Gå til innhold

Har bleket tenne mine med Rapid White

Anbefalte innlegg

Gjest hva med JIF
Skrevet

:o) JIF er enda billigere :o), har nemlig ei venninne som bruker det innimellom, OG det virker.

Hun bruker JIF m/ sitronsmak.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

15

• cecily

8

• Lurveline

8

• amber sun

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

:o) JIF er enda billigere :o), har nemlig ei venninne som bruker det innimellom, OG det virker.

Så hvorfor har ikke du prøvd det? :-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det er viktig å ta vare på seg selv. Det er viktig å føle seg pen for seg selv og andre, det har mye å si for velværet ditt. Hvordan man tar vare på sitt ytre får være opp til hver enkelt, men du skal ikke gjøre narr av at noen føler seg vel med hvitere tenner! Det finnes mange metoder for å bli vakker, de fleste av oss trenger heldigvis ikke alle.

Skjønner hva du mener - men problemet er at det ene tar det andre osv.. Snart føler man seg UVEL hvis man ikke fikser på utseende...Det som tidligere var 'typisk amerikansk'!

Snart føler man at man har stygge tenner, selv om det er normal farge, fordi man ikke bleker dem. Tenåringsjenter vil justere puppene sine - med alle de konsekvenser det kan ha. Fysisk. Og psykisk.

Klart jeg kunne tenkt meg noen justeringer her og der, men jeg synes det er forkastelig å ikke akseptere seg mere slik man er, når man ser på hvaslags problemer verden virkelig står overfor.

Noe annet er seff å trene, spise sunt osv. Skjønnheten kommer faktisk også mest innenfra - f.ex. det å ha gode venner og få brukt seg selv i arbeid og på fritiden, det er viktig for trivsel og helse og utstråling. Litt vanskeligere å jobbe for enn å kjøpe noe over i-nett, selvsagt. Men desto mer tilfreddstillende. For en selv, og omgivelsene.

Så det mener nå jeg, da :) ..smiler med normale tenner her...

Skrevet

Skjønner hva du mener - men problemet er at det ene tar det andre osv.. Snart føler man seg UVEL hvis man ikke fikser på utseende...Det som tidligere var 'typisk amerikansk'!

Snart føler man at man har stygge tenner, selv om det er normal farge, fordi man ikke bleker dem. Tenåringsjenter vil justere puppene sine - med alle de konsekvenser det kan ha. Fysisk. Og psykisk.

Klart jeg kunne tenkt meg noen justeringer her og der, men jeg synes det er forkastelig å ikke akseptere seg mere slik man er, når man ser på hvaslags problemer verden virkelig står overfor.

Noe annet er seff å trene, spise sunt osv. Skjønnheten kommer faktisk også mest innenfra - f.ex. det å ha gode venner og få brukt seg selv i arbeid og på fritiden, det er viktig for trivsel og helse og utstråling. Litt vanskeligere å jobbe for enn å kjøpe noe over i-nett, selvsagt. Men desto mer tilfreddstillende. For en selv, og omgivelsene.

Så det mener nå jeg, da :) ..smiler med normale tenner her...

Joda, du har mange gode poeng der, og jeg er helt enig med deg i at det er skummelt når det normale blir å ha fikset på ting. Men akkurat tannbleking er jo ikke det mest dramatiske man kan gjøre da. Men alt med måte, kritthvite tenner er hverken kledelig eller naturlig!! Men jeg føler likevel at det blir feil å gjøre narr av de som føler det annerledes! Det var ei operert som sa at "ingen som er normalt pene kan sette seg inn i hvordan jeg hadde det", og det tror jeg er helt rett. Derfor skal vi ikke dømme heller.

Skrevet

Blir de unaturlig hvite?

Så naturlig hvite som de er i Hollywood, kanskje?

Skrevet

Det hadde vel ikke vært lov til å selge dette produktet i Norge hvis det var "farlig" og skadet tannemaljen?! Min søster prøvde å bleke med skinne og gele fra tannlegen, men hun fikk etseskader på tannkjøttet etter en natt, så hun turde ikke å prøve mer. Så det er ikke bare trygt det heller!

Nettop. Og hvorfor kaste bort penger på bleking hos tannlege til flere tusen når man kan gjøre det hjemme i egen stue for et par hundrelapper? Oh nei, det er ikke skadelig. Hadde ikke reklamert om det på norsk TV dersom det var det. Her til lands er jo alt så farlig..

Skrevet

Nettop. Og hvorfor kaste bort penger på bleking hos tannlege til flere tusen når man kan gjøre det hjemme i egen stue for et par hundrelapper? Oh nei, det er ikke skadelig. Hadde ikke reklamert om det på norsk TV dersom det var det. Her til lands er jo alt så farlig..

Så alt som reklameres for på norsk TV er garantert uskadelig? Tror du har litt for stor tillit til diverse instanser... De fleste ting som det i etterkant finnes ut ikke er bra, regnes som totalt ufarlig først.

Skrevet

Joda, du har mange gode poeng der, og jeg er helt enig med deg i at det er skummelt når det normale blir å ha fikset på ting. Men akkurat tannbleking er jo ikke det mest dramatiske man kan gjøre da. Men alt med måte, kritthvite tenner er hverken kledelig eller naturlig!! Men jeg føler likevel at det blir feil å gjøre narr av de som føler det annerledes! Det var ei operert som sa at "ingen som er normalt pene kan sette seg inn i hvordan jeg hadde det", og det tror jeg er helt rett. Derfor skal vi ikke dømme heller.

Jeg mente ikke å dømme, da har jeg isåfall uttrykt meg litt klønete. Mente å gi uttrykk for bekymring rundt våre prioriteringer!

Skrevet

Typisk norsk innvending. *ler meg ihjel*

Hva var det du lo deg i hel av, sa du?

Skrevet

Unaturlig hvite? Spørs hva du mener med det. Er vel bedre med et snøhvitt smil enn å ha gule tenner? Mine tenner var ganske hvite fra før av, men nå er de enda hvitere. Synes ikke det ser unaturlig ut. Det ser rent, pent og sunt ut.

Tja, så hvite som tenner umulig kan bli uten at det er gjort noe med dem. Kort sagt, alt for hvite ;-)

Gjest hva med JIF
Skrevet

Så hvorfor har ikke du prøvd det? :-)

Orker ikke tanken på å ha JIF i munnen, en annen grunn er at jeg har hvite tenner :o)

Skrevet

Er det sant? Jif må da være jif-tig, tror du ikke?

Skrevet

Hm.... er det ikke vanskelig å unngå å få det på tannkjøttet? Og inni kinnene når du lukker munnen etter å ha smurt det på?

Og hva med ising, har du opplevd det?

*fremdeles veeeldig skeptisk* :-)

Skrevet

Den gule Jif'en gir vel gule tenner... hehe..

Gjest hva med JIF
Skrevet

Er det sant? Jif må da være jif-tig, tror du ikke?

Ja det er helt sant, hun sa t.o.m. ifra til tannlegen, han ristet jo selvfølgelig på hodet, men hadde samtidig et smil rundt munnen, og han så jo at det virket.

Det svir hvis du får det på tannkjøttet, men hun brukte en sånn rund liten børste til å gnukke og gni på tennene.

Gjest hva med JIF
Skrevet

Den gule Jif'en gir vel gule tenner... hehe..

Hun brukte faktisk den gule, med sitronduft, .... og smak, for da fikk hun en aning av sitronsmak i munnen :o).

Neida, tennene blei hvite selv med den gule JIF`en.

Skrevet

Så alt som reklameres for på norsk TV er garantert uskadelig? Tror du har litt for stor tillit til diverse instanser... De fleste ting som det i etterkant finnes ut ikke er bra, regnes som totalt ufarlig først.

Ja, alt som er tillatt solgt i Norge inneholder ikke ting som er skadelig! Så det er nok mer et spørsmål om hvorvidt produktene virker eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...