Gå til innhold

Gave eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest spise ute
Skrevet

Det at dere går ut for å spise sammen, som dere selv må betale, erstatter vel en gave. Jeg har ikke pleid å få gaver da (ikke fa alle ihvertfall). Kanskje man kan gi en liten blomst hvis man vil, men det er ikke nødvendig. Det er gaven i seg selv, det at dere kommer.

Du kan jo evt skrive et morsomt kort, der det står (jeg så det i en butikk en gang):

"Jeg visste ikke hva du ønsket deg mest, en million kroner eller at jeg kom for å feire deg. Jeg satset på det siste!"

Skrevet

Er du i tvil så vent litt og se an hva de andre gjør, ha eventuelt et gavekort i bakhånd, det er enkelt og greit, kan puttes i veska.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Siden dere skal betale mat og drikke selv, så ville jeg tro at hun regner det at dere er med på å betale selskapet som presangen. Jeg har selv tenkt å gjøre det slik når jeg runder år. Orker ikke styre med selskap, så jeg sier at jeg ønsker meg selskapet i gave. Og det blir en slik middag ute på restaurant. Så skal jeg isteden spandere kaffe og kake, konjakk og likør, og noen øl og vin, på nachspielet som takk for velvilligheten.

Gjest rutangis netu
Skrevet

I slike tilfelle tar jeg med en liten ganve.

Jeg fikk ikke noen gaver til bursdagen min enda det var rundt tall. Men jeg hadde ikke invitert heller, bare laget kaker og kaffe og folk stakk innom med blomster.

Blomster er vel gave god nok det?

Skrevet

Jeg ville ikke gitt gave. Ikke fordi du ikke fikk av henne, men fordi dere skal ut å spise.

Praksis blant meg og mine venner er i hvert fall at vi ikke gir gave når vi feirer noen på en restaurant.

På privatfester stiller det hele seg annerledes.

Skrevet

Blomster er vel gave god nok det?

Nja, ikke når du blir et halvt hundre. Da har du lyst på litt luksus.

Skrevet

Ta med en bukett blomster. Det er både "gavete" og "ikkje-gavete"

Skrevet

Nja, ikke når du blir et halvt hundre. Da har du lyst på litt luksus.

Blomster regnes da vitterlig som gave! Hva du har *lyst på* er revnende likegyldig i den sammenhengen.

Gjest venninne m gave
Skrevet

Jeg hadde tatt med en liten gave. Kanskje hun har invitert til restaurant nettopp for at hun ikke har råd eller plass til å feire hjemme, men har likevel lyst til å feire.

Vet ikke hva hun liker, men enten litt blomster, eller en koselig jenteting som en fin såpe fra disse gøye såpebutikkene, artige øredobber/smykke. Det er ikke så mye som skal till for å glede en person, og her bestemmer du beløpet selv. Får jo koselige ting fra 30-40 kroner og opp til det du måtte ønske å betale.

Drikk en halvliter mindre til maten så tar du med gave, er mitt råd.

Kos dere på restauranten.

Jeg har så få venninner her jeg er flyttet til så jeg misunner dere en kjekk kveld!!

Gjest Litt i tvil
Skrevet

Tusen takk for masse bra svar!

Det blir nok til at jeg tar med en liten ting til henne. Føler det er det mest riktige i denne situasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...