Gå til innhold

Gave til 85 år gammel mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger ideer!

Mat og godteri er ikke aktuelt. Blomster likeså, gaven må nemlig kjøpes inn på forhånd og tåle litt transport. Han er ikke særlig aktiv, og hører ikke på musikk. Leser ikke stort. Ingen hobbyer han fremdeles driver på med. Med andre ord, ikke en lett mann å kjøpe gave til. Hjelp!

Skrevet

Er du i familie? Lag en liten bok selv: lim bilder/postkort av bilder han vi like/skriv noen ord/dikt, lim noen fine glans i...? Kjøp en bok med blanke ark.

Skrevet

Er du i familie? Lag en liten bok selv: lim bilder/postkort av bilder han vi like/skriv noen ord/dikt, lim noen fine glans i...? Kjøp en bok med blanke ark.

Det skulle jeg gjerne ha gjort, men det får jeg ikke tid til dessverre :( Jeg har ikke noe særlig til bilder selv, så det måtte i tilfelle samles inn fra familiemedlemmer, og det tar sin tid.

Skrevet

Det skulle jeg gjerne ha gjort, men det får jeg ikke tid til dessverre :( Jeg har ikke noe særlig til bilder selv, så det måtte i tilfelle samles inn fra familiemedlemmer, og det tar sin tid.

Du trenger kun en time... Sett deg ned og lim inn noen postkort, og skriv noen dikt/gullkorn. Ta en tur på en bokhandel og finn noe. Ellers: varm innejakke til vinteren, skjerf, hansker, ullteppe til å ha nå når det blir kaldere... Små ting: (tenker....) fleeceteppe går jo også an. Er ikke så dyre heller.

Skrevet

Gamle gutter ønsker seg alltid brennevin. God cognac, for eksempel.

De er så gamle at de har lært seg å drikke uten å føle skyld og skam, og har derfor dobbelt glede av sakene.

Gamlinger har rikelig med jordisk gods og gull og stash og dritt og lort i hyller og skap og loft.

Derfor gir jeg alltid brennevin.

Skrevet

Gamle gutter ønsker seg alltid brennevin. God cognac, for eksempel.

De er så gamle at de har lært seg å drikke uten å føle skyld og skam, og har derfor dobbelt glede av sakene.

Gamlinger har rikelig med jordisk gods og gull og stash og dritt og lort i hyller og skap og loft.

Derfor gir jeg alltid brennevin.

Ja, fikk akkurat den ideen fra en venninne. Den er absolutt aktuell.

Gjest suppatuppa
Skrevet

Et godt, varmt, mykt ullskjerf i fine farger. Et som koster mer enn han selv vile finne på og unne seg, litt luksus altså...

Gjest thetraveller
Skrevet

Klær!

Folk i den alderen går som regel i de samme klærne dag ut og dag inn, så en ny genser eller noe ville han sikkert satt pris på.

Fotoalbum med bilder av folk han kjenner, kosmetikkprodukter (såpe, aftershave, håndkrem...)

Tja... ting som kan brukes, og som ikke støver ned på ei hylle!

Skrevet

Takker for tips! Jeg tar meg en runde i klesbutikkene, og har polet som backup :)

Skrevet

Takker for tips! Jeg tar meg en runde i klesbutikkene, og har polet som backup :)

Skjerf er da godt nå når vinteren nærmer seg! Eller innejakke.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvis det er du som skal transportere gaven (hørtes slik ut) så dropp å kjøpe på forhånd, og ta særingen med ut på restaurantmiddag isteden. Hvorfor skal du kjøpe ting til en som ikke har interesser? Blir jo bare dumt.

SKAL du absolutt kjøpe noe, så kjøp ei skjorte, en genser, sokker, et pledd, ei ny TV-kanne, ei praktbok med masse bilder (så slipper han å lese ;-), gi han abonnement på 'Vi over 60' (Det er ikke ditt problem at han er så vrang at han ikke leser eller har andre interesser).

Skrevet

Kjede med stjernetegn

Varmt pledd

gode tøfler

Brennevin

Vest

Lydbok

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...