morsan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Kommer an på sammenhengen. Kan bety påskrift på et dokument, eller det kan bety at man gir sin tilsutning til noe el bekrefter noe 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Sorry, det ble visst heeelt feil. 0 Siter
morsan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Sorry, det ble visst heeelt feil. Nei, det kan betyr endossering også. Endossement betyr overdargelse av gjeldsbrev ved at overdargeren (endossenten) skriver en anmodning på gjeldsbrevets bakside til debitor om å betale til en tredjemann (endossataren). Jeg tror man kalte det endossering den påskriften man skrev på sjekker hvis man overdro den til en annen. For du husker vel sjekker? *S* 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Nei, det kan betyr endossering også. Endossement betyr overdargelse av gjeldsbrev ved at overdargeren (endossenten) skriver en anmodning på gjeldsbrevets bakside til debitor om å betale til en tredjemann (endossataren). Jeg tror man kalte det endossering den påskriften man skrev på sjekker hvis man overdro den til en annen. For du husker vel sjekker? *S* Husker sjekker? Så vidt. Foreldrene mine brukte det da jeg var barn, husker jeg. Har aldri brukt det selv. 0 Siter
morsan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Husker sjekker? Så vidt. Foreldrene mine brukte det da jeg var barn, husker jeg. Har aldri brukt det selv. Jeg fikk vel mitt første sjekkhefte kanskje i -83 el 84?? Men det tok ikke lange tiden før det ble fullstendig utdatert! ;-) 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Jeg fikk vel mitt første sjekkhefte kanskje i -83 el 84?? Men det tok ikke lange tiden før det ble fullstendig utdatert! ;-) Er nok noen år eldre enn meg du da, jeg ble konfirmert i 86;o) 0 Siter
morsan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Er nok noen år eldre enn meg du da, jeg ble konfirmert i 86;o) Og jeg i -81! *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.