Gå til innhold

Trenger svar FORT:

Anbefalte innlegg

Gjest sykeregler
Skrevet

Jeg har nettopp avsluttet mammapermisjon og begynt i jobb igjen. Hvis jeg nå blir syk et par dager, får jeg da ikke sykepenger fordi det ikke har gått 14 dager enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ikke vente 6 uker før du kan ta egenmelding og 16 dager før du kan bli sykemeldt?

Gjest sykeregler
Skrevet

Er det ingen som vet noe sikkert svar på dette? Problemet er at jeg kjenner jeg holder på å bli syk i kveld, jeg har feber, og lurer på om jeg får trekk i lønnen dersom jeg er borte fra jobb i morgen. Dessuten lurer jeg på om jeg må ha sykemelding fra legen eller om det holder med en egenmelding.

Jeg begynte å jobbe igjen for ti dager siden. (Det vil si jeg jobber halvt nå, og får halv permisjonspenger, for jeg benytter tidskonto.)

Skrevet

Er det ingen som vet noe sikkert svar på dette? Problemet er at jeg kjenner jeg holder på å bli syk i kveld, jeg har feber, og lurer på om jeg får trekk i lønnen dersom jeg er borte fra jobb i morgen. Dessuten lurer jeg på om jeg må ha sykemelding fra legen eller om det holder med en egenmelding.

Jeg begynte å jobbe igjen for ti dager siden. (Det vil si jeg jobber halvt nå, og får halv permisjonspenger, for jeg benytter tidskonto.)

Kan du ikke søke sjøl da

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=sykepenger

Du må ha jobbet fire uker.

Skrevet

Nei, det står ikke det. Jeg har lest de (og andre) sider grundig, men finner ikke svaret. Det står bare at man må ha vært ANSATT i fire uker. Jeg har vært ansatt i fire ÅR. Jeg har bare vært i mammapermisjon.

Da får du søke i folketrygdloven. Det står sikkert noe om det der.

Gjest sykeregler
Skrevet

Da får du søke i folketrygdloven. Det står sikkert noe om det der.

Det har jeg gjort for lengst, og jeg finner ikke noe der heller. Det er derfor jeg spør her.

Skrevet

Er du sjuk, så er du sjuk - om du kan bruke egenmelding eller ikke blir kun et praktisk spørsmål.

Når du ringer jobbenn i morra tidlig vil du jo fort få greie på om du må ta turen til legen for å få sjukmelding eller ikke - -.

Skrevet

Du har vel sikkert funnet ut av det nå, men så lenge du har vært i permisjon, så regnes du som en ansatt hele tide, dvs du kan bruke egenmelding pga sykdom...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...