Gjest kanskje, kanskje ikke Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Hva syns du om følgende navn (på et barn), hvilke følelser og assosiasjoner gir navnene deg? 1) Celina 2) Dorothea 3) Aurora 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Aurora er fint, men liker ikke de to andre. Kan bare ikke like Celina, har det noe med Celina M. å gjøre tro? Men søsteren har fint navn; Hermine. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Aurora er fint, men liker ikke de to andre. Kan bare ikke like Celina, har det noe med Celina M. å gjøre tro? Men søsteren har fint navn; Hermine. Celina----- M? rik pyntedame i næringslivet? Dorothea---- oldemor? Aurora --- Anne-Cath Vestly's bøker? men Celina er best rent fonetisk, assosiasjonene forsvinner jo. 0 Siter
cathlin Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 1) Celina - kvinne med langt flagrende hår, bruker lipgloss og reiser til New York for å shoppe 2) Dorothea - pensjonert barneskolelærer, sporty, med glimt i øyet hvis du ser godt etter 3) Aurora - veslevoksen jente som spiller et instrument og liker å løpe i skogen Aurora mener jeg passer best på et barn, men Dorothea er anderledes. Celina definitivt ikke. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Celina----- M? rik pyntedame i næringslivet? Dorothea---- oldemor? Aurora --- Anne-Cath Vestly's bøker? men Celina er best rent fonetisk, assosiasjonene forsvinner jo. Hva med å kutte ut Ce og bare bruke Lina? Det er jo ganske fint. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Hva med å kutte ut Ce og bare bruke Lina? Det er jo ganske fint. eller Celine, (eller Cecilie.. ser jålete ut på trykk, men..) 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 1) Celina - kvinne med langt flagrende hår, bruker lipgloss og reiser til New York for å shoppe 2) Dorothea - pensjonert barneskolelærer, sporty, med glimt i øyet hvis du ser godt etter 3) Aurora - veslevoksen jente som spiller et instrument og liker å løpe i skogen Aurora mener jeg passer best på et barn, men Dorothea er anderledes. Celina definitivt ikke. aurora passer søren ikke på en baby! Bare på ei gammal jomfru.... 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Celina Middelfart Leonora Dorothea Dahl fra sesam stasjon med en grusom sangstemme. Aurora. Behagelig navn... Ville jeg gått for av de tre :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 aurora passer søren ikke på en baby! Bare på ei gammal jomfru.... johoho 0 Siter
poke Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Aurora - veldig fint!!! og samtidig koselig. Celina - fint Dorothea - Sesam stasjon 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Celina - grusomt. Dorothea - dillete, barne-tv Aurora - nydelig. 0 Siter
favn Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Jeg får assosiasjoner som tilsier at dette dessverre ikke er navn å regne med. Celina er fullstendig brukt opp av VG, Dagbladet, Se&Hør, Norsk Ukeblad... det skriker mot deg fra all verdens forsider, hver dag, året rundt. Dorothea er... vel... _feil_ på alle måter. Dorothea??? Seriøst? Aurora er lissom så veldig, lissom. Aurora har en svært ung mamma med opptupert hår (dårlig bleket) som blåser store, rosa tyggegummibobler og er opptatt av krig og fred og sånn. Sorry, men du spurte... 0 Siter
morsan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Celina Middelfart Leonora Dorothea Dahl fra sesam stasjon med en grusom sangstemme. Aurora. Behagelig navn... Ville jeg gått for av de tre :-) Som jeg skulle sagt det selv!! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Hva med å kutte ut Ce og bare bruke Lina? Det er jo ganske fint. ... og dermed forsvant den rike jåledamen og ble erstattet av en landsens bondejente som lurer på hvordan Gud har skapt alle krummelurene inni ørene! *S* 0 Siter
favn Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 ... og dermed forsvant den rike jåledamen og ble erstattet av en landsens bondejente som lurer på hvordan Gud har skapt alle krummelurene inni ørene! *S* :-)) 0 Siter
MsSophie Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 ... og dermed forsvant den rike jåledamen og ble erstattet av en landsens bondejente som lurer på hvordan Gud har skapt alle krummelurene inni ørene! *S* :-D 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 eller Celine, (eller Cecilie.. ser jålete ut på trykk, men..) Både Celina og Celine er fint! Celina har jo som alle andre har nevnt, ganske store assosiasjoner til Celina M, men Celine er søtt.. Dorothea; grusomt/sesam stasjon Aurora; fint 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 ... og dermed forsvant den rike jåledamen og ble erstattet av en landsens bondejente som lurer på hvordan Gud har skapt alle krummelurene inni ørene! *S* Lina er da fint, selv om det er litt svensk 0 Siter
cecily Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Celina Middelfart Leonora Dorothea Dahl fra sesam stasjon med en grusom sangstemme. Aurora. Behagelig navn... Ville jeg gått for av de tre :-) Samme her 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.