Gå til innhold

Headset til besvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omsider har jeg fått ut fingeren og kjøpt headset. Jeg så med glede fram mot spill-støy-frie dager. Men,... Jeg får det ikke til.

På fronten av pc'n er det plass til både hodetelefoner og mikrofon, men det kommer ingen lyd. Er det noen innstillinger jeg på gjøre eller noe??

Gjest Kengun.com
Skrevet

Sjekk om du har tilsvarende innganger bak på PCen.

Svaret kan være så enkelt som at volumet kan være skruet helt ned eller "mutet" (slått av). Se om du finner et høyttaler-symbol nede på høyre side på startlinjen. Se om du finner en "spake" (en sånn slider) hvor det står Headphones (eller hodetelefoner). Eller se etter om noen av disse er satt helt ned til 0 eller slått av. Hvis du ikke finner riktig spake så kan du fra menyen velge "Alternativer" - "Egenskaper" og velg "Avsilling" (radioknapp). I listen som kommer frem kan du huke av ved de kontrollene du tror kan være for Headphones.

Skrevet

Svaret kan være så enkelt som at volumet kan være skruet helt ned eller "mutet" (slått av). Se om du finner et høyttaler-symbol nede på høyre side på startlinjen. Se om du finner en "spake" (en sånn slider) hvor det står Headphones (eller hodetelefoner). Eller se etter om noen av disse er satt helt ned til 0 eller slått av. Hvis du ikke finner riktig spake så kan du fra menyen velge "Alternativer" - "Egenskaper" og velg "Avsilling" (radioknapp). I listen som kommer frem kan du huke av ved de kontrollene du tror kan være for Headphones.

Jeg haket av alt som hakes kunne. Men det hjalp ikke... Jeg fant en løsning (se over), men da var det ikke så lurt med headset som jeg trodde :(

Takk i alle fall!!

Skrevet

Sjekk om du har tilsvarende innganger bak på PCen.

Dersom jeg tar ut den svære svarte boksen (jeg er god på fagspråk :o\ ) jeg har under her, så kan jeg plugge inn der. Og det ble lyd! MEN, jeg får samtidig stemmen og ikke minst pusten min også på ørene. Mulig jeg har plugget noe feil. Hvordan kan jeg få testet at mikrofonen virker den veien den skal.

Så det siste idiotspørsmålet. Må jeg bare akseptere at jeg må plugge om hver gang jeg vil skifte mellom hodetelefoner og høytalere??

Takk for hjelpen jeg har fått!!

Skrevet

Dersom jeg tar ut den svære svarte boksen (jeg er god på fagspråk :o\ ) jeg har under her, så kan jeg plugge inn der. Og det ble lyd! MEN, jeg får samtidig stemmen og ikke minst pusten min også på ørene. Mulig jeg har plugget noe feil. Hvordan kan jeg få testet at mikrofonen virker den veien den skal.

Så det siste idiotspørsmålet. Må jeg bare akseptere at jeg må plugge om hver gang jeg vil skifte mellom hodetelefoner og høytalere??

Takk for hjelpen jeg har fått!!

Har headsettet innebygget mikrofon? Prøv å skru av mikrofon-lyden i lydinnstillingene i Windows.

Du må nok koble om, ja, medmindre du kobler både headset og høyttalere til en forsterker og bruker den til å svitsje.

Skrevet

Har headsettet innebygget mikrofon? Prøv å skru av mikrofon-lyden i lydinnstillingene i Windows.

Du må nok koble om, ja, medmindre du kobler både headset og høyttalere til en forsterker og bruker den til å svitsje.

Jaja, så må jeg vel det bare akseptere det da.

Men jeg fikk iallefall fjernet lyden av egen pust. Jeg vet NÅ at den lyden slett ikke var så sexy som jeg kanskje hadde trodd ;o).

Millioner takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...