Gå til innhold

Navn? Liker dere disse? :-)

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

6

• fei1365380229

6

• Kvinna

2

• Lurveline

2

Gjest populære navn
Skrevet

Det er faktisk flere som heter Jonas enn Markus her i landet...

Ja, men ikke blant de som kommer til å gå på skolen samtidig med en som blir født i år / neste år..

Det er jo det som er mest relevant, at det er mange som heter Gudrun rundt omkring på gamlehjemmene er jo ikke så viktig, så lenge man slipper å være Elias nr 5 i klassen..

:-)

Skrevet

Ja, men ikke blant de som kommer til å gå på skolen samtidig med en som blir født i år / neste år..

Det er jo det som er mest relevant, at det er mange som heter Gudrun rundt omkring på gamlehjemmene er jo ikke så viktig, så lenge man slipper å være Elias nr 5 i klassen..

I prinsippet helt enig, selvsagt.

Men hvis du tar en titt på Statistisk sentralbyrås navnesider, ser du at navnet Jonas har hatt omtrent samme eksplosive utvikling som navnet Marcus.

Hvis du ser på mest brukte guttenavn blant barn født i 2003, ligger Jonas på 6.plass på landsgjennomsnittet, mens Markus/Marcus ligger på 7.plass.

Dermed er det akkurat samme motegreia knyttet til begge navn - og følgelig fare for flere i samme klasse uansett.

Skrevet

Lisa og Tuva. Mille er finere enn Milla. Jonas er fint, men mangler litt eh.. øh.. "mandighet", det samme med "Andrè"

Skrevet

Lisa, Milla, Tuva er fine jentenavn.

Alle guttenavnene var veldig 10 på topp navn. Andreas er supervanlig her vi bor. Lå på 2. plass på lista i fjor eller noe sånt. Syns de er fine nok bortsett fra Andrè som jeg ikke liker. Da er Endrè finere.

Skrevet

Alle guttenavnene var veldig 10 på topp navn. Andreas er supervanlig her vi bor. Lå på 2. plass på lista i fjor eller noe sånt. Syns de er fine nok bortsett fra Andrè som jeg ikke liker. Da er Endrè finere.

Du mener vel Endre UTEN apostrof tilslutt??

Skrevet

Accenten feil vei, fei ;-)

André og Endré (è er en æ...og det mente du vel ikke)

Skrevet

Accenten feil vei, fei ;-)

André og Endré (è er en æ...og det mente du vel ikke)

Vet det, men vet ikke hvordan jeg får til andre veien. Regnet med at dere Dol'ere med IQ godt over gjennomsnittet skjønte det allikevel.

Vet at noen har forklart det før hvordan man gjør det, men fikk det bare til på store bokstaver :)

Skrevet

Vet det, men vet ikke hvordan jeg får til andre veien. Regnet med at dere Dol'ere med IQ godt over gjennomsnittet skjønte det allikevel.

Vet at noen har forklart det før hvordan man gjør det, men fikk det bare til på store bokstaver :)

Trykk inn Alt Gr knappen samtidig med Accent-knappen (og da skje det ingenting) og så skriver du f.eks. e-en, a-en eller bare en blank hvis du bare skal ha fra denne ´.

Skrevet

Og du mener vel til slutt og ikke tilslutt;o)

Kunne ikke dy meg:o)

Skrevet

Kanskje vi skulle få et eget forum for oss petimetre (altså språklige petimetre, ikke huslige!), så kunne vi pirke i vei uten å bekymre oss for fornærmede motdebattanter ;-)

Skrevet

Kanskje vi skulle få et eget forum for oss petimetre (altså språklige petimetre, ikke huslige!), så kunne vi pirke i vei uten å bekymre oss for fornærmede motdebattanter ;-)

Det kunne vært en idé ja, det er jo flere av oss her inne;o)

Skrevet

Grrr.. He he.. Ja, det gjør jeg.

Skrevet

Trykk inn Alt Gr knappen samtidig med Accent-knappen (og da skje det ingenting) og så skriver du f.eks. e-en, a-en eller bare en blank hvis du bare skal ha fra denne ´.

Endré

Takk! Nå er det minnemert.

Skrevet

Endré

Takk! Nå er det minnemert.

Skrev du det selv nå, eller var det en Copy-Paste? *ser strengt på fei*

Skrevet

Skrev du det selv nå, eller var det en Copy-Paste? *ser strengt på fei*

Lover på tro og ære at jeg skrev selv :)

á,é,ó = bevis

Skrevet

Gjør jeg? Ja jeg mener med trykket på den første e'en.

Skal det være Éndre da?

Skrevet

Gjør jeg? Ja jeg mener med trykket på den første e'en.

Skal det være Éndre da?

Trodde det enkelt og greit var Endre jeg... :-)

Skrevet

I klassen til sønn min er det 4 gutter med samme navn, og 2 x 2 gutter til med samme navn. Sønnen min kom hjem og sa det er bare jeg og en gutt til som ikke heter det samme som noen :)

Skrevet

Lover på tro og ære at jeg skrev selv :)

á,é,ó = bevis

Godkjent ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...