Gå til innhold

Norsk væremåte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norsk er en som har norske foreldre med norsk kultur og norsk oppførsel. Spiller ingen rolle hvordan utseende de har bare de oppfører seg normalt.

'Spiller ingen rolle hvordan utseende de har bare de oppfører seg normalt. '

Hva er normal oppførsel? Hvem skal definere det som er normalt?

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Dorthe

16

• favn

11

• frosken

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Norsk er en som har norske foreldre med norsk kultur og norsk oppførsel. Spiller ingen rolle hvordan utseende de har bare de oppfører seg normalt.

Hei,

"Norsk" er en som har norsk statsborgerskap.

Alle andre definisjoner blir "meningsløse", fordi man ikke kan definere hva som er "norsk kultur" eller "norsk oppførsel" eller lignende.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

"Norsk" er en som har norsk statsborgerskap.

Alle andre definisjoner blir "meningsløse", fordi man ikke kan definere hva som er "norsk kultur" eller "norsk oppførsel" eller lignende.

Med vennlig hilsen

Vælkomin tilbake. Du har vært savnet. Og ikke begynn og krangl med meg med en gang.

Skrevet

'Spiller ingen rolle hvordan utseende de har bare de oppfører seg normalt. '

Hva er normal oppførsel? Hvem skal definere det som er normalt?

Det skal vi som er norske og så gidder jeg ikke å krangle med deg. Det er en meningsløs krangel. Hvis du ikke er norsk så vet du ikke hva jeg snkker om.

Jeg har forøvrig ikke noe i mot utlendinger, bare provokatører.

Skrevet

Vælkomin tilbake. Du har vært savnet. Og ikke begynn og krangl med meg med en gang.

*flirer*

Skrevet

Hei,

Hvorfor ikke? ;-)

Takk for hilsen. Du/dere har vært savnet også!

Jeg tok meg en 7500 km kjøretur gjennom Europa.

Med vennlig hilsen

Skrevet

*flirer*

Synes du ikke han kan være litt grei med meg første dagen da ;o) Jeg har savnet ham jeg. Nå venter jeg bare på Grip og Morsk og Mr.Khan så er det fullbrakt :o)

Skrevet

Vi opplever oss som hypermoderne, og har ofte en spesiell oppfatning av andres primitivitet. Vi opplever oss som åpne mot resten av verden, men innrømmer at vi ikke tar kontakt med fremmede.

Regner med at du liker denne formuleringen bedre, og synes at nå har jeg inkludert meg i det norske samfunnet. Hvis jeg snakker sånn så skurrer det for mange norske og ikke norske som vet at jeg har en annen opprinnelse og identitet.

:)

Ok. Hva ville du med innlegget ditt da?

Skrevet

Det skal vi som er norske og så gidder jeg ikke å krangle med deg. Det er en meningsløs krangel. Hvis du ikke er norsk så vet du ikke hva jeg snkker om.

Jeg har forøvrig ikke noe i mot utlendinger, bare provokatører.

Kan du bare diskutere med norske?

Skrevet

Hei,

Hvorfor ikke? ;-)

Takk for hilsen. Du/dere har vært savnet også!

Jeg tok meg en 7500 km kjøretur gjennom Europa.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke lyst å krangle hvis jeg taper. Jeg er amper :o)

Skrevet

Kan du bare diskutere med norske?

Nei, jeg kan godt diskutere med alle jeg.

Men jeg blir litt provosert over folk som skal fortelle at alle nordmenn er så teite at det egentlig er litt synd på dem som må bo her. Hvis jeg synes alle på Løkka var teite så synes jeg kanskje det var bedre at jeg flyttet på Jessheim. Kanskje jeg hadde likt meg bedre der.

Skrevet

Nei, jeg kan godt diskutere med alle jeg.

Men jeg blir litt provosert over folk som skal fortelle at alle nordmenn er så teite at det egentlig er litt synd på dem som må bo her. Hvis jeg synes alle på Løkka var teite så synes jeg kanskje det var bedre at jeg flyttet på Jessheim. Kanskje jeg hadde likt meg bedre der.

jeg forsto ikke innlegget slik at alle nordmenn var teite........

Skrevet

jeg forsto ikke innlegget slik at alle nordmenn var teite........

Men jeg er litt vrang i dag så det synes jeg :o)

Skrevet

Men jeg er litt vrang i dag så det synes jeg :o)

Ja det er lov å ha dårlige dager.............

Skrevet

Synes du ikke han kan være litt grei med meg første dagen da ;o) Jeg har savnet ham jeg. Nå venter jeg bare på Grip og Morsk og Mr.Khan så er det fullbrakt :o)

Du trenger vel ikke alle på en gang vel!

Skrevet

Jeg syns nordmenn er like forskjellige som stort sett alle andre. Jeg har selv jobbet sammen med folk fra forskjellige land, og opplever noen som kjempe innadvendte, mens andre er utadvendte og meget sosiale. Av feks 5 personer fra Iran er noen sånn og andre sånn. Det samme gjelder jammen de nordlendingene jeg kjenner, vestlendingene og sørlendingene, selvfølgelig. Noen er veldig konservative og andre er radikale. Innenfor disse grupperingene er folk dønn forskjellige igjen.

Kunne ikke falt meg inn å sagt "typisk nordmann" eller "typisk iraner" om noen av dem. Heller kanskje "typisk italiener blod" i hun norsk-ættede fra Tveita, som eksploderer når hun står midt i en diskusjon om hvordan ting skal og bør gjøres.

Men ja, nordmenn er skeptiske. Men det er da jaggu pakistanere og svensker også.

Ja, jeg tror da heller det har med hva slags foreldre og miljøet rundt deg å gjøre. Klart vi har visse særtrekk, men de er da ganske gjengs verden over, eller hva?

;o)

Skrevet

Jeg syns nordmenn er like forskjellige som stort sett alle andre. Jeg har selv jobbet sammen med folk fra forskjellige land, og opplever noen som kjempe innadvendte, mens andre er utadvendte og meget sosiale. Av feks 5 personer fra Iran er noen sånn og andre sånn. Det samme gjelder jammen de nordlendingene jeg kjenner, vestlendingene og sørlendingene, selvfølgelig. Noen er veldig konservative og andre er radikale. Innenfor disse grupperingene er folk dønn forskjellige igjen.

Kunne ikke falt meg inn å sagt "typisk nordmann" eller "typisk iraner" om noen av dem. Heller kanskje "typisk italiener blod" i hun norsk-ættede fra Tveita, som eksploderer når hun står midt i en diskusjon om hvordan ting skal og bør gjøres.

Men ja, nordmenn er skeptiske. Men det er da jaggu pakistanere og svensker også.

Ja, jeg tror da heller det har med hva slags foreldre og miljøet rundt deg å gjøre. Klart vi har visse særtrekk, men de er da ganske gjengs verden over, eller hva?

;o)

Vi har alle visse særtrekk og jeg synes det er greit å diskutere det, og bli bevist på det. Jeg ser ikke noen galt i å fortelle om forskjellige meninger om diverse folkeslag, eller diskutere biologiske og kulturelle forskjeller på etniske grupper. Jeg som ikke norsk vet utmerket hvor fort jeg kan bli misforstått eller mistolket når jeg en sjelden gang bruker feil ord på feil sted. Jeg opplever også å bli spurt om hvordan jeg opplever nordmenn, og hvis jeg svarer noe som ikke faller i smak blir det lett en ubehagelig atmosfære. Det er og blir noe annet å komme utenifra og se det med gjestens øyne. Når en spør må en regne med forskjellige svar.

Skrevet

Har du tenkt å få dem alle sammen på engang inn i denne tråden? Ja da blir den lang i hvert fall.

Skrevet

Du trenger vel ikke alle på en gang vel!

Men det blir litt morsommere her inne og litt andre diskusjoner enn navn og mat og barneoppdragelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...