Gå til innhold

mannen på pub, kona hjemme med husarbeid

Anbefalte innlegg

Gjest hos oss også
Skrevet

Sånn er det hos oss også. Som om jeg skulle skrevet innlegget selv.

Er lei av at mannen min ikke setter pris på hjemmekvelder i helgene. Jeg synes det er kjekt pluss at vi må tidlig opp med barna så det å være ute å drikke er ikke så "praktisk".

Det ender ofte opp m at han går, og jeg er alene. Kjedeligt!!!

Har prøvd å snakke om det, men da får jeg høre at jeg legger med tidlig (feks 23) og da er det vel dat samme for meg om han sitter og ser tv eller er på pub. Får også høre at jeg unner ham ikke noe hygge dersom jeg ikke sier kos deg og gå på pub.

Men er rare....

Det med husarbeid er også min greie. Hos oss kan han drukne i skittentøy eller støv. Selvfølgelig kan jeg la vær å gjøre arbeidet, slik som noen svarer her, men det blir bare liggende til meg uansett..

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

10

• IngenLurerDenneGutten

10

• serendipity

7

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Oj??? He he.. Ja men da er dere jo ikke forsørgere lenger iallefall. Til info. er jeg 30 :-)

Eldstedatter er 29, yngste 10.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Er lei av at mannen min ikke setter pris på hjemmekvelder i helgene. Jeg synes det er kjekt pluss at vi må tidlig opp med barna så det å være ute å drikke er ikke så "praktisk".

Har prøvd å snakke om det, men da får jeg høre at jeg legger med tidlig (feks 23) og da er det vel dat samme for meg om han sitter og ser tv eller er på pub. Får også høre at jeg unner ham ikke noe hygge dersom jeg ikke sier kos deg og gå på pub.

Men er rare....

Det med husarbeid er også min greie. Hos oss kan han drukne i skittentøy eller støv. Selvfølgelig kan jeg la vær å gjøre arbeidet, slik som noen svarer her, men det blir bare liggende til meg uansett..

Godt å høre at andre også har det slik.. (Ikke vondt ment.) Håper du har en fin helg:)

Gjest hos oss også
Skrevet

Godt å høre at andre også har det slik.. (Ikke vondt ment.) Håper du har en fin helg:)

Takk i like måte!!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Men er rare....

Gjør opprør sier jeg bare!

Hvorfor ikke be noen likesinnede (foreldre med små barn) hjem på lørdagskvelden da? Det gjorde vi da barna var små. Gjestene kom til barne-TV. Så kunne vi foreldre prate litt i fred og ro mens barna så TV. VIKTIG: Spar lørdagsgodtet til etter maten, ellers blir det jubalong med hyperaktive barn! Så laget vi mat, noe enkelt. Så kaffe og noe attåt for de som ikke skulle kjøre. Da barna ble større sov de over der vi var, så vi kunne kose oss litt utover natta. Da fikk vi foreldre ungefri en søndag nå og da. Og egne unger var greiere å takle en søndagsmorgen når de hadde venner på overnatting.

På søndag gikk vi ofte en tur alle sammen samtidig med at foreldrene kom for å hente barna. Hadde med mat kanskje. Andre ganger gikk vi på pizzarestaurant etter turen. *mimre* DET var tider det! Nå er vi ganske så usosiale. Jobb og TV. Har nesten aldri gjester mer vi. Ikke hjemme. Vi møtes ute for å spise. Amerikanske tilstander har innhentet vår omgangskrets. jaja...

Skrevet

Gjør opprør sier jeg bare!

Hvorfor ikke be noen likesinnede (foreldre med små barn) hjem på lørdagskvelden da? Det gjorde vi da barna var små. Gjestene kom til barne-TV. Så kunne vi foreldre prate litt i fred og ro mens barna så TV. VIKTIG: Spar lørdagsgodtet til etter maten, ellers blir det jubalong med hyperaktive barn! Så laget vi mat, noe enkelt. Så kaffe og noe attåt for de som ikke skulle kjøre. Da barna ble større sov de over der vi var, så vi kunne kose oss litt utover natta. Da fikk vi foreldre ungefri en søndag nå og da. Og egne unger var greiere å takle en søndagsmorgen når de hadde venner på overnatting.

På søndag gikk vi ofte en tur alle sammen samtidig med at foreldrene kom for å hente barna. Hadde med mat kanskje. Andre ganger gikk vi på pizzarestaurant etter turen. *mimre* DET var tider det! Nå er vi ganske så usosiale. Jobb og TV. Har nesten aldri gjester mer vi. Ikke hjemme. Vi møtes ute for å spise. Amerikanske tilstander har innhentet vår omgangskrets. jaja...

Det hørtes knuskoslig ut. Hadde det litt mer sånn for et par år siden før noen av vennene flyttet herfra. Men det var ikke såååå ofte barna overnattet, da. Det var mest at de ble tatt med enten våkne (litt sent) eller sovende i bilen. Mest det første. Når alt er gjort inklusiv tannpuss, er det bare å sovne i bilen hjem.

*mimrer også om "gamle dager"*

Skrevet

Men er rare....

Det kan umulig være det samme for deg om han er ute og drikker eller er hjemme for å se fjernsyn (uten å drikke i særlig grad). Man blir mer medtatt av å være ute og drikke til langt på natt enn å sitte edru og se på tv til samme tid. Hvem får trøkket etterpå...? *peker på deg*

Det skal ikke bli helt slutt på fest og moro, men det skal jo være en rimelig fordeling av oppgaver og moro som skal være forenlig med de oppgaver man har som småbarnsforeldre. Og det er ikke bare den ene part som skal leve tilfredsstillende. Slå i bordet (eller vis ham disse innleggene i denen tråden)!

Mener

Skrevet

Eldstedatter er 29, yngste 10.

Jøss. Er de helsøsken, tro? Ble nyskjerrig, jeg nå.

Skrevet

Umoden og egoistisk hannkjønn.

Du er ikke på viddene når du reagerer her.

Slå neven i bordet og forlang en forandring på han væremåte.

Om ikke han er interessert i å forandre seg og "ta ansvar" for familie og hjem i en større grad så hadde iallefall jeg vurdert sterkt å kikke ham ut...

Da får du en unge mindre å stelle for...

Kjære deg...helt ærlig talt, du er da mye mer verdt enn dette ?

Vennlig spark i baken fra...

Skrevet

Du nevner ingen barn, altså dere har ikke barn. Svar med samme mynt, gjør som favn sier, gi faen i husarbeidet, la oppvasken stå til det vokser gras på den. Stikk over til noen venniner ol. La han forstå at dette godtar du ikke.

Hun nevnte barna i innlegget som startet denne tråden.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Umoden og egoistisk hannkjønn.

Du er ikke på viddene når du reagerer her.

Slå neven i bordet og forlang en forandring på han væremåte.

Om ikke han er interessert i å forandre seg og "ta ansvar" for familie og hjem i en større grad så hadde iallefall jeg vurdert sterkt å kikke ham ut...

Da får du en unge mindre å stelle for...

Kjære deg...helt ærlig talt, du er da mye mer verdt enn dette ?

Vennlig spark i baken fra...

Takk for svar:) Prøver å få ham f.eks. til å gjøre noe husarbeid.. (Men det er ikke lett!) Vil ikke være dobbeltarbeidende. Hvorfor er det egentlig slik at det er vi kvinner som har/føler at vi har hovedansvaret for husarbeid?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hun nevnte barna i innlegget som startet denne tråden.

Begynner nå du også:) Dette ble jeg påminna på tidligere i tråden. Og jeg nevner det igjen - jeg var ikke helt klar i hodet i mårres.

Skrevet

Begynner nå du også:) Dette ble jeg påminna på tidligere i tråden. Og jeg nevner det igjen - jeg var ikke helt klar i hodet i mårres.

Sorry, har ikke lest igjennom hele tråden... :-)

Håper du er bedre i hodet nå da :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Sorry, har ikke lest igjennom hele tråden... :-)

Håper du er bedre i hodet nå da :-)

Takk, joda - alt er bedre nå:-)

Skrevet

Vi går bestandig "ut" sammen.

Da skaffer vi barnevakt, helst borte. Da kan begge sove utpå dagen etter. Om vi har barnevakt hjemme, så står vi opp begge to, når barna våkner dagen etter.

Når vi ikke er "ute" i helgene, så har vi hver vår dag å sove utpå.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jøss. Er de helsøsken, tro? Ble nyskjerrig, jeg nå.

Er det noe å bli nyskjerrig på da? De to eldste 19 og 29 har jeg fra før. De to yngste er 10 og 13.

Skrevet

Takk for svar:) Prøver å få ham f.eks. til å gjøre noe husarbeid.. (Men det er ikke lett!) Vil ikke være dobbeltarbeidende. Hvorfor er det egentlig slik at det er vi kvinner som har/føler at vi har hovedansvaret for husarbeid?

Det er vel kanskje der som med mye annet her i livet...

Det er ikke alle ting som går like fort fremover, noen ting tar tid å få "deling" på.

Før så var menn ute og arbeidet hele dagen, skaffet familien mat og trygghet. Kvinnene var hjemme, laget mat og passet barn.

I dagens samfunn går ikke alt like lekende lett siden vi kvinner også ofte er ute og jobber. Husarbeidet blir stående. Kanskje ligger det fra gammelt av at det er vårt ansvar uansett ?

Det er selvsakt ikke rettferdig så lenge begge parter er utearbeidende, og det skal ikke mye tankevirksomhet til for å skjønne at det blir slitsomt for kvinnen om hun først skal jobbe ute og så shine opp hjemmet, sørge for middag og stelle alle ungene :)

Ikke alle klarer/gidder/orker/vil...skjønne dette, men den som sitter med hovedansvaret må da slå litt i bordet. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke.

Svært få forhold går på skinner, helt enkelt forde vi er forskjellige individer og vi tenker forskjellig. Kanskje er en partner slik og sånn uten å egentlig mene noe galt med det. H*n tenker bare ikke over det helt enkelt.

Det er derfor kommunikasjon er så viktig i forhold, og respekt og forståelse.

Vi kan alle trå og gjøre feil, men det er ikke nødvendigvis så galt om vi bare kan sette oss ned, høre, ta i mot kritikk...og prøve.

Om en ikke gidder å legge energi i å tilfredsstille partneren sin i ting denne er missfornøyd med så er det mangel på respekt spør du meg.

Er vi glad i et menneske så vil vi vel prøve? Vi ønsker vel å få det til selv om vi kan feile flere ganger?

Derfor mener jeg at enkelte partner slettes ikke er å spare på. Om en partner ikke gidder høre, forstå, prøve...da er ikke den partneren fyldt med respekt og forståelse for meg, og ydmykhet over vårt dyrebare forhold.

Vi burde helt klart bli flinkere en god del av oss til å slå neven mer i bordet og forlange og kreve - innen rimlige grenser selvsakt - dette vil gjøre at forhold sprekker eller at de blir sterkere og bedre.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å velge.

Lykke til.

Skrevet

Er det noe å bli nyskjerrig på da? De to eldste 19 og 29 har jeg fra før. De to yngste er 10 og 13.

Tja, kanskje ikke. Jeg blir nysjerrig på så mangt, jeg. Følger ikke noe mønster der.

Det er sjelden man hører om en så spredt søskenflokk i samme forhold. Dersom du ikke er komfortabel med å svare, trenger du selvsagt ikke.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Tja, kanskje ikke. Jeg blir nysjerrig på så mangt, jeg. Følger ikke noe mønster der.

Det er sjelden man hører om en så spredt søskenflokk i samme forhold. Dersom du ikke er komfortabel med å svare, trenger du selvsagt ikke.

Mail meg - så får du se hele gjengen: http://home.no.net/dolere/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...