Gå til innhold

apropå trening...

Gjest lille nybegynner pysen

Anbefalte innlegg

Gjest lille nybegynner pysen
Skrevet

Jeg trener ikke på helsestudio, men kunne gjerne tenkt meg det. Problemet er at jeg synes det virker så pinlig og komme som total nybegynner til helsestudio, ikke kunne noe om trening/apparater og ikke minst hva man skal kle på seg....Uff, uff...Tenker at alle vil le av meg og kikke på meg mens jeg, klompedunsen, prøver å trene.

Kom gjerne med inspill!

Skrevet

Sånn følte jeg meg og, men ble heldigvis tatt godt imot på treningssenteret. Der fikk jeg opplæring i alle apparatene som ble satt opp på mitt program, og tro det eller ei, de fleste går med joggebukse og t-shorte. ;)

Gjest trimmer jeg også
Skrevet

Sånn følte jeg meg og, men ble heldigvis tatt godt imot på treningssenteret. Der fikk jeg opplæring i alle apparatene som ble satt opp på mitt program, og tro det eller ei, de fleste går med joggebukse og t-shorte. ;)

Husk at alle har jo vært der en første gang. Alle vet at første gangen du er der blir du vist rundt og vist hvordan apparatene fungerer.

Kle deg i noe du synes er komfortabelt selv - folk er ikke så opptatt av sånt (spørs vel litt hvor du går kanskje). Jeg går på Friskis og Svettis, og der opplever jeg ihvertfall ikke noe klespress.

Skrevet

De fleste som trener på helsestudioer holder ikke ut. De begynner, tegner abonnement for 12 måneder, og trener 5 ganger.

Med andre ord: 90 % av de som til enhver tid trener på helsestudioer er nybegynnere. Nøyaktig som deg.

Det er altså ingenting å være flau over. De andre vil ikke engang se det dersom du kløner! :)

Gjest Trening er gøy
Skrevet

På Puls der jeg går, har de faktisk en profil som sier at det ikke er lov å gå alt for lettkledd. Magen skal ikke være bar feks. De aller fleste går i treningsbukse og t-skjorte. De som synes de har noe å vise fram går i ei trang tskjorte og ettersittende tights, men de aller fleste går i ei vanlig tskjorte som ikke sitter etter og ei vanlig treningsbukse ala Adidas. Ikke noe utstyrspes i det hele tatt altså.

Og jeg følte meg ikke dum første gangen. Ble vist rundt og jeg så jo fort at det var mange ferskinger der. Og så kommer en veldig fort inn i det faktisk.

Skrevet

Hva så hvis alle ler av deg? Gjør så godt du kan, og la de bare le. Spør instruktørene om råd. Men jeg tipper at de fleste der har nok med seg og sitt.

Skrevet

Trener du på et sted som S.A.T.S eller et av de andre sentrene av samme type, så er det ikke noe å bekymre seg for. Hvis du imidlertid begynner på Ole's Bolegym, så kan det fortone seg litt annerledes.

De store treningssenterene har stort sett folk som ikke trener så veldig "seriøst", og en nybegynner vil ikke stikke seg ut. Med mindre du kløner så du sitter feil vei på aparatene, løper feil vei på tredemøllen etc. :-)

Du får dessuten innføring og oppfølging av treningsveiledere. Altså - ingenting å bekymre seg for.

"............................"

Skrevet

Hva så hvis alle ler av deg? Gjør så godt du kan, og la de bare le. Spør instruktørene om råd. Men jeg tipper at de fleste der har nok med seg og sitt.

Hvis folk begynner å le av noen som trener på et studio, så er det noe seriøst galt. Jeg ville aldri trent på et slikt sted.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...