Gå til innhold

mannen på pub, kona hjemme med husarbeid

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

Henger dette på greip? Lei av at mannen en kveld hver helg skal noe.. og jeg sitter her. Vi hadde avtalt for lenge siden å ha en helg hjemme. Sist helg var han på fest. Helgen før var vi begge ute (konsert). Helgen før ble jeg med ham på pub selv om jeg helst ville slappe av hjemme. Skal jo tidlig opp om morgenen med barna. I gårkveld foretrakk han altså å gå alene på pub, framfor å være hjemme med meg? Hva er galt med meg?? Er jeg så kjedelig?? Vi skulle lage god mat når ungene var lagt, og se film. Nå sover han frampå i dag, mens jeg rydder og styrer... Neste helg skal vi nok også noe, og så skal jeg jobbe omtrent hver helg framover... Så dette var en helg vi kunne ha tid sammen. Hva hadde du gjort/sagt? Er jeg bare egoistisk? Forstår at han vil ut.. Men jeg kan ikke bare gå ut om jeg vil det. Og jeg foretrekker faktisk en hjemmekveld nå.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

10

• IngenLurerDenneGutten

10

• serendipity

7

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Først: Du kan gi faen i husarbeidet når han kan. Punktum.

Dernest: Dette må dere da klare å bli enige om? Eller er det noe som skurrer i forholdet slik at det ikke er så moro å tilbringe kveldene sammen? Hvis dere ikke blir enige, sett hardt mot hardt, begynn å dele opp 50/50, så får kanskje pipa en annen lyd.

*morsk*

Gjest ikke signatur
Skrevet

Først: Du kan gi faen i husarbeidet når han kan. Punktum.

Dernest: Dette må dere da klare å bli enige om? Eller er det noe som skurrer i forholdet slik at det ikke er så moro å tilbringe kveldene sammen? Hvis dere ikke blir enige, sett hardt mot hardt, begynn å dele opp 50/50, så får kanskje pipa en annen lyd.

*morsk*

Takk for svar, favn. Vi småkrangler da litt, men er glade i hverandre. Det vi kranglet om i går var nettopp det at han plutselig ville på pub... Lar jeg husarbeidet ligge blir det bare liggende til jeg tar det.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du nevner ingen barn, altså dere har ikke barn. Svar med samme mynt, gjør som favn sier, gi faen i husarbeidet, la oppvasken stå til det vokser gras på den. Stikk over til noen venniner ol. La han forstå at dette godtar du ikke.

Skrevet

Du nevner ingen barn, altså dere har ikke barn. Svar med samme mynt, gjør som favn sier, gi faen i husarbeidet, la oppvasken stå til det vokser gras på den. Stikk over til noen venniner ol. La han forstå at dette godtar du ikke.

Hun skriver jo at de skal tidlig opp med barna.

Skrevet

Høres på meg ut som ungene går for lut og kaldt vann. Enten er han borte eller dere begge to. Jeg hadde ikke giddi å ha det sånn!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hun skriver jo at de skal tidlig opp med barna.

Å f***, er ikke helt klar i hodet enda etter pubrunden i går (_med_ kona)

Skrevet

Å f***, er ikke helt klar i hodet enda etter pubrunden i går (_med_ kona)

He he.. Men du er iallefall uten barn så da kan der jo "pubbe" i vei begge to ;-)

Gjest ikke signatur
Skrevet

Har små barn, så jeg kan ikke bare gå ut. Takk for svar:)

Gjest ikke signatur
Skrevet

Høres på meg ut som ungene går for lut og kaldt vann. Enten er han borte eller dere begge to. Jeg hadde ikke giddi å ha det sånn!

Ungene gjør da ikke det!! Vi er veldig sjelden ute på noe, og er vi det så sitter mine søsken barnevakt. Ellers når han er ute er jo jeg hjemme! Vi tar oss godt av dem. Det er snakk om at vi har barnevakt noen få ganger i året. Jeg er veldig sjelden ute på noe. Du kan da ikke si at ungene går for lut og kaldt vann..

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

He he.. Men du er iallefall uten barn så da kan der jo "pubbe" i vei begge to ;-)

Jeg har fire!

Skrevet

Takk for svar, favn. Vi småkrangler da litt, men er glade i hverandre. Det vi kranglet om i går var nettopp det at han plutselig ville på pub... Lar jeg husarbeidet ligge blir det bare liggende til jeg tar det.

Jaja, hvis det er det verste mellom dere, går det jo i grunnen ganske fint?

Hvis pøbb i helga er et must derimot, handler det om helt fundamental struktur på familien. Da bør dere rett og slett bli enige om omfanget.

Skrevet

Ungene gjør da ikke det!! Vi er veldig sjelden ute på noe, og er vi det så sitter mine søsken barnevakt. Ellers når han er ute er jo jeg hjemme! Vi tar oss godt av dem. Det er snakk om at vi har barnevakt noen få ganger i året. Jeg er veldig sjelden ute på noe. Du kan da ikke si at ungene går for lut og kaldt vann..

Jeg mente for mannen din da... Ikke sånn generelt, men at han lar de gå for lut og kaldt vann. PÅ pub på fredag, fyllesyk på lørdag, mulig med de på saøndag, og så er det jobb igjen,...

Skrevet

Jeg har fire!

Hæ?? Mener jeg har lest at du ikke har barn jeg.. (blander jeg deg med noen nå tro??) Vel... lov til å gå på pub i ny og ne er det uansett..

Gjest rutangis netu
Skrevet

Har små barn, så jeg kan ikke bare gå ut. Takk for svar:)

Har ikke mannen din små barn også da? HAN kan visst gå ut! Dere må bli enige om å fordele ansvaret dere imellom. Enten gå ut sammen av og til og/eller gå ut annenhver gang alene. Ikke finn deg i at han lever ungkarsliv mens du passer felles barn. Duv il i såfall ha det bedre alene, og barna vil kanskje ikke merke så stor forskjell? Lever en alene med barna så har du jo fast avlastning de helgene han passer dem, og da MÅ han ta seg av dem uten at du slipper å krangle for å få det til.

Ta det opp med han. Fortell hva du mener og tenker. Skrem han litt. Er han interessert i å beholde deg så bør han ta seg sammen.

Ble bare litt i tivl, i hovedinnlegget skrev du at du var lei av at han var ute en kveld hver helt. For så i et svar å si at dere var ute bare noen helger pr år. Men hvis han virkelig flyr ute alene de helgene dere skal kose dere hjemme, så forlange en forandring. Da er han ikke moden for å være pappa. Han må tvinges og det klarer ikke du alene. Da må du flytte fra han og bruke samværsordningen som tvang.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hæ?? Mener jeg har lest at du ikke har barn jeg.. (blander jeg deg med noen nå tro??) Vel... lov til å gå på pub i ny og ne er det uansett..

De eldste er sikkert på din alder;)

Gjest ikke signatur
Skrevet

Mistenker at han har alkoholproblemer.

Det har han ikke.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jaja, hvis det er det verste mellom dere, går det jo i grunnen ganske fint?

Hvis pøbb i helga er et must derimot, handler det om helt fundamental struktur på familien. Da bør dere rett og slett bli enige om omfanget.

Takk for svar.

Skrevet

De eldste er sikkert på din alder;)

Oj??? He he.. Ja men da er dere jo ikke forsørgere lenger iallefall. Til info. er jeg 30 :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...