Gå til innhold

Til studenter, leser dere eller?

Anbefalte innlegg

Gjest antilesehesten
Skrevet

Jeg er student og jeg leser relativt lite. Når jeg leser husker jeg som regel veldig lite av teksten, i tillegg til at det er tørt lesestoff. Jeg kan godt lese side opp og ned, men har tatt meg i flere gang og falle bort, det vil si at jeg tenker på helt andre ting. NÅr jeg hører studenter leser og leser forstår ikke jeg hvordan de får stoffet inn i hue. Jeg synes selv at forelesing og notater hjelper meg mye mer på vei, samt å ha bøkene som et oppslagsverk. Men jeg føler likavel jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke leser alt som står på pensumlista. Hvordan gjør dette det?

Skrevet

Hei du... Jeg er på akkurat samme måte. Jeg gir nesten opp lesingen fordi det går inn-og så rett ut igjen.. husker omtrent aldri noen ting av det jeg leser, hvis det inne er veeldig interresant da...og det er det sjelden.... ;-)

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg leser relativt lite. Ser ikke vitsen i å pugge boka inn å ut, får lite ut av det. Er man på forelesningene og tar notater, får man med seg det meste. Jeg leser på det som jeg ser er relevant når jeg får oppgaven utdelt. (jobber i grupper, og har mappeoppgaver vi jobber med hele tiden).

Men.. når anatomien kommer opp om ikke så lenge, blir det vel pugging, tenker jeg... *sukk*

Skrevet

Jeg leser relativt lite. Ser ikke vitsen i å pugge boka inn å ut, får lite ut av det. Er man på forelesningene og tar notater, får man med seg det meste. Jeg leser på det som jeg ser er relevant når jeg får oppgaven utdelt. (jobber i grupper, og har mappeoppgaver vi jobber med hele tiden).

Men.. når anatomien kommer opp om ikke så lenge, blir det vel pugging, tenker jeg... *sukk*

hei til deg som skal ha anatomi.. ja for all del pugg!! jeg har strøket på den for jeg bare leste (og var på alle forelesninger). så denne gangen skal jeg pugge! Lykke til!! :)

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg. Jeg burde lest mye mer enn hva jeg gjør. Nå har vi fått eksamensoppgaven utlevert og jeg angrer meg ihjel...

Sliter litt ja!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Leser i rykk og napp jeg, men det spm hjelper meg mest er å lage tankekart over temaene, hvor jeg fyller inn etterhvert:)

Gjest lesehesten
Skrevet

Så ofte som mulig. Leser jevnt, utsetter ikke noe til like før eksamen. Tar oppgaver som vi løser i grupper. Har veldig interessanne fag. Det hjelper veldig på motivasjoen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...