Gå til innhold

Ta med klær til Barnehjemet .

Gjest Pakkeansvalig AF Sør Trøndelag

Anbefalte innlegg

Gjest Pakkeansvalig AF Sør Trøndelag
Skrevet

Hei! Jeg er pakkeansvalig for klær og lurte på om dere som skal på hentereise er intresert å ta med litt klær til barnehjemet? Jeg vet at det er meget strengt på vekt på flyene men jeg har poser på tre antrekk. Så er noe intresert til å ta med en liten pose ta kontakt på E-mail. Adressen min er:

[email protected]

Det er mest hentereisene med utreise fra Værnes eller som er innom Værnes på tur sørover jeg ønsker å ha kontakt med da jeg holder til i Trondheim.

Alle klærene er innsamlet og er hele og rene, det er kun klær jeg selv ville bruke på mitt barn.

Skrevet

Da vi reiste for tre år siden nå, snakket jeg med flyselskapet i forkant og fikk lov å ta med tre fullpakkete tykke søppelsekker med klær til barnehjemmet gratis. Det gjaldt SAS og Lufthansa fra Gardermoen - København - Beijing. Husk gode navnlapper!

God reise alle dere som skal ut på reise. Det er flott å kunne ha med og gi fra seg noe som kommer barna på "ditt barnehjem" til gode.

Gjest Ikke som før...
Skrevet

Da vi reiste for tre år siden nå, snakket jeg med flyselskapet i forkant og fikk lov å ta med tre fullpakkete tykke søppelsekker med klær til barnehjemmet gratis. Det gjaldt SAS og Lufthansa fra Gardermoen - København - Beijing. Husk gode navnlapper!

God reise alle dere som skal ut på reise. Det er flott å kunne ha med og gi fra seg noe som kommer barna på "ditt barnehjem" til gode.

Etter 2002 har det blitt endringer i antall kg man kan ta med seg. Nå er det kun 20 kg pr person, mot 40 kg tidligere (Lufthansa).

I tillegg er det _veldig_ strenge ang overvekt.

carla1365380461
Skrevet

Etter 2002 har det blitt endringer i antall kg man kan ta med seg. Nå er det kun 20 kg pr person, mot 40 kg tidligere (Lufthansa).

Det stemmer vel neppe - vi hadde 40 per person som tillatt bagasje da vi dro til Kina i slutten av 2003.

Gjest Ikke som før..
Skrevet

Det stemmer vel neppe - vi hadde 40 per person som tillatt bagasje da vi dro til Kina i slutten av 2003.

Kjenner noen som var på hentereise nå i høst og de fikk kun 20 kg med seg pr pers.

Skrevet

Kjenner noen som var på hentereise nå i høst og de fikk kun 20 kg med seg pr pers.

Vi reiste til Kina i mai iår med SAS, og hadde 40 kg per person.

Skrevet

Vi reiste til Kina i mai iår med SAS, og hadde 40 kg per person.

Vi reiste til Kina med SAS i desember 03 - da kunne vi bare ha 20 kg per pers. Vi reiste med VB - kanskje AF har en spesialavtale med flyselskapene om høyere vekt? Jeg syns jeg minnes noe om det.

Hilsen fra meg

Skrevet

Vi reiste til Kina med SAS i desember 03 - da kunne vi bare ha 20 kg per pers. Vi reiste med VB - kanskje AF har en spesialavtale med flyselskapene om høyere vekt? Jeg syns jeg minnes noe om det.

Hilsen fra meg

Vi reise med IA og SAS i mars og kunne ha med 40 kg tur / retur Beijing, mens det kun var lov å ha med 20 kg innenlands i Kina.

Tror de fleste flyselskaper har mer enn 20 kg tur / retur Beijing. Som regel er det vektbegrensningen på innenlands fly i Kina som er problemet eller utfordringen om du vil.

Skrevet

Vi reise med IA og SAS i mars og kunne ha med 40 kg tur / retur Beijing, mens det kun var lov å ha med 20 kg innenlands i Kina.

Tror de fleste flyselskaper har mer enn 20 kg tur / retur Beijing. Som regel er det vektbegrensningen på innenlands fly i Kina som er problemet eller utfordringen om du vil.

Hei!

Vektbegrensningen på SAS og Lufthansa sine fly til Kina er normalt 20 kg. Men Adopsjonsforum har en spesialavtale (via reisebyrået sitt) som gjør at deres søkere kan ha med 40 kg.

Sist gang vi adopterte, spurte jeg VB om de kunne prøve å få til noe tilsvarende med sitt reisebyrå. De skulle sjekke, men det kom aldri noe svar dessverre.

Skrevet

Det stemmer kanskje at det var 40 kg pr pers tidligere, og 20 nå...-og kanskje er de blitt strengere.

Det jeg ville fortelle var at vi klarte å inngå en avtale med flyselskapet i forkant om å ha med ca 50 kg ekstra (i tillegg til vår egen bagasje) siden det var klær til et barnehjem. Så det går an å forhøre seg.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...