Gå til innhold

Får jeg ingen stønad?

Anbefalte innlegg

Gjest steibukk81
Skrevet

Jeg skal separere meg, har en sønn og jeg og faren er ganske enig om å ha delt omsorg for barnet. 50%-50%.

Det jeg lurer på er om jeg krav på noen ytelser, er i 50%-70% jobbstilling.

I følge enkelte krav må jeg være aleneforsørger, er det tillfelle? Hvis det er slik, klarer ikke jeg å overleve allefall...Kan sosialkontoret hjelpe meg på noen måte?

Håper noen kan hjelpe meg...

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du har nok ikke krav på fem flate. Derimot har du krav på at faren skal betale halvparten av alle utgiftene så i lengden går det kanskje oppiopp.

Skrevet

Du har nok ikke krav på fem flate. Derimot har du krav på at faren skal betale halvparten av alle utgiftene så i lengden går det kanskje oppiopp.

Den skjønte jeg ikke

Skrevet

Jeg mente at hvis du har omsorgen for barnet så må du betale alle utgiftene for ungen alene. Og det koster å ha barn. Hvis dere derimot deler omsorgen så må faren betale 50% av alle utgiftene og dermed så kan det hende at du vil få bedre råd.

Faren til minstemann betaler 560 kr mnd i bidrag og så får jeg en ekstra barnetrygd. Bare utgiftene til skole, SFO, fotballtrening og sportsutstyr er mer enn dobbelt av det jeg får. Så har jeg alle utgiftene til klær og mat ved siden av. Jeg hadde i vært fall tjent på at han hadde betalt halvparten av utgiftene og hatt ungen 50% av tiden.

Skrevet

Den skjønte jeg ikke

Svaret havnet over innlegget ditt.

Skrevet

Jeg mente at hvis du har omsorgen for barnet så må du betale alle utgiftene for ungen alene. Og det koster å ha barn. Hvis dere derimot deler omsorgen så må faren betale 50% av alle utgiftene og dermed så kan det hende at du vil få bedre råd.

Faren til minstemann betaler 560 kr mnd i bidrag og så får jeg en ekstra barnetrygd. Bare utgiftene til skole, SFO, fotballtrening og sportsutstyr er mer enn dobbelt av det jeg får. Så har jeg alle utgiftene til klær og mat ved siden av. Jeg hadde i vært fall tjent på at han hadde betalt halvparten av utgiftene og hatt ungen 50% av tiden.

Klart det økonomisk er dyrere at det bor flere i en husholdning alle årets dager enn bare halvparten av årets dager.

Vel er delt omsorg økonomisk mest gunstig, men da får man jo også bare delta i barnas halve oppvekst.

Det må vel telle mest hva som gavner barna? Mine barn skulle ikke fått bodd i en koffert på stadig flytteflot.

Skrevet

Klart det økonomisk er dyrere at det bor flere i en husholdning alle årets dager enn bare halvparten av årets dager.

Vel er delt omsorg økonomisk mest gunstig, men da får man jo også bare delta i barnas halve oppvekst.

Det må vel telle mest hva som gavner barna? Mine barn skulle ikke fått bodd i en koffert på stadig flytteflot.

Det er vel bedre å få være del i halve barnets oppvekst enn å bare være helge og ferieforeldre.

Jeg synes det er en del mødre som tror at de har enerett på barna og at det er så lukrativt å være alenemor. Jeg mener at de tar feil. Nå har jeg prøvd de meste da. Vært to foreldre, vært enslig mor, hatt delt omsorg og blitt enslig mor igjen. Jeg fortrakk absolutt ordningen med delt omsorg. Og være alene med unger 24 timer i døgnet, 365 dager i året er fryktelig slitsomt og innmari kjedelig. Dessuten synes jeg at faren har rett til å være like mye sammen med ungene sine som moren så lenge han er kapabel og villig til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...