Gå til innhold

Internett slår seg av når telefonen brukes. hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i den senere tid irritert meg over at min ADSL tilkobling brytes når telefonen ringer eller jeg ringer.

Hvorfor blir det sånn?

Noen som kan hjelpe meg?

Prøver å koble til internett under telefonsamtalen men jeg får feilmelding.

Skrevet

Er du sikker på at adslen er koblet til den første kontakten? Jeg hadde det slik da min var koblet på feil kontakt.

Skrevet

Er du sikker på at adslen er koblet til den første kontakten? Jeg hadde det slik da min var koblet på feil kontakt.

Den er koblet til den første kontakten,men i splitteren er det satt på en liten skjøteledning med dobbel kontakt på,en til telefon og en til husalarmen.

Denne skjøteledningen ble monter av alarm montøren.

Nå lurer jeg på om han har gjort jobben riktig.

alarm ledningen er koblet sammen med en liten bit telefonledning (ligner på sånn ledning ihvertfall)

den er flat mens alarmledningen er rund og litt tykkere,de er som sagt tvinnet sammen og det er surret teip rundt.

Lurer på om feilen ligger der?

ukontakt?

Håper du skjønner hva jeg mener for dette ble litt rotete.

Skrevet

Den er koblet til den første kontakten,men i splitteren er det satt på en liten skjøteledning med dobbel kontakt på,en til telefon og en til husalarmen.

Denne skjøteledningen ble monter av alarm montøren.

Nå lurer jeg på om han har gjort jobben riktig.

alarm ledningen er koblet sammen med en liten bit telefonledning (ligner på sånn ledning ihvertfall)

den er flat mens alarmledningen er rund og litt tykkere,de er som sagt tvinnet sammen og det er surret teip rundt.

Lurer på om feilen ligger der?

ukontakt?

Håper du skjønner hva jeg mener for dette ble litt rotete.

Jeg er ingen ekspert men jeg hadde bravide tre ganger før de klarte å koble ordentlig. Det var i den gamle leiligheten.

I denne leiligheten er alt gjort på en helt annen mye smartere måte så klag og få dem til å sende montør en gang til.. De truet meg med at jeg måtte betale selv hvis ikke det var de som hadde gjort feil da, men det var deres feil.

Skrevet

Hei

Problemet høres kjent ut, bruker du trådløs telefon? Prøv en gang med vanlig telefon og se om det hjelper.

Kan si si ifra til meg hvis det hjelper? Telenorbutikken vil nemlig ikke skjønne problemet og mente at løsningen var å anskaffe en ny splitter.

Hilsen

Skrevet

Hei

Problemet høres kjent ut, bruker du trådløs telefon? Prøv en gang med vanlig telefon og se om det hjelper.

Kan si si ifra til meg hvis det hjelper? Telenorbutikken vil nemlig ikke skjønne problemet og mente at løsningen var å anskaffe en ny splitter.

Hilsen

Bruker trådløs telefon ja.

Har nettopp kjøpt den.

Skal trekke den ut å sjekke forbindelsen etterpå.

Du skal få høre igjen.

Skrevet

Bruker trådløs telefon ja.

Har nettopp kjøpt den.

Skal trekke den ut å sjekke forbindelsen etterpå.

Du skal få høre igjen.

Hei midia

Det skal bli spennende å høre hva du finner ut. Det er jo ikke noe gøy å bli tvunget til å bruke telefon med ledning igjen heller, radiusen blir plutselig veldig begrenset da.

Skrevet

Hei

Hilsen

Du har nok rett!

Mannen min ringte meg nettopp å internett koblet seg ut,fikk min mann til å ringe meg opp igjen etter at jeg logget på igjen og tatt ut trådløse telefonen.

Internett koblet seg ikke av når trådløs telefonen var tatt ut.

Men betyr det at vi ikke kan ha trådløs telefon uten at dette skjer?

Skrevet

Du har nok rett!

Mannen min ringte meg nettopp å internett koblet seg ut,fikk min mann til å ringe meg opp igjen etter at jeg logget på igjen og tatt ut trådløse telefonen.

Internett koblet seg ikke av når trådløs telefonen var tatt ut.

Men betyr det at vi ikke kan ha trådløs telefon uten at dette skjer?

Ja, jeg tror det er en feil som går igjen. Vi har prøvd med forskjellige trådløse telefoner for å se om feilen lå i telefonen, men nei.. og stjelenor vil visst ikke forstå at det finnes noe slikt problem. Den eneste løsningen jeg vet om når det bare er vanlig analog linje og ikke ISDN, er å bruke gammeldags ledning-telefon.

Hører gjerne fra dere hvis dere klarer å få til noen annen løsning.

Hilsen

Skrevet

Noen sa at:

"Prøv å sette telefonen på et annet uttak. Er noe

med at den ikke skal stå på "hovedinntaket" eller.no.."

Jeg vet ikke om det hjelper, det problemet jeg kjenner til er nemlig ikke hjemme hos meg, men jeg skal få det testet.

Skrevet

Noen sa at:

"Prøv å sette telefonen på et annet uttak. Er noe

med at den ikke skal stå på "hovedinntaket" eller.no.."

Jeg vet ikke om det hjelper, det problemet jeg kjenner til er nemlig ikke hjemme hos meg, men jeg skal få det testet.

Nå har jeg snakket med min datakyndige bror (driver eget datafirma)

Det viser seg at jeg har plugget kontakten til den trådløse inn i kontakten som går videre til splitteren.

Altså fra veggkontakten har jeg to kontakter en til splitteren og en til trådløs telefon.

Det skal være bare en kontakt ut fra veggen altså til splitteren.

Det finnes skjøteledning til splitteren,den settes inn i hullet det står phone på å da får du en ekstra utgang.

Husk at det finnes skjøteledning til store og små plugger.

Jeg skal kjøpe meg skjøtledning å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...