Gå til innhold

Er medikamentregning veldig vanskelig eller?

Anbefalte innlegg

Gjest gruer meg allerede
Skrevet

Har en venninne som går sykepl studiet. Hun har strøket 3 gang på medikamentregning og nå må hun søke skolen for å få ta et 4. forsøk. Si meg er det veldig vanskelig dette her eller? Ellers har hun gode karakterer, hun sier at hun ikke er særlig god i matte. Jeg er selv student på 1. året og skal gjennom det samme, hvordan kan jeg ruste meg til å klare medikamentregningen? Må en være supergod i matte? Tar i mor gode råd med stor takk.

Skrevet

Medikamentregning er ikke så veldig vanskelig i prinsippet. Men selvsagt er det forskjellig fra person til person hvor lett man tar ting. Jeg synes medikamentregning var ganske logisk, fordi jeg så en sammenheng. Det er lurt å begynne å se gjennom bøker allerede nå dersom du synes det virker vanskelig.

Grunnen til at så mange stryker, er ikke nødvendigvis fordi selve medikamentregningen er så vanskelig, men fordi du ikke kan ha noen feil på prøven.

Skrevet

Kjenner mange i den utdannelsen som gruer seg for det der.

Men jeg er av den oppfattelsen at det med medisinering er noe som burde sitte ved 1. forsøk......... ikke særlig relaxing å vite at h*n som setter sprøyta i ungen din kanskje måtte gå ekstrarunder med skolen for å få lov til å fullføre utdannelsen............;(

Skrevet

Medikamentregning er ikke så veldig vanskelig i prinsippet. Men selvsagt er det forskjellig fra person til person hvor lett man tar ting. Jeg synes medikamentregning var ganske logisk, fordi jeg så en sammenheng. Det er lurt å begynne å se gjennom bøker allerede nå dersom du synes det virker vanskelig.

Grunnen til at så mange stryker, er ikke nødvendigvis fordi selve medikamentregningen er så vanskelig, men fordi du ikke kan ha noen feil på prøven.

Kan ikke ha noen feil i arbeidslivet heller når det gjelder det der. Det er klart det må være strengt.

Skrevet

Kjenner mange i den utdannelsen som gruer seg for det der.