Gå til innhold

Steking uten fett

Anbefalte innlegg

Gjest kyllingen
Skrevet

Er det mulig å steke en kyllingfilet uten å bruke olje eller smør? Man trenger vel ikke olje hvis man steker den i ovnen?!?

Skrevet

Nei det trenger du ikke. Stek den i teflonpanne så trenger du ikke bruke noe. Vu kan også frese den i litt vann, men ikke for strek varme og snu den ofte.

Skrevet

Nei det trenger du ikke. Stek den i teflonpanne så trenger du ikke bruke noe. Vu kan også frese den i litt vann, men ikke for strek varme og snu den ofte.

Husk at kroppen din trenger litt fett også.....

Skrevet

Det hørtes veldig trist ut.

Å steke mat i stekepanne uten smør må være en av de traurigste måltider å lage.

Husker min mor hadde en periode da jeg var i oppveksten, hvor hun stekte fisk, kjøtt osv i pannen uten fett. (Vi fikk det vanlig, men til seg selv var alt uten fett). Det var skikkelig kjipt, og det gjorde noe med stemningen rundt matbordet. Rett og slett en demper på den matgleden jeg syns er viktig når en setter seg rundt bordet.

Beklager, jeg sporer av nå. Men selv om du vil spise sunt (eller hva som ligger bak steking uten fett), så ikke glem matgleden.

Du kan velge sunne fettyper, og husk at fett er med på å bringe fram smaken i råvarene.

Mvh

Skrevet

Husk at kroppen din trenger litt fett også.....

MIN kropp ?? Den har mer enn nok, og det får den også ;-)

*mumler fornøyd på en Helnøtt"

Skrevet

Ja, det er mulig, og grill trenger en selvfølgelig ikke smør til. Sånn ellers er jeg av den oppfatning at steiking i tørr panne aldri kan bli bra. Minner også om at meierismør er et reint naturprodukt.

Skrevet

MIN kropp ?? Den har mer enn nok, og det får den også ;-)

*mumler fornøyd på en Helnøtt"

*mumler fornøyd på en Helnøtt*

Hehe. Sitter du på den og mumler?

Skrevet

*mumler fornøyd på en Helnøtt*

Hehe. Sitter du på den og mumler?

Sitter på ?? (den skjønte jeg ikke) .. jeg mumler (gumler)..:-)

Skrevet

Sitter på ?? (den skjønte jeg ikke) .. jeg mumler (gumler)..:-)

mumle = snakke lavt/utydelig

gumle = spise/tygge på et eller annet

Skrevet

mumle = snakke lavt/utydelig

gumle = spise/tygge på et eller annet

Ok ok, Men jeg sier også mumler på noe... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...