Gå til innhold

Jaha, USA er gærne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste akkurat på et amerikansk forum at Cat Stevens ble nektet adgang til USA i går fordi han var muslim.

Har amerikanerne gått helt av hengslene? De virker helt parnoide på meg.

Gjest Harry Potter
Skrevet

Veit aldri hvem som har ei bombe i bagasjen, vettu... ;-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er ikke bare Cat Stevens som blir nektet adgang til USA. En av våre kjære, norske rockere fikk også store problemer når han tok med seg bandet sitt på turne der nede.

Jeg snakker selvsagt om denne mannen:

http://www.arena111.dk/Black-Death_metal_site/billeder/satyricon/20020218184051_satyricon_20_big.jpg

Det er nesten ikke til å fatte.

Hadde dette vesenet der dukka opp på flyet ville jeg trekt meg jeg også. Fy-faen han var støgg:-/

Skrevet

Hadde dette vesenet der dukka opp på flyet ville jeg trekt meg jeg også. Fy-faen han var støgg:-/

Jeg synes han er litt søt.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Jeg lurer på hva som skjedde med Cat Stevens. Det står på en CD at 'he has dissociated himself from most of his music..'. Altså - han tar avstand fra all den nydelige poesien?

Det må jo ha klikka for ham? Han har også skiftet etternavn til 'islam' eller 'allah' eller hva det var....har glemt det nå.

Slipper de inn muslimer, burde de også slippe inn ham, med mindre det er noe spesielt truende - og det vet jo ikke vi.

Men jeg håper inderlig tåpen Bush forsvinner etter valget, iallfall.

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjedde med Cat Stevens. Det står på en CD at 'he has dissociated himself from most of his music..'. Altså - han tar avstand fra all den nydelige poesien?

Det må jo ha klikka for ham? Han har også skiftet etternavn til 'islam' eller 'allah' eller hva det var....har glemt det nå.

Slipper de inn muslimer, burde de også slippe inn ham, med mindre det er noe spesielt truende - og det vet jo ikke vi.

Tragisk. Han lagde mye god musikk og lyrikk før han mistet helt kontakten med virkeligheten.

Det virker som om det har vært en trend i lang tid for diverse artister å konvertere til Islam. I tillegg er det visst veldig viktig å bytte navn når man gjør det. Den første jeg husker var Cassius Clay, som bare var smågal, før han skiftet navn til Muhammed Ali og ble fullstendig gal.

"..............................."

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/terror/article876153.ece

Her er linken til aftenpostens artikkel.

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/terror/article876153.ece

Her er linken til aftenpostens artikkel.

I linken står det jo 'fordi han står på terrorlisten'.

De slipper ikke inn alle. Hvordan dette foregår vet ingen av oss, sikkert mye uberettiget, og mye berettiget. På samme måte har vi fx et ambivalent forhold til en viss mullah her til lands...

Skrevet

I linken står det jo 'fordi han står på terrorlisten'.

De slipper ikke inn alle. Hvordan dette foregår vet ingen av oss, sikkert mye uberettiget, og mye berettiget. På samme måte har vi fx et ambivalent forhold til en viss mullah her til lands...

Men poenget er vel at en fredselskende poetsanger står på terroristlista.

Jeg hadde ikke lest aftenpostens versjon da jeg skrev innlegget, bare lest innlegget til en sjokkert amerikaner på et annet forum.

Skrevet

Men poenget er vel at en fredselskende poetsanger står på terroristlista.

Jeg hadde ikke lest aftenpostens versjon da jeg skrev innlegget, bare lest innlegget til en sjokkert amerikaner på et annet forum.

Hvordan vet du at han er 'en fredselskende poetsanger'??

Han har jo tatt avstand fra den musikken, og det er jo ca.30 år siden han skrev den.

Mye kan ha skjedd, som sagt, det høres rimelig sprøtt at han nå heter islam til etternavn!!

Skrevet

Hvordan vet du at han er 'en fredselskende poetsanger'??

Han har jo tatt avstand fra den musikken, og det er jo ca.30 år siden han skrev den.

Mye kan ha skjedd, som sagt, det høres rimelig sprøtt at han nå heter islam til etternavn!!

På forumet finner jeg svaret

First, he supported the Fatwa (Death Sentence) of Salmon Rushdie and in support of Saddam Hussein:

http://www.wordiq.com/definition/Cat_Stevens

Så han blir nok regnet for en terrorist i Usa

Skrevet

Hvem er så denne trivelige karen? ;-)

Det er et medlem i et av de desidert største norske bandene i utlandet: Satyricon. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...