Gå til innhold

hei

Gjest Veronica!

Anbefalte innlegg

Gjest Veronica!
Skrevet

hei... nå har jeg sikkert mast veldig mye her inne... men det er bare en ting til jeg lurer på... MÅ en psykolog ringe foreldrene mine hvis jeg skal snakke med han???

(jeg er 15) det er veldig viktig at han ikke gjør det... det fins vel noen som ikke må ringe??? PLIIIIS svar!!! :-)

Skrevet

Han må ikke ringe foreldrene dine. Du kan kontakte Barne og Ungdomsspsykiatriske BuP? Hvis du ikke vet hvordan kontakt helsessøster eller en du stoler på på skolen.

Gjest veronica201188
Skrevet

Han må ikke ringe foreldrene dine. Du kan kontakte Barne og Ungdomsspsykiatriske BuP? Hvis du ikke vet hvordan kontakt helsessøster eller en du stoler på på skolen.

men hun jeg har snakka med før sa at hun måtte ringe foreldrene mine... ellers kunne hun ikke gjøre noe!

Skrevet

Min ringte ikke.. og jeg var... *tenkt* hmm. 15.. pluss minus...

men jeg vet ikke om det finnes regler...

for min del ble dette arrangert av skolerådgiver og ppt..ptp..ptt.. det der skole greiene...jeg husker aldri hva det heter...

du kan jo spørre ham? før du begynner å gå der?

Skrevet

Dersom du har veldig gode grunner til at han ikke skal gjøre det, kan han avgjøre at dette er "mellom dere". Men om informasjonen er slik at "foreldrene/foresatte trenger å få vite for å kunne utøve sin jobb som foresatte" skal de informeres når "barnet" er i alderen 12-16.

Dette iflg par 3-4 i Lov om pasientrettigheter.

Skrevet

men hun jeg har snakka med før sa at hun måtte ringe foreldrene mine... ellers kunne hun ikke gjøre noe!

Du kan jo ta en anonym telefon å høre. Jeg gikk selv på Bup som ung men var kanskje litt eldre. Men føler seg veldig slem som gjør dette bak foreldrene sin rygg. Men i dag angrer jeg på at jeg ikke takket ja til å inkludere dem, da de ikke har forandret seg bare blitt værre og værre.

Gjest veronica201188
Skrevet

Du kan jo ta en anonym telefon å høre. Jeg gikk selv på Bup som ung men var kanskje litt eldre. Men føler seg veldig slem som gjør dette bak foreldrene sin rygg. Men i dag angrer jeg på at jeg ikke takket ja til å inkludere dem, da de ikke har forandret seg bare blitt værre og værre.

hei! når du var på psykolog når du var ungdom... hva sa han da?? hva snakker man om? jeg skal dit siden jeg har slanka meg for masse men vil ikke at foleldrene mine skal vite det... vet du hva han kommer til å snakke om da og hva som skjer og sånt???? PLIIIIIS svar!

Skrevet

hei! når du var på psykolog når du var ungdom... hva sa han da?? hva snakker man om? jeg skal dit siden jeg har slanka meg for masse men vil ikke at foleldrene mine skal vite det... vet du hva han kommer til å snakke om da og hva som skjer og sånt???? PLIIIIIS svar!

Man snakker om det du vil snakke om. Jeg følte at han var veldig støttende og på min side, og det trengte jeg nok da. Så jeg kan absolutt anbefale det.

Jeg vet ikke så mye om slanking. Men jeg har en datter som snart kommer i tenårene, og en av de tingene jeg er virkelig redd for at hun skal få anorexia. Fordi det er veldig vanskelig å kurere, man kan i værste fall gå glipp av mange ungdomsår fordi alt dreier seg om slanking og mat. Og enda værre det kan jo ha dødelig utgang.

Jeg synes det er kjempepositivt at du ønsker å snakke med en psykolog. Jeg håper du finner en som er like hyggelig som han jeg var hos. Jeg tror nok de fleste på pub er veldig flinke. Må ellers bare si at om du synes ting er vanskelig som ungdom, så synes ihvertfall jeg det er veldig deilig å bli voksen. Og jeg hadde mye morsomt som ungdom, kanskje var det ikke alt jeg synes var morsomt der og da, men jeg ser ihvertfall tilbake på ungdomsår med fart og spenning med glede i dag.

Ta vare på deg selv. Husk det er bare en som er som deg, og du fortjener å ha det ordentlig bra!

God varm klem til deg!!

Skrevet

Man snakker om det du vil snakke om. Jeg følte at han var veldig støttende og på min side, og det trengte jeg nok da. Så jeg kan absolutt anbefale det.

Jeg vet ikke så mye om slanking. Men jeg har en datter som snart kommer i tenårene, og en av de tingene jeg er virkelig redd for at hun skal få anorexia. Fordi det er veldig vanskelig å kurere, man kan i værste fall gå glipp av mange ungdomsår fordi alt dreier seg om slanking og mat. Og enda værre det kan jo ha dødelig utgang.

Jeg synes det er kjempepositivt at du ønsker å snakke med en psykolog. Jeg håper du finner en som er like hyggelig som han jeg var hos. Jeg tror nok de fleste på pub er veldig flinke. Må ellers bare si at om du synes ting er vanskelig som ungdom, så synes ihvertfall jeg det er veldig deilig å bli voksen. Og jeg hadde mye morsomt som ungdom, kanskje var det ikke alt jeg synes var morsomt der og da, men jeg ser ihvertfall tilbake på ungdomsår med fart og spenning med glede i dag.

Ta vare på deg selv. Husk det er bare en som er som deg, og du fortjener å ha det ordentlig bra!

God varm klem til deg!!

Mente selvfølelig bup og ikke pub .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...