Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i forbindelse at vi nå er i gang med adopsjon nr 2 har vi kjøpt en globus. dette for å forklare minstemann på to år at han kommer fra korea og at vi snart skal få en liten baby som også kommer fra korea dette syntes han er veldig spennende etter to mnd med globus kan han nå peke ut både korea norge kina russland japan og afrika. Vi er ganske stolte. syntes foresten det har vært en grei måte for oss og komme innpå at han er født i et annet land.

Skrevet

Hei,

Du skriver: "etter to mnd med globus kan han nå peke ut både korea norge kina russland japan og afrika"

Det er langt mer enn store deler av befolkningen i USA klarer! Kanskje vi burde kjøpe globuser til dem også?

Med vennlig hilsen

Jeg er en annen
Skrevet

Hei,

Du skriver: "etter to mnd med globus kan han nå peke ut både korea norge kina russland japan og afrika"

Det er langt mer enn store deler av befolkningen i USA klarer! Kanskje vi burde kjøpe globuser til dem også?

Med vennlig hilsen

Godt å se at du er tilbake Sør, etter at du, Kahn og Grip forsvant har det vært for mye bleieprat her.

Skrevet

Godt å se at du er tilbake Sør, etter at du, Kahn og Grip forsvant har det vært for mye bleieprat her.

Hei,

Takk for velkomst. Bleier er noe jeg enda ikke har diskutert! ;-)

Hyggelig å være tilbake!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Takk for velkomst. Bleier er noe jeg enda ikke har diskutert! ;-)

Hyggelig å være tilbake!

Med vennlig hilsen

Høres ut som en lur tilnærming. Vi har bestillt en bok til vår 5 åring med alle land og verdensdeler, beregnet til hans alder. Så den skal vi bruke litt for at han skal få litt forståelse av hvor Afrika/Etiopia er og få mer forståelse i dette med forskjellige land og at det ikke tar bare 2 timer med bil til Amerika ;). I tillegg tar boka for seg dyr, natur, mennesker og litt kultur i de forskjellige landene/verdensdelene.

Flink gutt du har!

Skrevet

Globus var lurt!

Vi har kjøpt en bok som vi synes var veldig fin:

"Mitt liv! - Barns hverdag rundt om i verden" (Unicef)

Viser med bilder og enkelt tekst barns oppvekstvilkår rundt omkring i hele verden utifra FN's barnekonvensjon. Anbefales på det varmeste.

Vår 7-åring koser seg masse med boka - og den gir oss et godt utgangspunkt for å prate om/bli kjent med andre barns hverdagsliv! Passer godt både for eldre og yngre barn, de eldre kan lese selv, de yngre kan kose seg med flott bilder!

mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...