Gå til innhold

Blokkfløytespilling, musikk eller støy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender at jeg gleder meg over musikkanter på gatehjørnen, og syns det er med på å skape et hyggelig og variert bymiljø.

Men så skjer det at jeg av og til kommer over en som har dradd med seg blokkfløyten, og forventingsfull presser frem toner over hatten sin.

I mine hører er det bare sqiiik, squiiiiik, og jeg tenker tilbake til barneskolens blokkfløytespillings-tyrrani, der elevene skulle blåse alt de kunne samtidig, og de forferdelige ulydene som ble resultatet.

Jeg liker mye musikk, men når det kommer til blokkfløyte, så blir tonene det med å bli skjærende og umusikkalske. Jeg syns det er fælt, og det minner om støy.

Hva mener dere?

Skrevet

Tja. Hvis noen KAN spille blokkfløyte, så blir det jo noe helt annet enn barneskolens pip og hyl. Men det er jo en spesiell lyd, og liker man den ikke så liker man den ikke.

"............................."

Skrevet

Blokkfløytespill er gyselig, rett og slett.

Jeg husker også igjen blokkfløytetimene hvor det ble blåst både skviiik, wiieeee og fiiiii. Det var fryktelig, og jeg hatet blokkfløyten dypt og inderlig...rett som jeg trodde jeg fikk det til, kom en skviiiik-lyd så ille at det gikk frysninger nedover ryggraden.

Så, den dag idag syns jeg blokkfløyte er gyselig å høre på, uansett om det er skviiik eller riktig spilt. *grøsser ved tanken*

Skrevet

Blokkfløyte er helt jævlig! Like ille er han fyren som spiller trekkspill hver forbanna dag på den t-banestasjonen jeg bruker på vei til jobb. Jeg gir han aldri ei krone, men ville gladelig gitt han en hundrings for å slutte med spillinga. Har ofte hatt stygge tanker om at hvis han hadde spilt gitar, kunne jeg surra inn trynet hans med gitarstrenger *ond*

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Alt-blokkfløyte i duett kan være fint. Men bare hvis det spilles rimelig halvprofft.

Er det virkelig en gatemusikant med en vanlig blokkfløyte?? *gremmes* ..Men jeg gremmes også over 'hjem-is'-bilen, jeg, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...