Gjest sykeregler Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Jeg har nettopp avsluttet mammapermisjon og begynt i jobb igjen. Hvis jeg nå blir syk et par dager, får jeg da ikke sykepenger fordi det ikke har gått 14 dager enda? 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Skulle ikke forundre meg... 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Må du ikke vente 6 uker før du kan ta egenmelding og 16 dager før du kan bli sykemeldt? 0 Siter
Gjest trygdenarkoman Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Arbeid er for andre. Forbli syk!! 0 Siter
Gjest sykeregler Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Er det ingen som vet noe sikkert svar på dette? Problemet er at jeg kjenner jeg holder på å bli syk i kveld, jeg har feber, og lurer på om jeg får trekk i lønnen dersom jeg er borte fra jobb i morgen. Dessuten lurer jeg på om jeg må ha sykemelding fra legen eller om det holder med en egenmelding. Jeg begynte å jobbe igjen for ti dager siden. (Det vil si jeg jobber halvt nå, og får halv permisjonspenger, for jeg benytter tidskonto.) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Er det ingen som vet noe sikkert svar på dette? Problemet er at jeg kjenner jeg holder på å bli syk i kveld, jeg har feber, og lurer på om jeg får trekk i lønnen dersom jeg er borte fra jobb i morgen. Dessuten lurer jeg på om jeg må ha sykemelding fra legen eller om det holder med en egenmelding. Jeg begynte å jobbe igjen for ti dager siden. (Det vil si jeg jobber halvt nå, og får halv permisjonspenger, for jeg benytter tidskonto.) Kan du ikke søke sjøl da http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=sykepenger Du må ha jobbet fire uker. 0 Siter
Gjest sykeregler Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Kan du ikke søke sjøl da http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=sykepenger Du må ha jobbet fire uker. Nei, det står ikke det. Jeg har lest de (og andre) sider grundig, men finner ikke svaret. Det står bare at man må ha vært ANSATT i fire uker. Jeg har vært ansatt i fire ÅR. Jeg har bare vært i mammapermisjon. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Nei, det står ikke det. Jeg har lest de (og andre) sider grundig, men finner ikke svaret. Det står bare at man må ha vært ANSATT i fire uker. Jeg har vært ansatt i fire ÅR. Jeg har bare vært i mammapermisjon. Da får du søke i folketrygdloven. Det står sikkert noe om det der. 0 Siter
Gjest sykeregler Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Da får du søke i folketrygdloven. Det står sikkert noe om det der. Det har jeg gjort for lengst, og jeg finner ikke noe der heller. Det er derfor jeg spør her. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Er det ingen som vet noe sikkert svar på dette? Problemet er at jeg kjenner jeg holder på å bli syk i kveld, jeg har feber, og lurer på om jeg får trekk i lønnen dersom jeg er borte fra jobb i morgen. Dessuten lurer jeg på om jeg må ha sykemelding fra legen eller om det holder med en egenmelding. Jeg begynte å jobbe igjen for ti dager siden. (Det vil si jeg jobber halvt nå, og får halv permisjonspenger, for jeg benytter tidskonto.) Er du sjuk, så er du sjuk - om du kan bruke egenmelding eller ikke blir kun et praktisk spørsmål. Når du ringer jobbenn i morra tidlig vil du jo fort få greie på om du må ta turen til legen for å få sjukmelding eller ikke - -. 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 Du har vel sikkert funnet ut av det nå, men så lenge du har vært i permisjon, så regnes du som en ansatt hele tide, dvs du kan bruke egenmelding pga sykdom... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.