Gå til innhold

Dumme kvinnfolk

Anbefalte innlegg

Gjest skjerp dere
Skrevet

Jeg blir så irritert når jeg leser innleggene her, det er jamen ikke rart at det aldri blir likestilling så lenge dere behandler mennene deres som sønner.

En skifter tiss-sengtøy for mannen, en annen gjør husarbeid og tar seg av barn mens han sover ut rusen. Hvorfor finner dere dere i så mye dritt fra mannen. Hvorfor orker dere å slite så mye og så alene for forholdet. Hvorfor krever dere så lite av mannen.

Og unnskylder dere med * jeg er jo så glad i han*. Hvordan går det an å bli så selvutslettende at den personen dere velger å elske er en som systematisk tråkker dere ned i søla, som har null respekt for dere og lever herrens glade dager mens dere sliter og strever med barn og hus og sikkert full jobb ved siden av. Om 15-20 år når dette slitet vises på dere, når dere er totalt utbrent og ikke orker mer, da kan dere banne på at han bytter dere ut med en sprek 25-åring.

Tro bare ikke at noen noensinne vil takke dere for at dere ofrer dere for menn som ikke fortjener det.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Bifalles!

Faktisk var jeg ei 'dum kjerring' i mine unge dager, jeg også! Men jeg tok til fornuftem, gjorde opprør og fikk kustus på gubben. Tror ikke han er like fornøyd med det da, men. Men han kunne jo bare kutte meg ut eller finne seg ei yngre, hvis han ville. Jeg sa bare hvordan jeg IKKE ville ha det. Og innebar det å flytte for meg selv så hadde jeg gjort det. Jeg slapp. Foreløpig iallefall. hehe... En vet aldri her i verden. Jeg tar det som det kommer! Iallefall kan jeg veldig godt klare meg alene. Deilig å vite det du!

Skrevet

Er ganske enig i det du skriver...dog er det jo også andre vegen da...at snille mannfolk flyr som piska skinn for furier :)

I går hilset jeg på ei gammel abeidskollega...

Lang historie kort så fortalte hun meg den gangen at hun som alenemor flyttet inn til en ungkar på hans gård. Hun fikk ikke pusse opp, bytte gardiner etc.for det skulle være som det var i huset.

Soffan måtte ha laken på slik at han kunne få sitte og hvile litt med arbeidstøy inne.

Mannen betalte alt til huset, mat...hun jobbet for de pengene hun og datteren trengte ellers.

Han hadde et stort antall kyr og hun jobbet der i fjøset med ham på morgenen før hun begynte sin jobb - kl. 07.00.

På nyttårs aften måtte hun og datteren se på rakkettene som ble avfyrt på nabogårdene, for han måtte legge seg senest halv tolv pga. at han skulle tidlig opp til dyra.

Hun hadde ingen greie på hvor mye han tjente, hvilken økonomi han hadde.

De hadde dengang vært sammen i ca syv år !!!

I går så jeg henne igjen...er vel en fire år siden sisst eller noe og himmel og hav å gammel hu var blitt.

Gråhåret, dratt...ja hun så direkte gammel og sliten ut.

Vi skravlet litt og jeg spurte "og du er sammen med typen ennå" ? (De er bare samboere) og hun sa..."ja, har ikke tenkt å gi slipp på ham nei".

Min søster er desverre også av en slik alen...gir alt til mann og forhold. Bruker alt av penger på spesiell mat å servere...god drikke. Det er mann for alle penga, og hun sitter der parat og pent pyntet til kællen kanskje gidder dukke opp.

Jeg har vært overbærende og snill i alle år jeg og...og er det da bevares i stor grad ennå. Forskjellen her er vel at jeg vet å kreve også. At jeg vet min verdi.

Synes det er horribelt og synd å lese og høre om mennesker uansett kjønn som verdisetter seg selv så lavt at de lar seg tråkke på og brukes. Klart det er forskjellige følelser og behov som blir dekkt, men slik skal det jo bare ikke være.

Min erfaring er også at når man finner seg selv, vet sin verdi, har stolthet og styrke så trekkes det det annet kjønn på en mer positiv måte. Muligheten for en god partner er mye bedre. Forholdet blir mer likeverd og harmonisk.

Og man kan fremdeles være et ærlig og godt og snillt menneske forde.

Skulle ønske fler satte større pris på seg selv.

:)

Skrevet

Javisst, kvinner som sliter og strever får det sikkert mye bedre av at folk kaller dem dumme. Klart de får mye bedre selvtillit og sterkere rygg av sånt!

Skrevet

Snille mennesker er generelt en god ting, det er det alt for lite av.

Skrevet

Er ganske enig i det du skriver...dog er det jo også andre vegen da...at snille mannfolk flyr som piska skinn for furier :)

I går hilset jeg på ei gammel abeidskollega...

Lang historie kort så fortalte hun meg den gangen at hun som alenemor flyttet inn til en ungkar på hans gård. Hun fikk ikke pusse opp, bytte gardiner etc.for det skulle være som det var i huset.

Soffan måtte ha laken på slik at han kunne få sitte og hvile litt med arbeidstøy inne.

Mannen betalte alt til huset, mat...hun jobbet for de pengene hun og datteren trengte ellers.

Han hadde et stort antall kyr og hun jobbet der i fjøset med ham på morgenen før hun begynte sin jobb - kl. 07.00.

På nyttårs aften måtte hun og datteren se på rakkettene som ble avfyrt på nabogårdene, for han måtte legge seg senest halv tolv pga. at han skulle tidlig opp til dyra.

Hun hadde ingen greie på hvor mye han tjente, hvilken økonomi han hadde.

De hadde dengang vært sammen i ca syv år !!!

I går så jeg henne igjen...er vel en fire år siden sisst eller noe og himmel og hav å gammel hu var blitt.

Gråhåret, dratt...ja hun så direkte gammel og sliten ut.

Vi skravlet litt og jeg spurte "og du er sammen med typen ennå" ? (De er bare samboere) og hun sa..."ja, har ikke tenkt å gi slipp på ham nei".

Min søster er desverre også av en slik alen...gir alt til mann og forhold. Bruker alt av penger på spesiell mat å servere...god drikke. Det er mann for alle penga, og hun sitter der parat og pent pyntet til kællen kanskje gidder dukke opp.

Jeg har vært overbærende og snill i alle år jeg og...og er det da bevares i stor grad ennå. Forskjellen her er vel at jeg vet å kreve også. At jeg vet min verdi.

Synes det er horribelt og synd å lese og høre om mennesker uansett kjønn som verdisetter seg selv så lavt at de lar seg tråkke på og brukes. Klart det er forskjellige følelser og behov som blir dekkt, men slik skal det jo bare ikke være.

Min erfaring er også at når man finner seg selv, vet sin verdi, har stolthet og styrke så trekkes det det annet kjønn på en mer positiv måte. Muligheten for en god partner er mye bedre. Forholdet blir mer likeverd og harmonisk.

Og man kan fremdeles være et ærlig og godt og snillt menneske forde.

Skulle ønske fler satte større pris på seg selv.

:)

Kjempebra inlegg! Støtter deg fullt ut!

Skrevet

Ditt helvettes rivhjern:-/

... det sier du bare fordi du føler deg TRUFFET, det... Du er EN AV DEM!

Dumme mannfolk.... ;)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

... det sier du bare fordi du føler deg TRUFFET, det... Du er EN AV DEM!

Dumme mannfolk.... ;)

Fy-deg, det var stygt sagt:-/

Skrevet

Så lenge det er barn i bildet og det for eksempel ikke er snakk om mishandling, rusmisbruk eller sterke psykiske problemer, tror jeg det er god grunn til å jobbe for et forhold. Hvordan man forsøker å jobbe for forholdet er individuelt. Jeg tror ikke at nedrakking av dem og deres offer er med på reise dem opp og ruste dem til å gi motstand i forholdet. Jeg mener også at det er altfor lite snill tenkning. Alt for et optimalt liv for en selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...