Gå til innhold

Ang overføring av penger

Anbefalte innlegg

Gjest Student i knipe
Skrevet

Jeg har akkurat mottatt lån og stipend som er satt inn på min konto i postbanken. Saken er den at jeg studere i utlandet, og problemet er derfor å få overført pengene til universitetet sin konto fra postbankekn. Må jeg være i Norge for å gjøre dette? Har ihvertfall funnet ut at det ikke går an å gjøre det via nettbank, men jeg håper det finnes en annen løsning. Forøvrig går det an å betale skolepengene online, via universitetets betalingssystem, men jeg er redd for at posten da trekker et ekstra stort gebyr fra kontoen min. Har postbankkort visa. Er det noen andre som har erfaring med dette?

Setter veldig pris på svar

Skrevet

Om du betaler med visakortet til skolen så er det normalt sett gebyrfritt, noen banker tar kr 10,- i gebyr for varekjøp.

Uttak med visakort i minibank i landet du er i for så å betale kontant til skolen koster litt mer penger, vet ikke hva postbanken tar, men normalt er det ca 30 kr i gebyr for minibankuttak.

Om du kontakter banken din for å få dem til å overføre pengene til skolen din så koster det mer, avhengig av hvor fort det skal gå. Men minimum 100 kroner i banken i Norge, mottakerbanken krever også gebyr for å gjøre det så det er ikke billig.

Betal med visakortet om du kan, det er lettest og billigst.

Skrevet

Du kan vel ta ut på VISA-kortet ditt i en lokal bank? Gebyret er vel per uttak?

For øvrig kan du overføre til utlandet hvis du har Fokus nettbank.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...