Gå til innhold

Deling av kjøring ved samvær med barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Har jeg misforstått?
Skrevet

Min mann har et barn fra tidligere forhold.Ved henting og bringing av barnet er det bare han som stiller opp.Barnets mor nekter å bli med på kjøringen.

Vil si at faren stiller opp også mye utenom avtalte samværsdager.Han stiller opp også ved kjøring når det er forskjellige sportsaktiviteter når ikke han har samværsdager.

Barnet bor i samme by som oss.Han bor fast hos moren,men er hos oss ved faste avtaler og ellers ved ønsker/behov.

Jeg har forstått det slik at det skal være deling på kjøring/kostnader ved henting og bringing ved samværsdager.

Eller har jeg misforstått dette?

Noen der ute som vet noe om dette?

Skrevet

Det er riktig at det skal deles på utgifter til henting/bringing av barnet. Det ble bestemt for i allefall 1 år siden.

Hos oss så henter far hjemme hos oss på fredag og jeg henter hos han på søndag.

Gjest for@virra
Skrevet

Det er riktig at det skal deles på utgifter til henting/bringing av barnet. Det ble bestemt for i allefall 1 år siden.

Hos oss så henter far hjemme hos oss på fredag og jeg henter hos han på søndag.

Husker du hvor du leste om denne loven?

Skrevet

Husker du hvor du leste om denne loven?

Det står vel i barneloven, hvis jeg ikke tar helt feil.

Den finner du på www.lovdata.no

Gjest skjerpings
Skrevet

Er det en krangel om det eller er dette bare en snedig måte du vil forsøke å begrense farens kontakt med egne barn? Jeg synes det er toskete å krangle om småbeløp når det gjelder egne barn. Uansett så yter nok denne moren langt mer enn det din mann gjør til de felles barna. Av erfaring vet jeg at nye kvinner har en tendens til å bruke alle kjepper de får fatt i og stikke i hjulene for at far og barn skal få minimal kontakt. Det nytter ikke å regulere et far/barn forhold med lover og regler. Kanskje barna har behov for at far innimellom blir med på fritidsaktiviteter?

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Det er vel ikke store kostnadene det er snakk om siden dere bor i samme by?

Kan de ikke avtale å hente/bringe barnet til barnehage/skole, så blir det ikke noe problem (at pappa henter barnet i barnehagen fredag, og leverer mandag morgen).

Men hvis dette ikke ER noe problem for pappaen synes jeg ikke du bør hause det opp som prinsippsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...