Gå til innhold

Ønsker/ønsker ikke barn? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest jegønskermegbarn
Skrevet

Ønsker du deg barn eller ikke? Hva er din personlige grunn til at du vil/vil ikke ha barn? Og hvor gammel er du?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

19

• fei1365380229

19

• petter smart

13

• skorpionfisken

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ønsker meg barn! ; ) Fordi jeg elsker barn! Synes de (fleste) er herlige...

Ønsker et barn som jeg vet er mitt og mannen jeg elskers blod..

Er 23 år, og prøver å bli gravid.. hatt en liten pause (hoppet over en eggløsning) nå av div. årsaker.

Gjest mutterntilxogy
Skrevet

Er 23 år, og prøver å bli gravid.. hatt en liten pause (hoppet over en eggløsning) nå av div. årsaker.

Ønsker meg manaaange barn. Har 2.Fordi jeg synes det er morsomt å være sammen med dem :))

Skrevet

"...med mitt og mannen jeg elskers blo..."

- hva betyr vel dette blodet???

Skrevet

Jeg ønsker meg iallefall ett til. Har en på 5 år, og har ikke begynt å bli klar for flere før nå. Så nå skal det "jobbes" med saken ;-).

Er nå 29, var 24 da jeg fikk førstemann.

Skrevet

"Ønsker et barn som jeg vet er mitt og mannen jeg elskers blod.."

For en forferdelig setning. Du pleier da å være en fornuftig jente.

Tenk så grusomt hvis du f.eks har blodtype AO og mannen din AO og barnet kanskje får OO, hva gjør du da med barnet? Har jo ikke deres blod.

Skrevet

"...med mitt og mannen jeg elskers blo..."

- hva betyr vel dette blodet???

Det betyr mye for meg. Jeg mener at blod er tykkere enn vann. Er veldig knyttet til familien min.

Mener at jeg synes det er veldig spesielt å tenke på at det barnet du har på fanget har VI laget, og at det har våre gener, pappas øyne, mammas latter osv.. Synes det er helt utrolig!

Så jeg håper jeg kan få egne barn. Tror ikke jeg ville adoptert et barn fra Kina f.eks. Ikke fordi de er mindre verdt, eller ikke fortjener like mye kjærlighet som andre barn. Men det hadde blitt unaturlig for meg.

Skrevet

Tenk så grusomt hvis du f.eks har blodtype AO og mannen din AO og barnet kanskje får OO, hva gjør du da med barnet? Har jo ikke deres blod.

Haha.....

Skrevet

Det var kanskje ikke blodtypen hun tenkte på da?

Selv har jeg erfart at blod ikke er tykkere enn vann.

Jeg er like knyttet til mine to barn, selv om bare den ene har mitt blod. Den adopterte er like mye min som den hjemmelagede.

Men nå elsker jeg ikke barnas far da, så det er kanksje bra vi ikke deler blodet i den ene i allefall c",)

Skrevet

Det betyr mye for meg. Jeg mener at blod er tykkere enn vann. Er veldig knyttet til familien min.

Mener at jeg synes det er veldig spesielt å tenke på at det barnet du har på fanget har VI laget, og at det har våre gener, pappas øyne, mammas latter osv.. Synes det er helt utrolig!

Så jeg håper jeg kan få egne barn. Tror ikke jeg ville adoptert et barn fra Kina f.eks. Ikke fordi de er mindre verdt, eller ikke fortjener like mye kjærlighet som andre barn. Men det hadde blitt unaturlig for meg.

Det vet du ingenting om uten å ha prøvd det.

Jeg vet for jeg har prøvd. Har både en hjemmelagd og en adoptert. Det er ikke forskjell i tilknytning og kjærlighet. Og det adopterte barnet er en del av familien, den familien som jeg er knyttet til. Har ingenting med å dele gener, men med å dele livet.

Du er vel knyttet til din elskede også selv om dere forhåpentligvis ikke deler gener?

Skrevet

Det var kanskje ikke blodtypen hun tenkte på da?

Selv har jeg erfart at blod ikke er tykkere enn vann.

Jeg er like knyttet til mine to barn, selv om bare den ene har mitt blod. Den adopterte er like mye min som den hjemmelagede.

Men nå elsker jeg ikke barnas far da, så det er kanksje bra vi ikke deler blodet i den ene i allefall c",)

Har erfart akkurat det samme som deg da vet du. Vi har en jente som er adoptert vi også og egenfødte. Det er ikke noen forskjell altså.

Veit faktisk ikke hvilken blodtype noen av barna mine har jeg :)

Jeg skjønner da godt at Spirello vil ha barn med mannen sin, syns bare det var en forferdelig setning hun liret av seg.

Liker ikke setningen blod er tykkere enn vann heller, selvom det selvfølgelig er det. Det er betydningen folk legger i det jeg ikke liker :)

Skrevet

Akkurat når jeg skrev at jeg heller ikke likte setningen blod er tykkere enn vann så kom den.

Skjerp deg Spirello.

Skrevet

Har erfart akkurat det samme som deg da vet du. Vi har en jente som er adoptert vi også og egenfødte. Det er ikke noen forskjell altså.

Veit faktisk ikke hvilken blodtype noen av barna mine har jeg :)

Jeg skjønner da godt at Spirello vil ha barn med mannen sin, syns bare det var en forferdelig setning hun liret av seg.

Liker ikke setningen blod er tykkere enn vann heller, selvom det selvfølgelig er det. Det er betydningen folk legger i det jeg ikke liker :)

"blod er tykkere enn vann"...

Ja nå begynte jeg å tenke litt her... Jeg ville ikke ha tenkt at ikke det uttrykket kunne brukes på adoptivbarn/foreldre... Men det hadde kanskje blitt litt rart å si det likevel? Meningen er jo at "familieforhold betyr mer enn noe annet..." Ikke at det nødvendigvis er genene man snakker om?

Skrevet

Akkurat når jeg skrev at jeg heller ikke likte setningen blod er tykkere enn vann så kom den.

Skjerp deg Spirello.

Hun må da vel få lov til å mene hva hun vil?

Skrevet

Skjerp deg Spirello.

Den kom 8 min. FØR du skrev om det..

Skrevet

Da jeg gikk på gymnaset skulle jeg ha enten ingen eller en hel drøss.

Nå er jeg 36 og det holder i grunnen lenge med de to jeg har. :o)

Skrevet

Er 24 og ønsker meg ikke barn.

Liker barn, men det er mye ansvar. Viktig å ha et stabilt forhold, bra bosituasjon og bra økonomi (fast jobb etc) syns jeg. Syns ikke de tinga er på plass enda. Er også usikker på om jeg bør få barn pga psyken.

Skrevet

"blod er tykkere enn vann"...

Ja nå begynte jeg å tenke litt her... Jeg ville ikke ha tenkt at ikke det uttrykket kunne brukes på adoptivbarn/foreldre... Men det hadde kanskje blitt litt rart å si det likevel? Meningen er jo at "familieforhold betyr mer enn noe annet..." Ikke at det nødvendigvis er genene man snakker om?

Blod er kanskje tykkere enn vann - men kjærlighet er viktigere enn blod.

Så det så! ;o)

Skrevet

Har tre og ønsket meg tre, fordi jeg er glad i barn, og ikke kunne se for meg livet uten. Har alltid tenkt at jeg skulle ha tre barn, vi har vurdert en fjerdemann, men har (heldigvis..) bestemt oss for å gi oss nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...