Gå til innhold

mannen på pub, kona hjemme med husarbeid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

10

• IngenLurerDenneGutten

10

• serendipity

7

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ditt valg
Skrevet

Jeg personlig fatter ikke hvorfor du holder fast på en sånn mann som ham. Han virker jo helt umoden og uten forståelse for familieforpliktelser. Hvis jeg var deg, ville jeg gi ham et ultimatum: enten så ser han å prioritere deg og familien mer i helgene (evt. at dere bytter på slik at dere får like mange frihelger hver), - eller så får dere bryte.

Høres brutalt ut - men min erfaring er at slike menn dessverre ikke lar seg endre. Derimot tror jeg du vil kunne finne deg en mye mer allreit og moden mann, dersom du lærte deg å sette foten ned og ble fri.

Skrevet

Jeg personlig fatter ikke hvorfor du holder fast på en sånn mann som ham. Han virker jo helt umoden og uten forståelse for familieforpliktelser. Hvis jeg var deg, ville jeg gi ham et ultimatum: enten så ser han å prioritere deg og familien mer i helgene (evt. at dere bytter på slik at dere får like mange frihelger hver), - eller så får dere bryte.

Høres brutalt ut - men min erfaring er at slike menn dessverre ikke lar seg endre. Derimot tror jeg du vil kunne finne deg en mye mer allreit og moden mann, dersom du lærte deg å sette foten ned og ble fri.

Ja, men den nye helten du beskriver har en svakhet. Han er ikke far til hennes barn.

Forøvrig skiller man seg bare delevis fra ektefeller med felles barn.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det skal jeg gjøre/vil jeg gjerne. Han som er flink på data her hjemme må først opprette en dolmailadresse til meg.

Er det spam du er redd for?

Skrevet

Er det spam du er redd for?

Nei, jeg har en mailadresse med fullt navn. Vil gjerne beholde anonymitet her på dol.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Ja, men den nye helten du beskriver har en svakhet. Han er ikke far til hennes barn.

Forøvrig skiller man seg bare delevis fra ektefeller med felles barn.

Vil jo ikke skille meg.

Skrevet

Vil jo ikke skille meg.

Mitt poeng er at det er lettvindt å tenke på nye menn når man har problemer i sitt forhold. Det er flott at du ikke vil skille deg, det betyr at dere sikkert har det fint på andre områder. Lykke til med å snu arbeidsfordelingen hjemme m.m.!

Gjest for et svar...
Skrevet

Den der er drøy. Kanskje du ikke har opplevet så mye annet enn det "perfekte" i ditt liv.

Å ikke fatte hvordan hun holder fast på en sånn mann synes jeg er en kraftig uttalelse.

Enkelt og greit!

Gjest har ikke best om svar
Skrevet

Det kan umulig være det samme for deg om han er ute og drikker eller er hjemme for å se fjernsyn (uten å drikke i særlig grad). Man blir mer medtatt av å være ute og drikke til langt på natt enn å sitte edru og se på tv til samme tid. Hvem får trøkket etterpå...? *peker på deg*

Det skal ikke bli helt slutt på fest og moro, men det skal jo være en rimelig fordeling av oppgaver og moro som skal være forenlig med de oppgaver man har som småbarnsforeldre. Og det er ikke bare den ene part som skal leve tilfredsstillende. Slå i bordet (eller vis ham disse innleggene i denen tråden)!

Mener

Vel, jeg har ikke påstått at jeg sier at det er det samme for meg.

Den pekefingen kan du bruke til å pelle deg i nesa med!

Jeg har ikke bedt om råd fra hverken deg eller andre - svarte bare på hovedinnlegget.

Og du....dersom jeg ikke har det greit og trenger litt støtte....du er ikke særlig fling å gi det du altså! Litt for mye ovenfra og ned. Har man det litt kjipt og er fortvilet så er det ikke bare bare å "slå i bordet" og det jeg minst hadde gjort var å vise min kjære disse innleggene her - barnsligt!

Gjest ditt valg
Skrevet

Den der er drøy. Kanskje du ikke har opplevet så mye annet enn det "perfekte" i ditt liv.

Å ikke fatte hvordan hun holder fast på en sånn mann synes jeg er en kraftig uttalelse.

Enkelt og greit!

Jo det er nettopp det jeg har. Jeg har opplevd svært dårlige forhold i mitt liv, og har derfor lært å ta vare på meg selv og å sette grenser. Men for mange tar det ofte lang tid å lære seg det.

Skrevet

Vel, jeg har ikke påstått at jeg sier at det er det samme for meg.

Den pekefingen kan du bruke til å pelle deg i nesa med!

Jeg har ikke bedt om råd fra hverken deg eller andre - svarte bare på hovedinnlegget.

Og du....dersom jeg ikke har det greit og trenger litt støtte....du er ikke særlig fling å gi det du altså! Litt for mye ovenfra og ned. Har man det litt kjipt og er fortvilet så er det ikke bare bare å "slå i bordet" og det jeg minst hadde gjort var å vise min kjære disse innleggene her - barnsligt!

Snakk om å gå på en mine, da. Herlighet, det var da ment som en sympatierklæring til deg. Ta ut aggersjonen din der den hører hjemme. *rister oppgitt på hodet og tenker at du kan ta deg en pære*

Jeg har da hatt mine runder hva gjelder husarbeid og rollefordeling her hjemme. Jeg slo i bordet. Jeg er derfor ikke helt fremmed for disse problemene. Men det har i alle fall blitt mye bedre her.

Så lurer jeg selvsagt fryktelig på hvem som angriper meg slik, anonymt.

Skrevet

Det står sikkert mange lignende innlegg lenger ned her, men jeg må si at jeg skjønner ikke at du gidder. Si at du går ifra ham hvis han ikke skjerper seg, og så gjør du det! En type som flyr på pub hver helg når man har barn, nei takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...