adg Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 Hei ! Det ser dessverre ut til at jeg skal skilles. Håper noen av dere kan hjelpe meg med mitt regnestykke. Hva har jeg krav på ? Vi er gift og har barn på 2 og 6 år. Jeg har vært hjemmeværende i 6 år. Hadde jeg blitt boende, ville jeg fortsatt vært hjemme, da vi begge alltid har ment at det er best for guttene våre. Eldstemann har begynt på skolen og pr. idag har han ingen behov for SFO. Minstegutten går i privat park. Mitt største ønske som enslig mor, er å fremdeles kunne være hjemmeværende. Er det mulig ? Jeg har altså ikke tjent noen ting på 6 år og min mann tjener 600.000,- i året. Vi bor på Østlandet, men jeg kommer fra Vestlandet, så ved en skilsmisse ville jeg flyttet hjem med barna. Har jeg lov til det ? Hva har jeg rett på med tanke på støtte ? Jeg er helt blank. Dessverre er det slik at jeg kan ikke flytte ut, hvis jeg og barna skal lide økonomisk. I en vanskelig og tvilende tid, kan faktisk økonomien avgjøre for meg. (Han har vært utro med en kollega, klassisk og patetisk !) Gi meg beskjed hvis dere trenger mer opplysninger, ser at det er mange med denne triste erfaringen her, dessverre. Spent hilsen Aina 0 Siter
Gjest det står der Skrevet 25. september 2004 Skrevet 25. september 2004 http://trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Du bør få en advokat til å regne ut hvor mye du har krav på fra han. Han har høy årsinntekt og du har vært hjemme i mange år. Du kan ha rett på hustrubidrag f.eks. Det finnes fri rettshjelp, og noe som heter JURK tror jeg elelr juridisk bistand for kvinner i jusavdelingen på universitetet hvis du ikke har råd til å betale advokat. Familiekontorene har også advokater helt gratis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.