s_g17 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 jeg kunne sitte her å skrive titalls med inlegg som ikke har noe med hverandre og gjøre, skulle gjerne kanskje hatt en psykolog. men på utsiden virker jeg helt ok. tør ikke be om og få det. går ofte og følger meg skikkelig jævelig.. spesielt på kvelden og om morgen, jeg vil klassifisere meg som desperat ovenfor jenter.. muligens også litt pedofil, føler ofte undertrykt sinne.. har lyst til og bare virkelig denge til en eller annen. absolutt hvemsomhelst. hvis jeg ser jenter jeg virkelig liker, enten i virkeligheten eller på reklame eller tv etc så føler jeg meg helt sprø.. jeg takler det ikke, og føler faktisk vondt i hodet. føler meg også rar og ensom av og spille sims 2. men uansett.. hva skal til for og kalle seg deprimert? kan det testes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159499-hvordan-vite-om-jeg-er-deprimert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reven1365380455 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det er vanskelig for meg å vite om du er deprimert eller ikke, jeg er ikke utdannet psykolog riktig enda. Generelt kan du defineres som deprimert hvis 5 eller fler av disse kriteriene stemmer. Du: 1. føler deg trist. 2. har problemer med søvnen. 3. ikke tar like mye glede i interessene dine, har problemer med å finne gledekilder. 4. føler slyld. 5. har problemer med konsentrasjonen og har problemer med valg. 6. spiser mer/mindre. 7. er rastløs, eller det motsatte 8. mangler energi, føler deg utslitt. 9. har selvmordstanker. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du tar kontakt med legen din, du trenger ikke å fortelle han om problemene dine, men han kan henvise deg til en psykolog. En psykolog kan virkelig hjelpe deg. Du trenger ikke å fortelle noen om du treffer en psykolog. Det vil sannsynlig være godt for deg å ha noen å snakke med om problemene dine, og jeg mistenker at du ikke vil snakke med familie/venner om dette. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159499-hvordan-vite-om-jeg-er-deprimert/#findComment-1031517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Synes det høres ut som du bør finne en voksen person å snakke med. Det kan være veldig OK bare å få sagt hvordan du føler det, og så kan den voksne kanskje komme med noen råd. Men ofte er det ikke så mye å gjøre med sånne følelser egentlig - man må liksom bare gå og vente til de går over. Da kan det være greit at noen vet hvordan du har det, og at du får lov til å si det til noen. En helsesøster eller noen på en "ungdomsbase" eller et liknende tilbud er som regel et bra sted å begynne å lete etter en voksen. Psykologer er profesjonele "lyttere", så hvis noen foreslår at du tar en prat med en psykolog så er det egentlig bare det samme som å si "Du bør finne en voksen person å snakke med". Egentlig tror jeg ikke du er særlig unormal når det gjelder tankene dine. Men de er kanskje litt sterkere hos deg enn hos de fleste, og da kan det bli nokså slitsomt etter hvert. Når du forteller noen hvordan du tenker og du samtidig får høre at sånne tanker egentlig ikke er så unormale i tensårene/puberteten blir det gjerne litt mindre stressende å ha sånne tanker. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159499-hvordan-vite-om-jeg-er-deprimert/#findComment-1035600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MicahVal Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Det er vanskelig for meg å vite om du er deprimert eller ikke, jeg er ikke utdannet psykolog riktig enda. Generelt kan du defineres som deprimert hvis 5 eller fler av disse kriteriene stemmer. Du: 1. føler deg trist. 2. har problemer med søvnen. 3. ikke tar like mye glede i interessene dine, har problemer med å finne gledekilder. 4. føler slyld. 5. har problemer med konsentrasjonen og har problemer med valg. 6. spiser mer/mindre. 7. er rastløs, eller det motsatte 8. mangler energi, føler deg utslitt. 9. har selvmordstanker. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du tar kontakt med legen din, du trenger ikke å fortelle han om problemene dine, men han kan henvise deg til en psykolog. En psykolog kan virkelig hjelpe deg. Du trenger ikke å fortelle noen om du treffer en psykolog. Det vil sannsynlig være godt for deg å ha noen å snakke med om problemene dine, og jeg mistenker at du ikke vil snakke med familie/venner om dette. Lykke til! Hei, jeg vet nøyaktig hva du mener, og hvordan du føler. Vel, kanskje ikke nøyaktig, men hvis jeg ikke føler det mye værre enn deg, så er det iallefall ganske nært. Jeg kan vel egentlig ikke si mer enn at du kanskje burde finne noen å snakke med. (Ikke at det er krise å være litt deperimert, men i lengden blir det ikke akkurat lettere...) Noen forståelsesfulle; Ville nok anbefalt en voksen, eller nærmere, en av dine foresatte. Kunne også gått til en psykolog, men tror du ville kommet mye lengre om du hadde en samtake med noen som er deg nær og som virkelig brys seg... Og hvem bryr seg vel mer enn manna og pappa? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159499-hvordan-vite-om-jeg-er-deprimert/#findComment-1036326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
s_g17 Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Det er vanskelig for meg å vite om du er deprimert eller ikke, jeg er ikke utdannet psykolog riktig enda. Generelt kan du defineres som deprimert hvis 5 eller fler av disse kriteriene stemmer. Du: 1. føler deg trist. 2. har problemer med søvnen. 3. ikke tar like mye glede i interessene dine, har problemer med å finne gledekilder. 4. føler slyld. 5. har problemer med konsentrasjonen og har problemer med valg. 6. spiser mer/mindre. 7. er rastløs, eller det motsatte 8. mangler energi, føler deg utslitt. 9. har selvmordstanker. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du tar kontakt med legen din, du trenger ikke å fortelle han om problemene dine, men han kan henvise deg til en psykolog. En psykolog kan virkelig hjelpe deg. Du trenger ikke å fortelle noen om du treffer en psykolog. Det vil sannsynlig være godt for deg å ha noen å snakke med om problemene dine, og jeg mistenker at du ikke vil snakke med familie/venner om dette. Lykke til! 1,3,5,8,9 stemmer ganski bra. på http://www.doktoronline.no/pub/mediweb/therapy_slk/doc/31123234.html#Depresjon så stemmer 1,2,4,5,9 skjønner ikke nr.6 tusen takk for lange gode svar. men tror desverre ikke jeg tør og snakke med noen om det, jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg er deprimert for heller.. før så var jeg ekstremt deppa fordi jeg ikke fant meg noen kjærste osv, men nå har jeg endelig fått meg det også har jeg fortsatt alle de samme følelsene.. det jeg har fått nå etterhvert er at jeg føler meg mer irritert\sur, spesielt kristene faktisk.. og religion generelt er noe jeg går rundt og føler meg veldig irritert på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159499-hvordan-vite-om-jeg-er-deprimert/#findComment-1036946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrøntLiteDyr Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 ja, det kan det. Gå til en pedagogisk et eller annet.. og så spør om å få en sånn test som jeg fikk:p 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159499-hvordan-vite-om-jeg-er-deprimert/#findComment-1071670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.