Gå til innhold

Anbefalte innlegg

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

...alderen også kanskje, siden jenta på bilde er ca 14 år :-)

Kanskje linken var ment som en spøk?

Skrevet

Kanskje linken var ment som en spøk?

Og kanskje jeg_IKKE_svarte på ramme alvor?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Og kanskje jeg_IKKE_svarte på ramme alvor?

favnen ser ikke stort eldre ut;)

Skrevet

...alderen også kanskje, siden jenta på bilde er ca 14 år :-)

Nja...... åkei da.

Nei ærlig, hvem vil se ut som en tenåring?

Skrevet

Akkurat det trenger jeg ikke, så jeg sto over.

Men altså, det ser jo helt vilt ut med tenner som lyser snøstorm lang lei. Skjønner ikke at folk tør.

Dessuten frarådes bleking av tannleger.

Ved ettertanke... jeg har ikke foretatt et eneste inngrep utover plombering og hårfarging. Er det håp?

Frarådes bleking av tannleger? Vet du hvorfor? Min tannlege var uvillig for noen år siden, men begrunnet det kun med at han var konservativ.

Skrevet

Frarådes bleking av tannleger? Vet du hvorfor? Min tannlege var uvillig for noen år siden, men begrunnet det kun med at han var konservativ.

Jeg husker at tannlegen min forklarte hvorfor, men det har jeg dessverre glemt. Kunne det ha noe med stor slitasje på emaljen å gjøre?

Skrevet

Jeg husker at tannlegen min forklarte hvorfor, men det har jeg dessverre glemt. Kunne det ha noe med stor slitasje på emaljen å gjøre?

Det er det jeg har lurt på. Da kan det være det samme med hvite tenner. ;o)

Skrevet

Nja...... åkei da.

Nei ærlig, hvem vil se ut som en tenåring?

Ikke jeg hvertfall!!!

Men 29, DET_hadde ikke gjort noe:-)

Skrevet

Akkurat det trenger jeg ikke, så jeg sto over.

Men altså, det ser jo helt vilt ut med tenner som lyser snøstorm lang lei. Skjønner ikke at folk tør.

Dessuten frarådes bleking av tannleger.

Ved ettertanke... jeg har ikke foretatt et eneste inngrep utover plombering og hårfarging. Er det håp?

Min tannlege trenger ikke å blekes. Hun er lys nok som hun er.

*erte erte*

c",)

Skrevet

Min tannlege trenger ikke å blekes. Hun er lys nok som hun er.

*erte erte*

c",)

Hehe, jeg måtte lese både to og tre ganger over innlegget ditt og mitt før den gikk inn :-)

Skrevet

Ja, det kan jo du si som knapt nok har vist deg her på halvårsvis.

Det har skjedd mye, og dessuten savner jeg noen utlegninger om dannelse og det som nå skjer i KrF og AP/LO, sett i lyset av Bourdieus begrepsapparat.

Se nå å bli ferdig med tredjeslåtten, få teinene opp og bidra til folkets opplysning.

Jeg har hatt det så inn i helvete travelt den siste tiden. Jeg har heller ikke internett hjemme lenger. Jeg nekter å betale penger til Telehor for å flytte et abbonement. De skal ha bukten og begge ender de slimålene.Jeg skjønner ikke logikken; i stedet for å tjene penger på meg år etter år lar de det strande p.g.a smålige gebyrer. Kan du forklare meg dette - du som er bevandret i markedsrettet logikk?

Skrevet

Jeg har hatt det så inn i helvete travelt den siste tiden. Jeg har heller ikke internett hjemme lenger. Jeg nekter å betale penger til Telehor for å flytte et abbonement. De skal ha bukten og begge ender de slimålene.Jeg skjønner ikke logikken; i stedet for å tjene penger på meg år etter år lar de det strande p.g.a smålige gebyrer. Kan du forklare meg dette - du som er bevandret i markedsrettet logikk?

Ofte forsøker man å bygge hindringer (barrierer) for å holde på kundene.

I dette tilfellet gjelder det - så vidt jeg skjønner - flytting av et allerede eksisterende Telenor-abonnement.

Jeg antar vi her snakker om den utbredt bruket av betalte tjenester, som vi også ser i bank f.eks.

Priskonkurransen på "telleskritt" blir vel så hard, at den ikke kan belastes tilgrensende kostnader.

På den annen side er jeg overrasket over at flytting av abonnement skal utløse gebyr. Som du sier, vil du jo generere inntekter i år fremover, og faren er jo stor for at du kan velge andre leverandører hvis du blir furten.

Det spørs jo hvilken kostnad det dreier seg om da, men er det småpenger så er jeg forundret over at Telenor velger akkurat dette til å kødde med kundene.

...

Er det noe nytt om sjø- eller landgående transportmidler?

Skrevet

Ofte forsøker man å bygge hindringer (barrierer) for å holde på kundene.

I dette tilfellet gjelder det - så vidt jeg skjønner - flytting av et allerede eksisterende Telenor-abonnement.

Jeg antar vi her snakker om den utbredt bruket av betalte tjenester, som vi også ser i bank f.eks.

Priskonkurransen på "telleskritt" blir vel så hard, at den ikke kan belastes tilgrensende kostnader.

På den annen side er jeg overrasket over at flytting av abonnement skal utløse gebyr. Som du sier, vil du jo generere inntekter i år fremover, og faren er jo stor for at du kan velge andre leverandører hvis du blir furten.

Det spørs jo hvilken kostnad det dreier seg om da, men er det småpenger så er jeg forundret over at Telenor velger akkurat dette til å kødde med kundene.

...

Er det noe nytt om sjø- eller landgående transportmidler?

For tiden kjører jeg rundt i en Galant 1987 mod. med utslitt girkasse. Den skal kjøres helt ned.Jeg kjører nesten ikke bil lenger. Jeg var på nippet til å kjøpe meg en liten båt i sommer, men jeg synes prisene er for stive. Jeg venter til folk begynner å slite litt. Hva synes du om denne kontrahomofile båten her? Litt lite utefasiliteter kanskje?

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=4545631&sid=1415671510128916&pos=9&rub=7

Skrevet

For tiden kjører jeg rundt i en Galant 1987 mod. med utslitt girkasse. Den skal kjøres helt ned.Jeg kjører nesten ikke bil lenger. Jeg var på nippet til å kjøpe meg en liten båt i sommer, men jeg synes prisene er for stive. Jeg venter til folk begynner å slite litt. Hva synes du om denne kontrahomofile båten her? Litt lite utefasiliteter kanskje?

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=4545631&sid=1415671510128916&pos=9&rub=7

Båtkjøp krever at man seriøst betrakter egen bruk og egne behov.

Båten du linker til, er avgjort klassebåt.

Imidlertid: Jeg drar gjerne ut i godvær, ofte medbringende allehånde sosiale forbindelser. Disse vil gjerne sitte bak, i le, men altså ikke innendørs. Som fører vil jeg følgelig befinne meg innendørs, avskåret fra kontakt med det øvrige selskap. Siden vi ikke snakker Oslofjord her, tilbakelegges gjerne noen mil før man dregger, og isolasjonen blir kjedelig.

På dette grunnlag har jeg funnet ut at bakveggsbåt blir usosialt og ekskluderende. Man kan innvende at det finnes styreutstyr for montering bak, men det blir selvsagt ikke det samme.

Altså; vi nærmer oss hardtop-båt eller cruisere med stort, åpent uteareal kombinert med høvelig salong nede. De siste trenger ikke være så store.

http://www.marex.no/sider/330c/330_cc.htm

Den er stor og dyr, men en veldig fin mix som hensyntar det meste.

Her er en annen som jeg finner attraktiv:

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=3635531&sid=1617937109236137&pos=6&rub=7

Marex har trekt byssa ut, og opp..en ganske fornuftig tanke, mens Bavaria har den nede.

...

Det kan raskt bli en million dette (enda mer for Marex), så vi fattigfolk må trå varsomt. På den annen side er det jo mange av oss som lett kjøper en hytte til en mill, så...(ja, du kjenner denne argumentasjonen).

Skrevet

Båtkjøp krever at man seriøst betrakter egen bruk og egne behov.

Båten du linker til, er avgjort klassebåt.

Imidlertid: Jeg drar gjerne ut i godvær, ofte medbringende allehånde sosiale forbindelser. Disse vil gjerne sitte bak, i le, men altså ikke innendørs. Som fører vil jeg følgelig befinne meg innendørs, avskåret fra kontakt med det øvrige selskap. Siden vi ikke snakker Oslofjord her, tilbakelegges gjerne noen mil før man dregger, og isolasjonen blir kjedelig.

På dette grunnlag har jeg funnet ut at bakveggsbåt blir usosialt og ekskluderende. Man kan innvende at det finnes styreutstyr for montering bak, men det blir selvsagt ikke det samme.

Altså; vi nærmer oss hardtop-båt eller cruisere med stort, åpent uteareal kombinert med høvelig salong nede. De siste trenger ikke være så store.

http://www.marex.no/sider/330c/330_cc.htm

Den er stor og dyr, men en veldig fin mix som hensyntar det meste.

Her er en annen som jeg finner attraktiv:

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=3635531&sid=1617937109236137&pos=6&rub=7

Marex har trekt byssa ut, og opp..en ganske fornuftig tanke, mens Bavaria har den nede.

...

Det kan raskt bli en million dette (enda mer for Marex), så vi fattigfolk må trå varsomt. På den annen side er det jo mange av oss som lett kjøper en hytte til en mill, så...(ja, du kjenner denne argumentasjonen).

Marex er noe av det beste som finnes - helt i klasse med de gamle Fjord-båtene. Baviare er spennende, raske og relativt komfe cruisere. Jeg noterer at Baviarabåtene stort sett er klassifisert B. Bra- det gjør noe med trygghetsfølelsen. Den finnes også i 25 fot - en passelig størrelse for meg. Men da er jo også Scand (7600) et prisgunstig alternativ.

Forøvrig synes jeg den nye 1-serien til BMW er lekker, selv om den er i overkant inspirert av Alfa 147-serie. En diesel med 120 hk er perfekt som konebil - evt som mannebil om man ikke har behov for mye plass.

Har du fått 3-fots-syken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...