross for trening. Jeg også trodde at alle tenåringsgutter spiste som hester, men den gang ei! Vær glad for at de er glad i mat. Så sant det er noenlunde sunn mat da.

Mine gutter har aldri hatt med mer enn ei brødskive på skolen. Andre har jo matpakker store som år. Til middag spiser de heller ikke megastore porsjoner. Frokost består av en tallerken cornflakes eller ei brødskive. Et under at kroppen har fått nok næring til å vokse. De har heller ikke spist mye godteri. Kan verken true i de mat eller nekte de mat. En får ta det som det kommer.

Skrevet

Er ganske sikker på at det går an, ja... 14-åringen vår spiser enormt!! Og han er ALLTID sulten! Han spiser rett og slett til det er tomt for mat, enten det er middag, eller brødmåltid! I tillegg til de måltidene vi spiser sammen, må han som regel ha seg et par ekstra måltider..

Han vokser ektremt for tiden, da, har vokst 12 cm på ett år, og trener hver dag, så han må bare spise!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...