Gå til innhold

Hvor mye koster en synstest hos Optiker? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du burde heller gjøre det hos øyenlege pga optikerne tjener på å si at du har dårlig syn så de prakker på deg briller uten grunn.

Skrevet

Hos vår lokale Interoptik-firma koster det 260 kr. De tar moms for briller, men ikke for synstest.

Skrevet

Du burde heller gjøre det hos øyenlege pga optikerne tjener på å si at du har dårlig syn så de prakker på deg briller uten grunn.

Kommer an på hvor man går. Det er ikke gjengs praksis blant optikere å lyve om synet ditt.

Skrevet

Kommer an på hvor man går. Det er ikke gjengs praksis blant optikere å lyve om synet ditt.

Enig.

Har selv vært og tatt synstest 2 ganger de siste årene, og fått beskjed om at jeg ikke trenger briller.

Skrevet

Bare så på tv2hjelper deg at det var store forskjeller fra optiker til optiker. Kan ha noe med apparatene å gjøre og..

Skrevet

Bare så på tv2hjelper deg at det var store forskjeller fra optiker til optiker. Kan ha noe med apparatene å gjøre og..

Man skal ikke tro alt man ser på tv2 ;)

For å snu litt på flisa: Det er i tv2s interesse å lage mest mulig sensasjonelle reportasjer. Virkeligheten er som regel ikke så ille som "tv2 hjelper deg" rapporterer.

Gjest endret syn
Skrevet

Jeg tok en i dag, og betalte 250,- Men lurte litt på hvorfor jeg hadde skjeve hornhinner (litt) i dag, og ikke for to år siden. Er det vanlig at dette endrer seg? (Jeg er fylt 40).

Med skjeve hornhinner kan jeg nemlig ikke lenger kjøpe billige 40 kroners lesebriller som jeg har brukt til nå (jeg bruker samme styrken på begge glassene). Selv om jeg visste styrken hadde endret seg (jeg ser enda litt dårligere nå når jeg leser), så trodde jeg at jeg bare kunne kjøpe en annen styrke av billig-lesebriller.

Tror sannelig jeg skal gå og få en second opinion, utifra hva jeg ser av innleggene her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...