Gå til innhold

Ettersende likningen til BUFA ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå drøyt to uke siden rapporten vår ble sendt til region øst for godkjenning.

Fordi en av oss er selvstendig næringsdrivende, får vi ikke det nyeste likningsoppgjøret før tidligst i semptember/ oktober skiftet. Dette har vi forklart i rapporten, og vi tenker å ettersende den så fort vi får den.

Jeg mener jeg har lest her inne tidligere at det ikke er noe problem å gjøre det på denne måten, siden det likevel er en del ventetid i regionen.

Er det noen som har noen erfaringer med dette?

Blir vi liggende bakerst i køen der inne helt til likningen kommer, eller rykker vi fremover likevel? Sånn jeg har tenkt, så er det 3-4 mnd venting der inne nå, og vi får jo uansett likningen lenge før det har gått så lang tid.

Jeg tenker jeg skal ringe inn på mandag, og sjekke at rapporten er mottatt, og snakke med dem om dette.

Noen som har noen tanker?

Skrevet

Jeg tror ikke dere rykker lengre bak i køen. Vi fikk beskjed fra Bufa om å ettersende likningsoppgjøret ved vår andre adopsjon (vi er begge selvstendig næringsdrivende), og det forsinket ikke saksgangen såvidt vi kunne se (høsten 1999).

Lykke til med deres sak!

Skrevet

Jeg tror ikke dere rykker lengre bak i køen. Vi fikk beskjed fra Bufa om å ettersende likningsoppgjøret ved vår andre adopsjon (vi er begge selvstendig næringsdrivende), og det forsinket ikke saksgangen såvidt vi kunne se (høsten 1999).

Lykke til med deres sak!

Dere beholder plassen i køen, vi ettersendte likningen. Det gikk fint.

Skrevet

Du skal ringe, ja?!

Vel.... jeg lurte på om jeg skulle ringe jeg også... Høre om søknaden er mottatt og om det er greit med vedleggene osv.

Når jeg var hos legen for å få helseattest måtte jeg bruke skjema som var sendt pr. fax (fra SBF/BUFA), og barnevernet har ringt dem og spurt om det er greit - og det har de sagt... men, er likevel spendt. Har ikke akkurat lyst til at saken skal bli forsinket pga feil papir.....

Når det gjelder likningsattest har vi ikke samme "problemer" som dere ettersom vi er ansatte i offentlig sektor begge to, men et annet "perspektiv" voldte undring underveis når vi skulle skaffe skjema og nå er jeg spent på hva de vil godta/kreve... Likningsattesten beskriver netto-inntekt, mens i sosrapp ber de om brutto-inntekt. Vi leverte "Utskrift av likningen" for der står det oppgitt brutto. ...

Er spent på hvor "pirkete" saksbehandleren vil være... osv....

Kommer nok til å prøve en telefonrunde i mårra, ja....

Lykke til med din telefon!

mvh,

Skrevet

Du skal ringe, ja?!

Vel.... jeg lurte på om jeg skulle ringe jeg også... Høre om søknaden er mottatt og om det er greit med vedleggene osv.

Når jeg var hos legen for å få helseattest måtte jeg bruke skjema som var sendt pr. fax (fra SBF/BUFA), og barnevernet har ringt dem og spurt om det er greit - og det har de sagt... men, er likevel spendt. Har ikke akkurat lyst til at saken skal bli forsinket pga feil papir.....

Når det gjelder likningsattest har vi ikke samme "problemer" som dere ettersom vi er ansatte i offentlig sektor begge to, men et annet "perspektiv" voldte undring underveis når vi skulle skaffe skjema og nå er jeg spent på hva de vil godta/kreve... Likningsattesten beskriver netto-inntekt, mens i sosrapp ber de om brutto-inntekt. Vi leverte "Utskrift av likningen" for der står det oppgitt brutto. ...

Er spent på hvor "pirkete" saksbehandleren vil være... osv....

Kommer nok til å prøve en telefonrunde i mårra, ja....

Lykke til med din telefon!

mvh,

Hei Cacatina, og dere andre. Takk for svar!

Nå har jeg snakket med BUFA ( eller hva det egentlig heter for tinden...) og fått beskjed om at de ikke har fått gått igjennom vedleggene enda, men at jeg får et brev om at søknadne er mottatt, og da sier de også noe om vedleggene.Når de gjaldt likningen, fikk jeg et referansenummer som jeg skal bruke når jeg sender den inn.

Vi var registrert 09.09, og behandlingstid var nå i overkant av 3 mnd.

Litt ferie derinne denne uka, så ting tar tid.

Men jeg vet i hertfall at den er sendt, og kommet frem. HUrra!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...