Gå til innhold

Engelsk - hva betyr.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer an på sammenhengen.

Kan bety påskrift på et dokument, eller det kan bety at man gir sin tilsutning til noe el bekrefter noe

Skrevet

Sorry, det ble visst heeelt feil.

Nei, det kan betyr endossering også.

Endossement betyr overdargelse av gjeldsbrev ved at overdargeren (endossenten) skriver en anmodning på gjeldsbrevets bakside til debitor om å betale til en tredjemann (endossataren).

Jeg tror man kalte det endossering den påskriften man skrev på sjekker hvis man overdro den til en annen.

For du husker vel sjekker? *S*

Skrevet

Nei, det kan betyr endossering også.

Endossement betyr overdargelse av gjeldsbrev ved at overdargeren (endossenten) skriver en anmodning på gjeldsbrevets bakside til debitor om å betale til en tredjemann (endossataren).

Jeg tror man kalte det endossering den påskriften man skrev på sjekker hvis man overdro den til en annen.

For du husker vel sjekker? *S*

Husker sjekker? Så vidt. Foreldrene mine brukte det da jeg var barn, husker jeg.

Har aldri brukt det selv.

Skrevet

Husker sjekker? Så vidt. Foreldrene mine brukte det da jeg var barn, husker jeg.

Har aldri brukt det selv.

Jeg fikk vel mitt første sjekkhefte kanskje i -83 el 84??

Men det tok ikke lange tiden før det ble fullstendig utdatert! ;-)

Skrevet

Jeg fikk vel mitt første sjekkhefte kanskje i -83 el 84??

Men det tok ikke lange tiden før det ble fullstendig utdatert! ;-)

Er nok noen år eldre enn meg du da, jeg ble konfirmert i 86;o)

Skrevet

Er nok noen år eldre enn meg du da, jeg ble konfirmert i 86;o)

Og jeg i -81! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...