Gå til innhold

Nokia 6230 - Infrarød tilkobling

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til å være frustrert pga en meget lite samarbeidsvillig telefon og infrarød tilkobling, så klarte jeg nå å slette innlegget jeg nettopp skrev *mumle*

Men jeg prøver igjen:

Jeg har akkurat kjøpt en USB-IrDa, for infrarød tilkobling til pcen via USBporten. Den er installert, og fungerer utmerket,- på alle telefoner unntatt min. Andre telefoner finner den med en gang, mens min finner den -noen- ganger. Og de få gangene den finner den, så er det bare for en kort periode. Og gudene forby at jeg skulle prøve å bevege meg i nærheten av "overfør filer", da kutter den ut med en gang.

Jeg kunne godtatt at de ikke passer overens, dersom den ikke fant telefonen i det hele tatt. Men siden den nå gjør det noen ganger, så klarer jeg ikke helt slå meg til ro med det.

Jeg bruker programmet Nokia PC suite som fulgte med telefonen, til å overføre filer etc. med. Da jeg prøvde "kontakter og meldinger", som sikkert er til å kopiere sms fram og tilbake etc, så fant den telefonen, men påsto at den ikke var støttet av Nokia Phone Editor. Da jeg så prøvde "synkroniser", så dukket telefonnavnet opp, men i grått, så det var tydelig at den ikke ville få kontakt med den.

Noen som kan hjelpe en stakkar som snart blir GAL(ere)?

Innlegg også postet på Data.

Skrevet

må bare si at jeg har samme problem med nokia 6230. klarer ikke å overføre filer ved hjelp av det programmet.

hva slags versjon av windows har du?

Skrevet

må bare si at jeg har samme problem med nokia 6230. klarer ikke å overføre filer ved hjelp av det programmet.

hva slags versjon av windows har du?

Jeg har XP. Fikk løst problemet idag, eller rettere sagt, benyttet meg av angreretten på den infrarøde, og kjøpt bluetooth på elkjøp. Jeg er ikke riktig sikker på hvorfor den har nektet å ta de siste mp3'ene jeg prøvde å sende, men når den har tatt -noen-, så får jeg satse på at den bare har litt hikke ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...